Dagboka mi ;)

lille liss

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hadde dagbok med snuppa sist også. Så greit med en liten en nå også ;)

Er 9+2 i dag, termin 7.juli :D
Har brukt 3 år på å bli gravide denne gangen, brukte 3 1/2 år sist... :p
På 6. innsett med IVF (prøverør), så var veldig etterlengtet.

Var på tidlig UL da jeg var 6+3, da såg og hørte vi hjerte og lille spira var 7 mm.

Skal på ny UL 15.desember, da er jeg 11+2 :)

Å skal på første svangerskapskontroll nå på torsdag, da er jeg 9+5, da blir det sendt søknad på fødeplass og til OUL :D
 

Vedlegg

  • 1417418881656.jpg
    1417418881656.jpg
    53 KB · Visninger: 19
Last edited:
Formen er værre denne gangen enn sist, mye kvalm og i dårlig form... Ikke så kvalm at jeg kaster opp, men konstant uggen :( Blir fort irritert, ikke gøy i det hele tatt. Jeg er sjeldent det ellers :p

Skal prøve å legge inn magebilde iløpet av dagen ;)
 
Magen min 9+2 :D Vises noen strekkmerker fra forrige gang, men men... :p
 

Vedlegg

  • 1417438030315.jpg
    1417438030315.jpg
    30,7 KB · Visninger: 23
Æsj... Liggende bilde, får bare være nå.. Se om jeg retter opp det senere :p
 
I dag er jeg 10 uker og nå bærer jeg ett foster, ikke lenger ett embryo :D

Var til legen denne uka, fikk laga meg helsekort. Der ble jeg også målt, veid, tatt blodprøve av bl.a. Det ble sendt inn søknad til OUL og papirer til sykehuset.
Jeg har valgt å gå annenhver gang til lege og jordmor denne gangen også, så neste svangerskapskontroll blir til jordmor i uke 24. Den måtte jeg bestille selv.

Fra uke 21 sist fikk jeg bekkenløsning, og det var ganske stor sannsynlighet at det blir det denne gangen også sa hun. Så var viktig med tilrettelegging i jobben tidlig, ha åpen dialog med sjefen. Hun vet at jeg er gravid allerede og er en kjempe ålreit dame, så det skal gå bra ;) Jobber i barnehage, såkan være tungt, dumt at det ikke finnes aktiv sykemelding lengre... Men er en stund til dette enda da, så tar det som det kommer. Begynt med bekkentrening da, forebyggende ;)
 
Jeg synes det er så ekstra koselig å lese om IVF babyer... Har endelig blitt gravid med ivf selv, og kjenner både lengsel, smerte og frustrasjon man har vært gjennom:)
Så en stooor gratulasjon til deg:D

Jeg leser du er mye dårlig... Kan jeg spørre om du må ta mye ekstra hormoner pga ivf'en? Jeg er ganske dårlig selv, og har en mistanke om at alt vi må putte i oss gjør oss verre:confused:
Jeg fikk slutte på østrogen tabbiser (progynova) etter 6+2, og føler meg faktisk litt bedre! Men går fortsatt på mye progesteron...både tabbiser og crinone gel:confused:
Nysgjerrig på om du og må ta alt dette her?
 
Jeg synes det er så ekstra koselig å lese om IVF babyer... Har endelig blitt gravid med ivf selv, og kjenner både lengsel, smerte og frustrasjon man har vært gjennom:)
Så en stooor gratulasjon til deg:D

Jeg leser du er mye dårlig... Kan jeg spørre om du må ta mye ekstra hormoner pga ivf'en? Jeg er ganske dårlig selv, og har en mistanke om at alt vi må putte i oss gjør oss verre:confused:
Jeg fikk slutte på østrogen tabbiser (progynova) etter 6+2, og føler meg faktisk litt bedre! Men går fortsatt på mye progesteron...både tabbiser og crinone gel:confused:
Nysgjerrig på om du og må ta alt dette her?

Gratulerer så mye til deg også :) Ja, føler en ekstra glede når jeg ser noen har lyktes med IVF :D
Hvor langt er du på vei? Selv er jeg 11 uker i morgen ;)
Jeg skulle bruke medisiner ut uke 10, så nå har jeg nettopp tatt mine siste tabletter. Jeg har brukt lutinus og progynova. Håper virkelig at de er med på å gjøre meg kvalm og at formen blir litt bedre fremover... Den siste uken har vært ille, ligger våken om natten pga kvalme :p

Du må gjerne skrive flere hilsninger her inne iløpet av svangerskapet, koselig det ;)
 
10+5 i dag, kvalmen er ille, så jeg håper virkelig at det hjelper å gå uten medisiner fremover. Tok mine siste nå i kveld :)
Så skal jeg på UL på mandag, gleder meg til å se spiren igjen. Se hvor stor h*n har blitt :D

Magen begynner å bli litt hard, kjenner godt livmoren på kvelden når jeg ligger i sofaen. Hard kul bittelitt mer på høyre side. Rart å tenke på at noen cm under huden min ligger lille spira å spreller :)
 
Jeg er heeelt sikker på at du snart er bedre:) Følte meg både mindre kvalm, mindre emosjonell og mindre sliten etter å ha slutta på den dumme progynovaen;) Litt bedre allerede dagen etter - men gi det noen ekstra dager på å komme helt ut av kroppen:) Og du er så heldig å få slutte med progesteron i tillegg:D
Jeg er bare 7+3, så har litt tid igjen - Men kan senke dosen om en uke:D

Blir koselig å følge deg fremover:)
Håper virkelig du straks føler deg mye bedre nå...på tide å nyte litt;)
 
Last edited:
Håper det roer seg litt fremover nå ja, tar vel noen dager å få det ut av kroppen... Så nærmer jo jeg meg 12 uker, da blir det kanskje bedre da også ;) Blir godt med jul og litt fri snart da!
Blir godt til deg å senke dosen å tenker jeg, jeg skulle bare kutte rett ut uten nedtrapping...
Begynte å bli sår etter lutinusen også i slutten, gla jeg er ferdig.

