Dagbokbrev fra et hjerte :)

Hvor fantastisk er det og være gravid i dag ?

  • Helt utrolig fantastisk flott faktisk!

    Votes: 0 0,0%
  • Like fantastisk som jeg ser ut i disse mammaklærne

    Votes: 1 100,0%
  • LIke fantastisk som svett gulost på tørr brødskive

    Votes: 0 0,0%
  • Det er fantastisk at du tørr spørre, og du bør være glad du springer fortere en meg nå !

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    1
  • Avstemningen er avsluttet .
Flott ! er det MULIG ? siste del av dagbok notat var ikke ment som en del av Dagbokbrev men som et personlig notat over en ide til en film/ bok ting. Og såvidt jeg ser så kan jeg ikke redigere ting i ettertid grrr. Er det noen som bruker Dagbok funsjonen som vet hvordan man gjør det?
 
Flott ! er det MULIG ? siste del av dagbok notat var ikke ment som en del av Dagbokbrev men som et personlig notat over en ide til en film/ bok ting. Og såvidt jeg ser så kan jeg ikke redigere ting i ettertid grrr. Er det noen som bruker Dagbok funsjonen som vet hvordan man gjør det?
Edit på samme måte som innlegg i andre tråder
 
Fin dag :). Masse babyprat på meg og gubben. Går mye i ting og tang som skal anskaffes og generellt om å bli foreldre, (heldigvis er vi på samme bølgelengde der.) Men selv om humøret er på topp må jeg si siste nettene har ver uvanelig vonde.Tror ikke det er pga mat eller aktivitetsnivå heller lenger jeg er rett og slett blitt høygravid ....

Jeg har sniket litt på andre som er i samme stadium og fått noen ganske rystende beretninger.....men alle opplever jo ting forsjellig. Noen er nede psykisk mange sliter med smerte ( mer en før) noen gråter ...

Morgenen pleide og bety myk kropp og velvære..... nå er magen hard og vond - MER en når jeg la meg,....

Men det gjelder å ta imot forandringene med positiv instilling - nå skal jeg forberede meg på å stå opp på natten, ha på meg pysj. En kopp te, tenne lys. Og gjøre små ting for og kose meg gjennom natten.Kansje dere ser inlegg her i tre firetiden ikke bli overasket....

God natt eller på gjensyn (alt etter som) :)
 
Mye på farten idag... pjuh...., henting av Ole Brumm kasser, og besøk av veninne, kafebesøk og nyttårsmiddagshopping. Koselig for all del!. Bare at 13.00 / 21.00 er litt vel lenge..... og jeg trenger kansje ikke den siste timen med mathandling og sånn.
Sabla trykk i mellomgulvet trolig det at baby tar mye plass nå tipper jeg. Lite søvn på natta og mer vondt når jeg våkner. Dumt at jeg er så sta så skal absolutt kaste meg fra side til side i evigheter når det er helt ok og sitte og strikke.
Nyttårsaften blir atter en rolig kveld for våres del, men været er visst ikkeno tess uansett. Og sosial har jeg jo vært idag så helt ok og ta det rolig, Hunden vår er forresten litt engstelig så vi får trygge henne så godt vi kan.

I fjord var nyttårsforsettet mitt å ikke begynne med noe nytt - vi lo oss gjennom hele Januar når vi oppdaget akkurat hvor dårlig jeg var til og holde dette forsettet. Tenkte meg noe lignende i år som får meg i godt humør. Samboeren min har faktisk trodd hele veien at jeg for alvor hadde tenkt og holde mitt forsett lol. Men det er jo klart han kjenner meg ikke like godt som jeg sjøl gjør etterhvert. Noe nytt blir det uansett med baby på vei....

Nei den må jeg sove på.....(eller ikke)
 
Oi oi oi som baby turner rundt der inne lolz........WHAT klokken er 4.00 hvordan skjedde det. En middagshvil så litt dusjing og vips så er det natt/morning. Jeez...

Så stemningsrapport- god, ok brukbar.... Begynner og bli tyngre, det rare er at av og til, er det tyngste og ligge på sofaen. Får liksom helt åndenød og blæh bare tynges ned av min egen vekt (og baby Birk) da er det faktisk lettere og holde seg aktivisert med lett husarbeid eller noe.

