Dagpenger og jobbing

1980

Elsker forumet
Er delvis arbeidsledig for tiden så jeg får dagpenger.  Hvis det ikke har vært noe jobbing får jeg utbetalt ca 3500 annenhver uke. Nå i desember har det blitt litt jobbing, og jeg skrev jo på meldekortet det jeg jobbet selvsagt. Siste utbetaling fra NAV var på 200 kr. Men tingen er den at det jeg jobbet ikke tilsvarer det jeg ville fått hvis jeg ikke jobbet. Kan det stemme??!!  Ville bare høre om noen her vet noe om dette, før jeg evt ringer NAV og spør. Har ikke spesielt god erfaring med forklaringene deres ang utbetaling tidligere :p
Kan det virkelig stemme at jeg tjener mer på å sitte hjemme?!
 
Stemmer nok det, at det lønner seg egentlig å sitte hjemme, men vi er ikke laget for å forstå Nav sin tankegang. Jeg sender også meldekort, og taper egentlig penger på å jobbe...
 
Får se litt nærmere på vedtaket, men uansett er det jo høl i huet at jeg får mindre utbetalt når jeg jobber. Blæ!
 
På vedtaket så skal det stå hvor mange timer du kan jobbe pr 14dag tror jeg.. Mener jeg hadde 10 timer pr 14 dag, altså en fis i havet ;-) Men jeg hadde en arbeidsgiver som var flink til å justere timer sånn at jeg kunne jobbe akkurat nok timer og ikke miste all betalinga fra nav, men fikk så klart mindre enn det jeg skulle ha hatt om jeg bare hadde vært hjemme.
Meen nav oppmuntrer som før nevnt ikke til at du skal jobbe mens du går på dagpenger...
 
Back
Topp