Dagmamma

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Jeg skal være dagmamma til høsten 2 ganger i uka, og er veldig usikker på hvor mye jeg kan ta. En 40% barnehageplass med matpenger koster 1180 kr, eller noe sånt. Men jeg skal jo skatte av pengene og da, så det er vel vanlig å ta mer enn det? Det blir jo i såfall bare rundt 150 kr dagen, før skatt. Skjønner meg heller ikke på hvor mye jeg skatter av bi-inntekt, siden jeg leser veeldig mye forskjellig her og der, som jeg egentlig bare blir forvirret av :p Noen som kan hjelpe meg litt her?
 
Det er en viss sum du kan tjene før du skatter. Normal takst for dagmamma er som regel kontantstøtten + bhg pris og da må du regne prosent ut av det. Husk at staten betaler mer enn kontantstøtten i bhg plass pr barn. Så foreldre får den for å bruke dagmamma osv. Jeg er hjemme så bruker den på ting til barna I stedet. Men var dagmamma for noen år siden og tok mindre siden jeg selv fikk kontantstøtte for mitt barn og var barnet til ei veninne. Jeg ble også gravid på slutten med skikkelig gravid symptomer. Min svigermor var reserve for meg. Veldig greit å ha det når mammaen gikk på skolen og kunne ikke være hjemme både når hennes og mitt barn ble syke.
 
Jeg skal være dagmamma til høsten 2 ganger i uka, og er veldig usikker på hvor mye jeg kan ta. En 40% barnehageplass med matpenger koster 1180 kr, eller noe sånt. Men jeg skal jo skatte av pengene og da, så det er vel vanlig å ta mer enn det? Det blir jo i såfall bare rundt 150 kr dagen, før skatt. Skjønner meg heller ikke på hvor mye jeg skatter av bi-inntekt, siden jeg leser veeldig mye forskjellig her og der, som jeg egentlig bare blir forvirret av :p Noen som kan hjelpe meg litt her?

Husk at en bhgplass ikke koster 1180,- den er mye dyrere om man tar med det som er støtte fra staten.

Den vanlige utregningen for deg vil bli kontantstøtta, altså 7000,- og ta 40% av den, det blir 2800,- så legger du på bhgprisen på 1180,- altså 3980kr for en 40% dagmamma[emoji106]
 
Husk at en bhgplass ikke koster 1180,- den er mye dyrere om man tar med det som er støtte fra staten.

Den vanlige utregningen for deg vil bli kontantstøtta, altså 7000,- og ta 40% av den, det blir 2800,- så legger du på bhgprisen på 1180,- altså 3980kr for en 40% dagmamma[emoji106]
Kontantstøtten er på 6000 kr og blir 7500 kr fra august.
 
Jeg skal være dagmamma til høsten 2 ganger i uka, og er veldig usikker på hvor mye jeg kan ta. En 40% barnehageplass med matpenger koster 1180 kr, eller noe sånt. Men jeg skal jo skatte av pengene og da, så det er vel vanlig å ta mer enn det? Det blir jo i såfall bare rundt 150 kr dagen, før skatt. Skjønner meg heller ikke på hvor mye jeg skatter av bi-inntekt, siden jeg leser veeldig mye forskjellig her og der, som jeg egentlig bare blir forvirret av :p Noen som kan hjelpe meg litt her?

Ring Skatteetaten, så får du bankers svar på alt med skatt. De er veldig behjelpelige og fagyndige folk.
 
Back
Topp