Da er vår IVF reise i gang! ❤️

Lykkesol

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Sensommerbarna 2019
Tenkte jeg skulle lage meg en liten dagbok her inne jeg også :) Jeg er 37 år, og har et barn fra tidligere med samboeren min. Første barn fikk vi naturlig, men nå har vi prøvd av og på i 1 1/2 år på nestemann. Av flere årsaker ventet vi noen år med å prøve på søsken, og vi har nok ventet litt for lenge. Vi har begge vært på utredning, og det er flere faktorer som krøller det til for oss: jeg har endometriose og en ødelagt eggstokk (og AMH på 11 - normalt for alderen), mannen har lavt antall svømmere...og så begynner vi vist å dra på årene (men føler meg som en ungdom! ;)). Da ble saken klar om at vi trengte assistert befruktning (dette var på nyåret).

Ettersom vi har et barn fra før kommer vi ikke inn i det offentlige verken i Oslo eller Porsgrunn. Vi er derfor søkt inn på St.Olav i Trondheim. Mens vi venter på å komme i gang der (trolig til høsten), tar vi nå et IVF-forsøk på Fertilitetssentret i Oslo. Dette er første forsøk og vi er godt i gang med prosessen. Jeg har gått på lang protokoll. For ca 3 uker siden startet jeg på nesespray (suprecur) for å bli nedreguleret. Deretter startet jeg med sprøyter for å stimulere til ekstra egg. Jeg gikk da på gonal-f (dose 150) i 9 dager (samtid som jeg tok nesesprayen). På den 8. dagen med sprøytene var jeg på kontroll og fikk en skuffende beskjed: der var det kun 2 follikler som var store nok til uttak! :sorry: Vi fikk da tre valg: 1. Avbryte forsøket; 2. Sette El sprøyte for deretter å prøve med «hjemmemetoden»; 3 fortsette forsøket som planlagt. Det var uaktuelt for oss å avbryte forsøket, for det hadde vært alt for trist å gi opp nå så nær målstreken, spesielt når det har vært så slitsomt å komme seg gjennom all medisineringen (pga bivirkninger). Alternativ 2 var også uaktuelt fordi de to folliklene befant seg i den eggstokken hvor tilhørende eggleder var tett :banghead:Så da bestemte vi oss for å kjøre på som planlagt! :happy: Og i dag var den store uttaksdagen! Var ganske spent på om de ville finne to egg eller ikke. Mannen var med, og det var hyggelig å gjøre dette sammen. Fikk en del smertestillende og beroligende, så uttaket gikk veldig greit...kjente nesten ikke smerter, men mulig det var pga at jeg bare hadde to follikler. Vi fikk følge hele prosessen på storskjerm, så det var ganske stas :joyful: Heldigvis fant de to egg, livmorslimhinnen var 10-11 mm, og sædprøven var bra i dag...så alt i alt var vi fornøyd! :) Nå venter vi i spenning på telefon fra klinikken i morgen!
 
Gratulerer med dagbok og velkommen hit[emoji173]️[emoji173]️

Håper det er gullegget som har blitt sanket idag! Masse lykke til[emoji7]
 
Gratulerer med dagbok og velkommen hit[emoji173]️[emoji173]️

Håper det er gullegget som har blitt sanket idag! Masse lykke til[emoji7]
Tusen takk! :) Hyggelig at du tok turen innom dagboka mi :helloJa, nå krysser vi alle fingre og tær for at det var gullegget :Heartred
 
Gratulerer med dagbok! det blir kjekt å følge deg og håper det blir ikke lenge før det klaffet. Håper det er gullegget du har fått!
Som du så, hadde jeg også uttak idag. Da venter vi begge to på den telefonen imorgen. Håper på gode nyheter for oss begge to.
 
