Da skal jeg prøve meg

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
I dag har jeg hatt en utrolig interessant samtale hvor jeg ble meget overrasket med en PT.
Han er en profesjonell personlig trener og ernæringsfysiolog og jeg gjentar kun det han fortalte meg.
Jeg har en fettprosent på 42,8.
Og jeg skal spise 2500kcal for å gå ned i vekt. Jeg sa bare "hæ?!?!" Han lo og sa ja. For når man går under 2000kcal, så går kroppen i sparemodus og det er vanskeligere å gå ned i vekt. Da sparer kroppen på det man har og man sprekker raskere.
Ikke se på klokka. Spis når du er sulten og spis deg mett. Ikke overmett, men mett.
Blir du sulten mellom nåtid, spis grønnsak eller frukt. Ikke stress så mye om det.
Ha 1-3 treningsøkter i uka og gå turer.
Det er det beste for kroppen.
For når kroppen ikke får nok næring og går i sparemodus, kutter noen av funksjonene ut for å spare energi. Som fertilitet pga, det er ikke livsnødvendig for at kroppen skal overleve.
Så, ved å spise riktig og nok, trene og gå turer + trene 1-3 ganger i uken, vil jeg kunne øke fertiliteten. Han ser helst at jeg tar vekk 10-15% fettmasse.
Og det som overrasket meg mest av alt! Det er kun 15% størrelsesforskjell på 1kg fett og 1kg muskler
emoji85.png
emoji85.png

Han sa det dummeste jeg kunne gjøre er å henge meg opp i BMI og vekt. Det skulle jeg bare drite i.
Ta bilde av meg selv og mål cm rundt rumpa, skuldre og navelen. Denne målingen skal tas 1 gang i mnd.
Kutte ting som sukker ofc. Det vet jo alle
emoji85.png
emoji85.png


Han sa følgende. 30% er trening, 50% er kosthold og 20% er søvn.
Hvis ikke alle 3 er på plass, så går det ikke så bra ☹️

Tenkte jeg skal også legge ut bilder av magen min og ha med målinger.

03/01:
Skuldre: 120cm
Navle: 115cm
Rumpe: 120cm

Total: 355.


15/02:
Skuldre: 116
Navle: 111
Rumpe 119:

Total: 346

02/03
Skuldre: 115
Navle: 109
Rumpe: 118

Totalt: 342

Litt cm forsvinner iallfall :p
 
Last edited:
Hvordan går det?
 
Hvordan går det?

Helt ærlig?
Virkelig ikke bra. Jeg gav opp igjen :(
Har nok en gang begynt å spise litt mindre, bedre og sunnere. Får bare håpe jeg klarer det denne gangen :O
Pga dårlig økonomi i en periode satte både jeg og sambo treningsabo på frys.
Men jeg merker det godt. Jobben min består av å stå og gå hele dagen og jeg er totalt ødelagt i ryggen.
Må ha av meg kg og få styrket musklaturen i overkroppen igjen :)
Første lønn kommer i slutten av juni. Da kan jeg endelig starte opp med treningen igjen :)
 
Helt ærlig?
Virkelig ikke bra. Jeg gav opp igjen :(
Har nok en gang begynt å spise litt mindre, bedre og sunnere. Får bare håpe jeg klarer det denne gangen :O
Pga dårlig økonomi i en periode satte både jeg og sambo treningsabo på frys.
Men jeg merker det godt. Jobben min består av å stå og gå hele dagen og jeg er totalt ødelagt i ryggen.
Må ha av meg kg og få styrket musklaturen i overkroppen igjen :)
Første lønn kommer i slutten av juni. Da kan jeg endelig starte opp med treningen igjen :)
Du er ikke den første og eneste til å gi opp. Men så bra du har endret matvanenen igjen. Blir det for store endringer på en gang så mister man litt motivasjonen også etter en stund.
Blir vel kjekt å begynne på treningsstudio igjen da!
 
Du er ikke den første og eneste til å gi opp. Men så bra du har endret matvanenen igjen. Blir det for store endringer på en gang så mister man litt motivasjonen også etter en stund.
Blir vel kjekt å begynne på treningsstudio igjen da!

Ja, jeg gleder meg veldig.
Pluss at da har jeg ny telefon som gjør at jeg kan høre musikk igjen :D
Har gått ned 1kg igjen da, så happy for det :D
 
Back
Topp