Samme med soving, går rimelig greit men så (jeg vet ikke hva det er) åndenød uregelmessig hjerterytme og kribling i beina. Vondt men ikke såååå vondt heller.Mer en slags rastløs følelse det er slitsomt og bli liggende.

Men TRIKSET (dette tenkte jeg bare på i to tre mnd, før jeg gjorde det,og det tok meg hele 5 minutter jeez.....) De mindre mykere putene gjorde det ikke for meg til slutt. Jeg hadde tilfeldigvis en stor rull med vatt stående like lang som meg. Jeg surret rundt den (relativ smale) rullen en tynn sommerdyne. Den ble faktisk ikke såå tykk heller....
Men HERREGUD så god ! (unskyld språket) Jeg kunne endelig sove igjen....(sure jeg våkner jo en gang innimellom) men jeg SOVER takk o lov. Det jeg virkelig liker er at den "pølsa" er temmelig fast så jeg føler meg tilstrekkelig støttet opp. Å så er den så lang som ønskelig jeg regulerer selv hvor høyt opp den kommer. Litt komisk når jeg skal bytte side bare og bære den opp og over men gosj så mye bedre jeg sover( tok bare 3 mnd og få ut fingen)

BARE GJØR DET, trenger ikke være perfekt lagd/ matriale bare det funker for deg det ANNBEFALES ! jeg vet de fleste allerede har sånn gravidepute men jeg er sikker på at denne er bedre. Mye større og fastere (size matters!)

Anyway.....på tide og kaste inn håndkleet og slå armene rundt "pølsa" God natt :)
 
Akkurat på vei inn i drømmeland........så nei. Kribling i bena hjerteklapp og stoor aktivitet på Baby Birk. Magen bare lever sitt eget liv det er det ingeting og gjøre med. Så da er det bare å stå opp sukk....egentlig kjempetrøtt da.
Lol, navlen er liksom kommet enda lenger ut iløpet av natten, kjennes helt rart ut og ser sikkert også snålt ut med en tynn topp syns det ganske godt at den stikker ut.
Mon tro om det ikke er fullmåne......kan nesten se sånn ut fra her jeg sitter. La meg for noen timer siden for å lese litt en bok av H.K Laxness og inn på soverommet kommer min elskede med ristede kandiserte hasselnøtter. Som smaker utsøkt og lukter sukker kanel og mmm..... bare utrolig godt. ( Han er virkelig verdens beste) :) :) :)

Heldigvis ser det ut til og ordne seg med forholdet til hans barn fra tidligere, de elsker og tilbringe tid sammen men det er ikke alltid så lett og komme ut av det med ekskjærester for å si det forsiktig.....

Her er lykken stor og jeg tror så snart hun får noen og dele sitt liv med så vil hun ikke bry seg med og sabotere oss mer. De fleste mennesker som virker sprø og tilogmed ondsinnede er jo stort sett bare ulykkelige og har vært det lenge. Min kjæreste er tålmodig utav en annen verden og bærer ikke nag i ett minutt uansett urettferdigheter som begås noe som er prisverdig og et eksempel til etterfølgelse. Jeg regner meg selv for å være tålmodig og romslig men jeg har visse grenser når strikken blir herjet tøyleøst med og sliter så kan jeg bli temmelig kjølig og lire av meg noen spissfindigheter. I en såkalt sivilisert tone....men resultatet er forutsigbart folk liker ikke spissfindigheter på sin egen bekostning nesten bedre om jeg var barnslig og kallte dem et naut....jeg vet jo at jeg bare MÅ bite tunga sammen. Men da hun nektet deres sønn og leke med noen andre leker en den hun hadde gitt ham og den ikke virket engang fikk jeg hakeslepp. Og så bestemmer hun seg for at vi ikke skal få ha kontakt med ham utav det blå....Jeg synes det er rart at personlig kristne kan dyrke egoismen så hemningsløst i julen som hun klarer uten et snev av dårlig samvittighet. Men som en veninne sa,det ordner seg... det er bare og bite igjen leppa og fokusere på noe annet til hun har gått tom for pek.

Huff jammen glad jeg ikke er uløselig knyttet til noen av mine eks kjærester for det hadde neppe blitt noen udelt suksess heller. Det er den største lykke i livet av jeg først skulle få barn med en mann som min ektemann. Jeg mistet jo et barn fra tidligere (og det blir aldrig ok) men dette føles riktigere.

