Da prøver vi i spenning!

Anna AA.

Andre møte med forumet
Hei alle,

Jeg er ny i forumet, kjenner ikke de som leser dette og dere kjenner ikke meg. Jeg håper på å bli mamma for første gang snart, og føler behovet for dele noen av mine tanker rundt denne prosessen. Ønsker ikke å prate familie og venner rundt meg i stykker om temaet, men syns samtidig det er vanskelig å la være! Håper at mange kan kjenne seg igjen i dette..

Litt om meg:
Jeg er 25 år gammel, og er utdannet psykolog. Jeg har nylig flyttet til Østlandet, og begynt i min første fulltidsjobb. Jeg var så heldig å møte mannen i mitt liv for noen år siden, og vi er i dag lykkelig gift. Barn har vært et samtaleemne det siste året, men det passer jo selvsagt ALDRI å få barn. Vi hadde egentlig tenkt å utsette prøvingen noen måneder til, men så bommet jeg på syklusen forrige måned og da var vi i gang.

- Mannen min har den siste måneden vært utenbys, men var på "besøk" for to uker siden. Dagen etter merket jeg eggløsningen. Vi har det siste året kun tatt utgangspunkt i syklusen min som prevensjon, så denne gangen bommet vi, eller traff, alt ettersom hvordan man ser på det.

- Jeg er altså i min første prøveperiode, på dag 32 i syklusen. Dersom det stemmer at jeg hadde eggløsning når jeg tror jeg hadde det, skulle jeg fått mensen i går eller i løpet av dagen i dag.

- Jeg tok en test for to dager siden. Hvit etter fem minutter. Ble etter hvert en veldig veldig svak strek, men er usikker på når den dukket opp og det kan hende den gjorde det etter fristen. Jeg tenker å ta en ny test når mannen kommer om tre dager.