Dagboka.

Er det vi prøver. Men kanskje jeg må ta kveldsstell enda tidligere. Vi pleier å gå rett fra stell til soverommet vi

Ja kanskje det :) kanskje du kan prøve å ta stellet litt tidiligere når du ser at han er blid så trenger du ikke gå rett i seng. Det har hvertfall ikke vi gjort. Vi slapper av og koser oss til jeg ser at han blir trøtt (sutrer og gnir seg i øynene) så går vi ned i senga :)
 
Ja kanskje det :) kanskje du kan prøve å ta stellet litt tidiligere når du ser at han er blid så trenger du ikke gå rett i seng. Det har hvertfall ikke vi gjort. Vi slapper av og koser oss til jeg ser at han blir trøtt (sutrer og gnir seg i øynene) så går vi ned i senga :)
Takk for tipset. Kanskje prøve det ikveld!
 
Rapport. Dag 2 med triks fra "Sove uten gråt". Første dag tok leggingen kun 5-10 minutter. Dag 2 kun 30 minutter. Jeg sier kun fordi det tidligere tok sånn 1-2 timer :eek: Og dette er uten mme! Han har fått litt grøt begge dagene. I går 3 teskjeer i dag 6. Men 2 timer før han sovnet. Usikker på om det har noe å si? I dag har han i all fall snart sovet 2 timer uten å våkne...det er ekstremt til han å være. I går våknet han etter 1 time, men sovnet på 5 minutter..igjen..etter tips fra boken. Er det lov å øyne håp?

Håper jo virkelig at dagssøvnen vil komme etter. Så fort natten er bedre. I dag var søvnen særs dårlig. 30 , 30, 20 og så 1 time. De to første i vognen. Den på 20 i bilen. Og den siste i vognen.

Satser på at dagen i morgen blir bedre!
 
Jeg tror det kan være grøten :) nå har mini sovet 2.15 :eek: våkner sikkert snart, men føler han har sovet litt bedre igjennom natten også etter at vi startet med grøten :) nå sover han nesten 3 timer i strekk om natten :) bank i bordet!!
 
Jeg tror det kan være grøten :) nå har mini sovet 2.15 :eek: våkner sikkert snart, men føler han har sovet litt bedre igjennom natten også etter at vi startet med grøten :) nå sover han nesten 3 timer i strekk om natten :) bank i bordet!!
Oh my god!! Lille sovnet 20.15. Våknet 22.35, så 02.15, så 05.30. Dette har ikke skjedd siden han var helt ny!!! Kan det være de 6 teskjeer med grøt halv sju asså?:eek:
 
Oh my god!! Lille sovnet 20.15. Våknet 22.35, så 02.15, så 05.30. Dette har ikke skjedd siden han var helt ny!!! Kan det være de 6 teskjeer med grøt halv sju asså?:eek:

Så utrolig deilig :) vi får håpe det ikke er en engangs hendelse :)
 
Planen idag:
Overleve uten søvn. Kanskje maks fått 4 timer i natt. Men jeg skal ikke sove idag. Idag skal det ryddes og vaskes. Jeg må få orden på kaoset. System og struktur! Også skal jeg bli beinhard på rutiner. Visse avvik er såklart innenfor.

1) vaske kjøkken og stue når lille våkner ( tør ikke gjøre når babyen sover i tilfelle jeg vekker).
La babyen ligge på lekegymmen og lekematta om han vil. Putte han i huska eventuelt.

2) rydde gangen

3) rydde ut klærne som ligger i sprinkelsengen hans. Skape et lunt og godt sovemiljø. La babyen leke i senga. Skape positive assosiasjoner til sengen ( kun vært der engang).

4) vaske babyrommet. Brette tøy. Henge opp tøy. Pakke bort tøy som er for lite.

5) vaske alle overflater og gulv.

Kveldsstellet: Klokken 18-18.30 ( kommer ann på når siste duppen er) starter stellet. Dekker til ene lampa på badet. Enten bade /dusje eller kun vaske med klut. Snakke rolig hele tiden. Synge sangene vi alltid synger. Smøre inn med kremen hans på tørre flekker. Massasje med babyolje. Dette har vi gjort i snart 2 mnd. På med pysj. Så grøt i stua. Ingen tv på. Kun en lampe som skaper skygger og koselig stemning. Ha på rolig musikk hele tiden. Siste nettene har lille sovnet rett etter åtte
.forsøke å holde han oppe tett opptil det. Om umulig ( grinete baby) så får vi legge tidligere.

Ikveld skal jeg amme på sengekanten. Se om det er bedre.

Følge sove uten gråt boka. Prøve prøve
 
Fikk tatt kjøkkenet og stua.. Og vasket tre maskiner med tøy.

Babyen er litt vanskelig å få til å sove idag... Også :p sov 1.5-2 timer på morningen 1 time etter at vi stod opp. Så ca to fra halv ett. Her med flere oppvåkninger og en kort ammepause. Forsøkte å duppe nå. Våknet etter 10 minutter. Forsøkte å vugge i søvn igjen. Etter 15 minutter ga jeg opp. Oppe i totalt max 13 timer søvn idag.
 
Dag 1:Sovetrening igang. Fikk grøt 18. Spiste nesten en porsjon + sviskemos. Gikk på badet 18.30. Badet, sang, smurt inn med krem og litt massasje. Avslutter med d-vitamin før pysj er på. Idag var E trøtt med engang. Så vi gikk rett på soverommet. Ammet fra klokken 18.55 til: kobler av så ofte som mulig. Sovnet første gang ca 19.09. Forøvrig i nattpose. La babyen i nestet når han sovnet.
 
Planen går over 10 dager før jeg tar en evaluering. Prioritering 1: tidligere liggetid. Helst sovne før 20. 2: Sovne på følgende måter på dagen: amme,vippes, gåtur i vogn eller ergobabyen. 3:!Koble av ved amming så ofte som mulig. 4: avvente litt når babyen våkner på natta ( Dette blir nok vanskelig, pleier å være litt i svima når jeg kobler han på). 5: forsøke å sove lenger enn 30 minutter.
 
Våknet etter 30 minutter. Sovnet igjen etter 45 minutter. Ca 20.20 etter amming.
 
Våknet igjen... 20.30 så 20.40. Sovner på to minutter. Men først når puppen er i munnen. Nå har han sovi i 25 minutter. La det vare!!
 
En enormt urolig natt.. Våknet flere ganger i timen frem til fem tiden. Sov da til 6. Så tror jeg han iallefall sov to timer istrekk. Lurer på om han ikke fikk for mye grøt igår.
 
Dag 2 i Sovetrening. Lille sov første duppen sin i vippestol. Den var på 1.15! De to neste på 30 minutter. Begge prøvde jeg å ligge ved siden av han med puppen i munnen. Funket dårlig. Siste luren våknet han opp1610 så han var stuptrøtt klokka 1830. Bare grøt på formiddagen idag. Virker ikke nevneverdig sulten..
 
Back
Topp