Men til alle som går gjennom det alene....Kansje du selv er den "riktige" personen å få barn med. Hvis du kan finne styrken og gleden og gi kjærlighet i overflod så er du mamma i massevis. Og så treffer du kansje mannen i ditt liv når du minst venter det.

Jeg kan ikke ta noe kred for at det gikk så bra....jeg var litt festgal og absolutt ikke det perfekte kjæresteemne koneemne mammaemne da min ektemann dukket opp. Husker jeg tenkte a t" Ups..tenk om det er han som skulle bli mannen i mitt liv". Da har jeg stort sett bare vist de mindre flatterende sidene og gitt beng i hva han synes. Og nettopp slik var det, men han dømte meg aldrig. Han brydde seg ikke om noe av det.........
Eventyrslutt....nesten hverfall. Lykkelig alle sine dager, (det er det vel ingen som tror på lenger) men pretty close:
 
Alright....andre forsøk på og sove feilet også, med ikke så mye kjerteklapp som jævla infarkt og lopper i blodet halsbrann og generell følelse av..... jepp litt forbanna.

Jeg har brukt halve frikkin' dagen på og stasje opp med puter og alskens comfy inretninger..... jeg har bedre seng en dronningmoren alikevel er det ikke godt nok til og få en times søvn engang- are u kidding me right now.?

Jeg var så sur da jeg stod opp at jeg fantaserte om å tenne en røyk bare for og slå tilbake. ( Kommer ikke til og sje da,!!! har ikke lyst engang, men bare for å illustrere hvor gretten jeg faktisk var) Ikke på baby men den f..ing kroppen.

Så nå er det passiv aggresiv spising av fruktcoctail med vaniljesaus og stand up komedie på Netflix - lite sansynelig at jeg kommer til og orke noe bytur idag :) hmpf....det er ikke rett at vi skal være gravide i 40 uker + jeg synes det er laaangt på vei godt nok nå. Jeg kan ikke helt se for meg en måned og en halv til med dette ( eller verre) WHY ?
 
Yuhuu...sovna faktisk ! våkna i 4.40 tiden men dog. Litt confusing dette med og nå høygravid stadiet. Kommer kvalme tilbake da? eller stabilierer det seg og blir bedre. Jeg har lest begge deler......forstår jo at det er individuelt men....og at mange sover dårlig på slutten. Men at det stabilierer seg og en får mer energi? hm...det hadde jo vert finest igrunn.

Har liksom følt meg annerledes siden uke 32/33 omtrent. Ble noe redusert i formen ja, merkbart tyngre vil eg si.

Men det virkelig gjennomgriende sjer vel først når en er moden for å føde og får kvalme og diare og symptomer på at kroppen forbereder seg på det, det kan visst også ta noen uker.

Fullmåne ute, ser jeg den igjen før jeg får barn tro ,noen tror jo at når du fødes ifh fullmåne har noe og si....hm tviler litt på den kjenner jeg.

Nå vet jeg liksom hva det vil si og være gravid....( sjøl om det blir annerledes hver gang) og jeg tenker at jeg vil gjøre dette minst en gang til da. Helst en annen årstid (som er planlagt) fint og gå gravid i julen men nå har jeg liksom gjort det kansje mai eller august paser bra. Også fint om det blir jente da ....selv om det ikke kan planlegges. Blir det gutt så trives jeg med gutter uansett. Jeg skal huske at det er normalt og være utafor trett i begynnelsen.....jeg var vel hard mot megselv husker jeg. .....
 
Middag hos vennepar....veldig gøy da :) Tok bussen for første gang, glemte penger slapp å betale...... :)

Såg en episode Grimm og la oss rett før to, opp igjen kl 04.45 magen føles gedigen ! baby ligg på tvers trur eg.
Spiller Big Mamma Thornton og baby spreller som bare det....murrer i bekken ,menslignende smerter før leggetid alt er iferd med og gjøre seg klart for neste fase. Typen tror jeg føder litt over tiden basert på statestikk, jeg tror jeg føder om ikke så lenge før tiden basert på mammaintuisjon....men har lagt merke til at alle førstegangsfødende tror de vil føde tidlig- og kansje håper det også. Min tidligere nå avsatte verge vil at vi møtes og kjøper barnevogn.....Hehe noe som er uaktuelt .....pluss jeg har hatt barnevogn i 3 mnd allerede. Min tidligere verge er den siste jeg ønsker og involvere i vårt liv. Jeg har alt jeg trenger og er lykkelig men vet at hun kan snu det på hodet på et blunk og hvem ønsker vel det. Det finnes ingenting på jord som er verdt ens lykke........
 
