Dagmamma lønn

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
Jeg skal ha dagmamma par uker i sommer til datteren min på 3 år.
Dagmammaen skal være min niese på 14, hun skal bo hjemme hos meg, og ha datteren min hjemme.
Hva mener dere er riktig timelønn å gi?
 
Hvor mangetimer er det snakk pr dag?jeg ville gittdet somm er vanlig å gi til dagmammaer der dere bor.
 
+ / - 8 timer.
Jeg aner ikke hva som er vanlig. Derfor jeg spør.
 
Timelønn på 50-100 kr timen trodde jeg var vanlig i den alderen...
 
Ser det er stor forskjell i prisene.
Da e va dagmamma i 2 uker for mine tantebarn så fikk e 2000 kr for 10 dager.
Når e sku være barnevakt på kvelden så fikk e 200 kr for en kveld(med mat, stell, lek og legging).

Men ser at det varierer fra 40-130 kr timen her nord. Gjerne mer for å passe våkent barn.
 
En voksen dagmamma som driver seriøst og betaler skatt får barnehagekostnad+kontantstøtte.
 
Seriøst folkens, 50kr timen? Jeg ville sagt 100kr timen. Da jeg var 14, for snart tiår siden, fikk jeg 85kr timen. Økte fort til 90kr. 50kr timen er utnytting :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum
Er nok store variasjoner vil jeg tro. 100 kr timen synes jeg er altfor mye. Jeg var dagmamma for 2 småbarn (8 mnd og 3 år) når jeg var 14, for 15 år siden og fikk 50 kr timen. Jeg passet også 2 andre på 5-8 år når jeg var 16 og fikk da også 50 kr. timen som den gang var veldig godt betalt

100 kr timen synes jeg høres helt urealistisk mye ut. blir isåfall 15000kr i mnd for et barn hos dagmamma ..
 
Hva med og gi hun 250 kr PR. Dag?

Hun er 14 år, og dagmamma jobb ER dårlig betalt! Du skal jo ha noe igjen av lønnen din, du også:p 100 kr timen hørtes fryktelig mye ut!

For 3 år siden tok jeg 35 kr timen PR. Barn! Da var jeg dagmamma! Det tilsvarte kontantstøtten den gang PR. Mnd!:)
 
Hvis du bor hos dere så får hun vel alle måltider av dere?

Dagmammapris er vanligvis kontantstøtte + bhgpris. Men kanskje trekke av litt hvis hun får mat hos dere i 14 dager? Og siden hun bare er 14 år.
 
da vi hadde dagmamma for 5 år siden betalte vi 400 kr dagen (8 timers dag). da var ungen hjemme hos dagmamma og hun stilte med maten.
så tenker at 200-300 kr dagen til en 14 åring som bor hjemme hos deg er nok betalt.
 
Når vi hadde dagmamma for 8 år siden betalte vi 200 kr dagen. Da holdt jeg bleier og hu mat. Hu som sa 200 kr dagen altså :p
 
Ser at du ikke får konstantøtte lenger fordi datteren din er 3 år, stemmer det?
 
Da jeg var dagmamma for en toåring da jeg var 16 år fikk jeg 500 kr dagen. Var da hjemme til dem og passet.
 
Seriøst folkens, 50kr timen? Jeg ville sagt 100kr timen. Da jeg var 14, for snart tiår siden, fikk jeg 85kr timen. Økte fort til 90kr. 50kr timen er utnytting :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum
100 kr timen betaler man for en dag eller noen få timer , ikke når det snakk om hver dag.
 
Back
Topp