Så nå gleder jeg meg til UL i morgen :D
 
Må ha en oppdatert her inne også ;)
Var på tidlig UL på mandag, da såg vi en baby som har blitt 5,6 cm og ift størrelsen skulle jeg da være 12+0, men ift innsett var jeg 11+2 :D Men han sa at uansett hva vi sier nå så er det terminen på OUL som gjelder. Så sier at jeg blir 12 på lørdag fremdeles, så får vi se i februar :p
Vi såg rørelse og hjerte og fikk høre hjertelyd.
Han mente at det kun være en gutt, vi såg tydelig noe som stakk ut :) Men litt vanskelig å si så tidlig, så må nok vente ordentlig med svar til OUL ;)

Formen har bedret seg bittelitt, ikke så kvalm mere... Blir bare fort kjempe sulten :p Så er jeg utrolig trett, nesten så jeg sovner på jobb noen ganger, å jeg jobber i bhg :p

Skal fortelle til snuppa på lørdag at hun skal bli storesøster, gleder meg utrolig mye! !
 

Vedlegg

  • 1418851559677.jpg
    1418851559677.jpg
    53,6 KB · Visninger: 16
Lenge siden oppdatering nå... Er 13+5 i dag, 1.januar :) I år blir jeg 2barnsmor og familien blir komplett! Spennende!
Kvalmen ga seg i løpet av uke 11, så har klart å nyte julematen.
Har enda fri helt til mandag, da bynner jeg på for fullt igjen. Må snakke med sjefe om tilrettelegging etterhvert... Stor sjanse for bekkenløsning denne gangen også sa legen, fikk det i uke 21 sist... Så viktig med tidlig tilrettelegging :)
Ikke så lenge igjen til OUL, gleder meg allerede til å se lillegull igjen!
Jeg lurer også på om jeg kjenner noe i magen... Den siste uken har jeg kjent noe som kjennes ut som kjempe svake spark, vet det er veldig tidlig, men det er det det kjennes ut som :p
Så begynner magen å komme, måtte finne fram gravidklærne rett før jul... Gleder meg til den blir bittelitt større, så det er ordentlig gravidmage! ;)
 

Vedlegg

  • 1420121337003.jpg
    1420121337003.jpg
    50,2 KB · Visninger: 16
14+0 :)
Formen fin, men blir godt å begynne på jobb igjen på mandag... Å spise sunnere... :p Julas fete mat og snop har satt sine spor i ansiktet :(
Så nå blir det å snavle avokado og eple på kveldene igjen, å julebrusen blir byttet ut med vann :D
 

Vedlegg

  • 1420285130482.jpg
    1420285130482.jpg
    53,6 KB · Visninger: 22
Jeg er nå sikker på at det er lillegull jeg kjenner som sparker til inne i magen ;) Har kjent på det i snart to uker og det blir bare tydeligere :D
I går kjentes det nesten ut som hikke også, men mulig det er for tidlig å kjenne det :p Var det det kjentes ut som vertfall :)
 
Da er det nesten en mnd siden sist jeg skrev her...
Er 18+3 i dag og kun en uke igjen til OUL :D
Bekkenet blir vondere og vondere, men jobber enda 100%. Skal få litt mere tilrettelagt utover, men spørs om det blir redusert stilling snart ja.
Kjenner masse liv og rørelse, kjempe herlig!
Var hos jordmor i går og fikk høre hjertelyd og målt magen. Målte litt over kurven, men hadde ikke noe å si så tidlig at jeg var stor..
Ellers må jeg bare si at halsbrann er noe dritt :X
 
I dag er jeg 20+1 og halvveis :D
På tirsdag var jeg på ultralyd, damen brukte lang tid på å sjekke alt, for det var en urolig krabat :p
Terminen er fremdeles 7.juli og det blir en lillebror ;)
Gleder meg utrolig mye.
Så nå kan vi begynne å tenke på navn, det blir veldig vanskelig... Men bra vi har god tid :D
 

Vedlegg

  • 1423990080024.jpg
    1423990080024.jpg
    43,8 KB · Visninger: 36
Liten oppdatering her inne ;)
Er 28+4 i dag og har vært på 28 ukers kontroll i dag.
Jeg har gått opp straks 10 kg.
Jeg har lavt blodtrykk, 96/60.
Høyt symfysemål, 30.
Hjerteslag til lillebror låg på 145 :)
Ble sykmeldt slik at jeg jobber 40% den siste tiden fram til permisjon 15.juni ;)
 
Uke 31+1 ;)
 

Vedlegg

  • 1430679517937.jpg
    1430679517937.jpg
    34 KB · Visninger: 39
Da var det min tur til å ha babyshower ;) Kjempe koselig. Hadde det supert! Jeg fikk mye fint til meg og lillebror, så var det masse god mat :D Herlig!
 

Vedlegg

  • 1434833048539.jpg
    1434833048539.jpg
    96,9 KB · Visninger: 29
  • Liker
Reactions: H&H
Back
Topp