Musikk for mødre in the making......Utrolig god dag med minimalt med det meste som er gruff og huff hehe. :)

Påtide og tenke litt på fødsel og sånn, god musikk er vel 1 prioritet ikke ? tenkte og legge til 3 spillister - Energisk, Oppløftende og Beroligende tenker jeg passer bra. Vet ikke helt hvordan jeg skal mikse det men gøy og finne fram sangene hverfall. Kjøper en brukt ipod på finn for en hundrings og ett par høretelefoner så blir det nok bra.

:) vi har diskutert litt om babyutstyr men kommet fram til at vi ligger bra ann. Babynest noen lamaze leker litt toalettsaker og kansje litt mer ull ....

Og jo så må jeg skrive sånn fødselsbrev .....av en eller annen grunn gleder jeg meg mindre til den biten, kansje fordi den inneholder litt mer av de brutale realitetene rundt fødsel...smertelindring, eventuelle problemer som kan dukke opp.

Samboeren min har noe nytt i blikket nå uten tvil, noe litt oppglødd. Nå er det ikke lenge til sier han og gliser. Men det er jo over en mnd til sier jeg - god tid.

Men han har antageligvis rett....julen kom hvertfall myyye fortere en jeg beregnet..appropo jul i morgen blir nok siste dag med juletree her i heimen, mitt første, mitt til nå fineste juletre :(... blir ikke like koselig uten kjenner jeg. Jaja ingenting varer evig det er visst litt av sjarmen :) ..........lykke til på veien til drømmeland.
 
Ganske forglemmelig dag bortsett fra ett par unntak - stikkord, klimakrisen,venninne med nyfødt, finn oppryddning. Sebastian mellomnavn. Sprø av pipelyd. Sex er nå en logistisk teknisk finurlighet....redusert aktivitet er å be om vonter Rå løk er og be om magetrøbbel. Bh er som allt annet kreftframkallende og stjernetegn er kansje lite troverdig men gøy.Med tempraturøkning bør vi vel emigrere nordover men blir ikke lysere av den grunn. Håvamål er mye vettugt men mye uforståelig om enannen. Med andre ord mer hverdag blir det ikke :)
 
Onsdag, lang diskusjon om foreldrepenger og engangsstønad og regninger gjeeesp. Jeg er sjokkert på vegne av alle nyfødte!!! som vanelig mest til de rike, er du fattig er du heldig om du ikke får store minus i støtte. Handling ok, tertesjell med fiskeboller til middag nam. Imorgen jormor Nav +++ crunch time. Opp før en er kommet ned lol.
Ble litt rar dag så kort liksom sov nok frempå lovelig lenge. Ikke mer juletre kunn litt juleved ok også det. Men vi klarer oss vi selv om strømregningen ble himmelskyhøy og foreldrepenger alltimelow for vi er sterke flinke og smarte noe penger ikke kan kjøpe og mangelen på dem ikke kan rokke. Krysser fingrene for at det alltid er sant ! Natti natt :)
 
Stikkord : Møter med alle instanser, nøttekake galore. Syk humor mellom gærne freaks. Pay it forward my ass. Ingen søvn ingen solskinnsstråle. Hull i hagen hva gjør vi nå. Jordmor på mandag.Kos me Tutsie. Forum og facebook atter en gang. Ny kjole må sys om typisk. Bilde før mandag. Psy ringer imorgen. Drømmer om krabbebåt og fiskerlag ...god natt og sweet dreams Hilser fra Bobby til Freddy miss you more...
 
Første time med jordmor siden...vel første time med jordmor. Da jeg fikk den første termindatoen som ble justert ved ultralyd. Så er det jo ukevis siden jeg bestillte ultralyd men det tar visst noe tid. Må ikke glemme og nevne svangeskapsgruppe selv om vi neppe får tid til det nå. Hm...godt at denne siden fins der en kan sammenligne sjøl ok jeg er ikke akkurat noen ulandskvinne når det gjelder oppfølging men det er bare fint og ha jormor med gjevne mellomrom. Formen idag var ganske bra, overdoset på dundersalt men ellers uthvilt og sånn. De fleste vonter koommer og går og det gjør det lettere og takle. Helgen var preget av NINA som mørkela huset nesten hele lørdag så awsome og ha strømm tilbake. Selv om en kan dyrke noen hobbyer under stearinlys er det ikke så tess i lengden.
Tidlig i seng på i natt krysser fingrene for at det blir morgen neste gang jeg er innnom her :)
 
Besøk hos jordmor gikk kjempefint.:) Vagget inn ordentlig støl etter allerede 1 times møte i forkant, min samboer dukket opp rett etter hjertelyd desverre så han fikk ikke med seg første bit. Men var jo søt da når han la hodet mot magen og nikket bekreftende ,alt ok der ja.

Han ønsker videreutdannelse akkurat som meg Og han fortjener det for han er lynende smart og elsker vitenskap og samtidig utrolig kul fyr som også overasket meg med kake idag igjen, det høres umulig ut jeg vet .....men han er alt som er fint og flott jeg er selfølgelig ikke nøytral her men slenger på sexy også da.Jeg har bare en følelse av at livet ordner seg sålenge han er i mitt liv. Klart det ikke betyr at jeg kan bare lene meg tilbake men vi kommer ikke til og slite unødvendig heller.

. Men tilbake til jordmortimen :) Alt er som normalt med baby Birk :) Vi fikk skryt for oppfinnsomhet og at nesten alt av utstyr er i boks. Hun er flink til og gi gode råd og heldigvis har vi fått ny time innen 14 dager.

Gosj, hun sa de fleste synes det er bra og starte fødsel siden det er tungt og gå gravid på slutten. Jeg er alikevel ganske sikker på at jeg kommer til og få litt prooblemer med og smile da...... jeg har ikke angst akkurat men gleder meg ikke vilt heller lol.

Største nyhet er at baby Birk har festet seg, det var faktisk min største uro at han ikke var det og ikke ble festet i tide. Men både posisjon og lengde og lyd var normalt. Vekt er visst ikke noe issue da jeg er nesten 180 og visstnok kan føde en elefant uten problemer...eh ja.
 
She BANGS! .... (Jeg er ikke fan av Ricky Martin meeen med denne sangen på hjernen så har dagene blitt merkbart letterte, prøv selv!! sett den på,dropp all kritisk sans... og se om du ikke er den mest awsome gravide kvinnen "in history" ;)

Noen utrolig koselige dager her altså - jeg og laptoppen har flyttet inn i dobbeltsenga. Jeg sover bra ( ingen vettug rytme, off and on hele veien men føler meg tipp topp) hvorfor ble det bra igjen??? bestemmte meg vel bare for og flyte med....sove når jeg vil, stå opp når det føles bra.Ikke tenke at det bør vær sånn eller sånn. Vet ikke om det er løsningen kansje er det andre ting som gjør ting lettere igjen- who knows.

Samboer eksperimenterer med sauser og kaker, i går var det hjemmelaget vaniljesaus....pluss lang debatt om vi skulle lage eller kjøpe , vi sparer desverre ikke så mye selv om den koster 30 kroner men den smaker jo bedre da.
Favorittmaten nå er fruktsalat med vaniljesaus ( Sundt ooooog Godt ;) mmmm....

Sexlivet har tatt seg opp også ;) Heldigvis.... for da trives vi begge mye bedre, og kroppen føles også bedre, søvnen dypere og sinnet lysere. Misjonærstillingen er gjennomførbar... men beina kommer ikke så høyt opp at det gjør noe pluss en hvis fare for halsbrann. Men etter et klimaks er jeg varm nok til og være kvinnen på topp.Jeg kan bare sitte oppå en liten stund gjennom et par orgasmer, så må jeg bytte stilling. Tja det er største minus det hele er liksom litt mindre elegant lol. Heldigvis så ser det ikke ut til og plage typen nevneverdig.

Lol har ikke tenkt på det før nå...men jeg klimakser 3 4 ganger før han.Jeg tror faktisk at jeg er kjappere til og nå klimaks selv om han ikke holder igjen lol. Det må jeg faktisk spørre om. Men han får jo ikke lov til heller da ikke før jeg er mer en fornøyd sjøl. Det har alltid vært selvfølge i mine forhold og jeg blir alltid svææært forbauset at det ikke er en universell lov.

Drømmer også merkelig for tiden, i natt var det grottevandring/klatring, jepp trenger ikke være Freud for å forstå den akkurat. Tror jeg gjorde knipeøvelser i selve drømmen (!) tenker mer og mer på dette med fødsel. Ikke for det tror at jeg går over tiden..sakte men sikkert begynner jeg og akseptere virkeligheten av det som skal skje.

Noe annet er når jeg får baby i armene - DET er ikke virkelig en plass! jeg VET det jo, men altså... det er bare utrolig vanskelig og leve seg inn i NÅ. Min identitet er akkurat blitt gravid - snart fødende.... den er ikke kommet til mamma enda. Alle som skriver om lille gullet og tårevåt lykke over baby i magen og at de elsker spark og den lille i magen hehe jeg skulle ønske jeg sjønte hva det gikk i der. Jeg kan jo bli litt smilende av spark og småting men tja det er liksom så uvirkelig enda.
 
Møte med Jordmor i dag gikk strålende :) Temaet for møtet (bortsett fra vanlig kontrol) er hva vi kan gjøre for at jeg ikke skal bli syk igjen...

Det begynner å bli en stund siden jeg var syk sist (godt å vel ett år) rart hvor fort en glemmer men det er jeg på en måte glad for også. Det er ille nok å oppleve helvete om en ikke skal minnes det støtt i ettertid.

Helvete for meg er psykose et slags våkent mareritt der jorden går under og himmelen detter ned. Ofte begynner det i andre enden med en slags følelse av frihet og ender i tvungen isolasjon.

Jeg hadde knapt nok vært frisk (symptomfri) i 6 mnd før jeg ble gravid. Noe som kansje virker totalt uansvarlig.Jeg var overveldet selv også. Det var riktignok med min fantastiske ektemann og jeg følte meg bedre en noensinne svangerskapet gikk temmelig knirkefritt men alikevel det var jo grunner til å bekymre seg....

Pga tidligere sykdom ble bareværnet kontaktet da jeg ble gravid....det kom som litt av et sjokk. De stod der bare plutselig da jeg hadde et møte med NAV.Uten forvarsel ble jeg fortalt at de skulle gjøre sine undersøkelser. Hele greia var skikkelig uhyggelig. Det skremmte meg at de har makt til og ta mitt barn fra meg. Men jeg begynner og bli erfaren i møte med systemet etterhvert. Jeg har blitt flink på å sammarbeide og stille spørsmål. Jeg prøver alltid og fokusere på det positive og hvordan resursene kan benyttes til alles beste. Og så prøver jeg og ikke la frykten kontrolere og dominere min opplevelse og mine handlinger for da går det jo ikke så bra. Etter at vi samlet tro håp og krefter så har frykten blitt dempet og vi føler oss tryggere. TIlbakemeldingene er positive men de vil fremdeles diskutere hva en gjør om jeg blir syk igjen- logisk nok....

Men jordmor overasket meg i dag med de varme og rosende ordene hun omtalte oss med ovenfor barneværnet. Hun sa vi visste hva som var bra for oss og var åpne om det som var vanskelig.Og at hun da hadde stor tro på at vi ville mestre utfordringene. Både jeg og samboer smilte fra øre til øre. Bare og vite at hun er der på samarbeidsmøte føles trygt :) hun er tvers igjennom snill og god. Og legger ann en litt insisterende tone hvis de ikke hører hva hun sier.

Utredning om Bipolar som ble gjennomført siste året er på en måte satt på vent.Jeg går ukentlig til samtale men ingenting blir avgjort statusmessig. Svangerskap er sånn en stor faktor som kan gi et feil bilde av "normaltilstand" at de må vente med å konkludere. Alt jeg kan si etter flere år i samtaleterapi og utredning er at det tar tid å komme til bunns i menneskesjelens mysterium. Godt er det at jeg har en interesse for psykologi slik at jeg kan se nytten av uendelige rekker med vurderinger og utredninger.

Lenge var jeg redd for og bli syk igjen - men gradvis står en stødigere og blir sterkere og frykten viker for tja hverdagen. ... men jeg vet jo at jeg må være obs og jeg vet jeg må planlegge for og ikke bli syk og for hvis jeg blir syk. Svangerskapet har heldigvis vært en av de fineste periodene i mitt liv og det har gitt meg fornyet selvtilitt og tro på fremtiden. Om jeg får min eventyr slutt og vi lever lykkelige alle våre dager ....?
 
Back
Topp