Gratulerer med dagbok! det blir kjekt å følge deg og håper det blir ikke lenge før det klaffet. Håper det er gullegget du har fått!
Som du så, hadde jeg også uttak idag. Da venter vi begge to på den telefonen imorgen. Håper på gode nyheter for oss begge to.
Tusen takk, og hyggelig at du følger med :) Blir kjekt å følge deg også! Spennende dag for oss begge i morgen da :happy: krysser fingrene for at det går så godt som det kan for oss begge! :smiley-angelic001:Heartred
 
Gratulerer så mye med dagboka di! Dette blir spennende. Når får du beskjed? Hvor mange egg fikk du ut ?
 
Gratulerer så mye med dagboka di! Dette blir spennende. Når får du beskjed? Hvor mange egg fikk du ut ?
Takk :happy: De fant bare to egg, så nå krysser vi fingrene for at gullegget er ett av disse to! :) Ekstra spennende når det kun er to egg, men prøver å tenke positivt ;) Vi får telefon en gang mellom 09-11 i morgen :Heartred
 
Takk :happy: De fant bare to egg, så nå krysser vi fingrene for at gullegget er ett av disse to! :) Ekstra spennende når det kun er to egg, men prøver å tenke positivt ;) Vi får telefon en gang mellom 09-11 i morgen :Heartred
Ah, så spennende. Trenger jo bare et egg! :happy: krysser fingrene for deg imorgen da :):)
 
Venter i spenning på at klinikken skal ringe :nailbiting: De sa de skulle ringe en gang mellom kl 9-11. Prøver å tenke positivt, men er ikke alltid så lett. Vær så snill kom med gode nyheter! :smiley-angelic001 :Heartred:)
 
Så spennende! Masse lykke til med telefon i dag :D Krysser fingrene for gode nyheter =)
 
Da har vi fått telefon fra klinikken vår!!! :happy::):Heartred Begge eggene var befruktet! Juhuuuu! Er så glad nå :love7 Og hvis vi vil kan vi få sette inn begge eggene i morgen! Hjelpes, det trodde jeg ikke! Hva hadde dere gjort, sagt ja takk til begge to eller ikke? :love2
 
Så hyggelige nyheter! :-D

Jeg har satt inn to selv to ganger.. Ene gangen festet ingen seg, og denne gangen er jeg gravid. Jeg bare vet ikke om det er eller to enda :)

Så hvis du er villig til å gå gjennom et risikosvangerskap og få to, så kan du sette inn to.

Du kan også høre med klinikken om det andre er godt nok til å fryses ned, da kan det også være et alternativ :) Så får du to sjanser.
 
Så hyggelige nyheter! :-D

Jeg har satt inn to selv to ganger.. Ene gangen festet ingen seg, og denne gangen er jeg gravid. Jeg bare vet ikke om det er eller to enda :)

Så hvis du er villig til å gå gjennom et risikosvangerskap og få to, så kan du sette inn to.

Du kan også høre med klinikken om det andre er godt nok til å fryses ned, da kan det også være et alternativ :) Så får du to sjanser.
Takk :) Er ikke så veldig gira på et risikosvangerskap akkurat :sorry: men vil gjerne øke sjansene mine, for syns denne IVF prosessen har tært på kreftene. Men tror jeg skal gjøre som du foreslo; å høre om det ene evt kan fryses ned. Er ikke egget bra nok til det, så tar jeg kanskje to :nailbiting::)når ca får du vite om du har en eller to? :Heartred
 
Takk :) Er ikke så veldig gira på et risikosvangerskap akkurat :sorry: men vil gjerne øke sjansene mine, for syns denne IVF prosessen har tært på kreftene. Men tror jeg skal gjøre som du foreslo; å høre om det ene evt kan fryses ned. Er ikke egget bra nok til det, så tar jeg kanskje to :nailbiting::)når ca får du vite om du har en eller to? :Heartred

om 7 timer!!!!!

Nei, jeg angrer allerede på at jeg satt inn to.. Skal nok gå på et vis og få to, men både graviditet og permisjon vil nok være "enklere" med bare en.
 
om 7 timer!!!!!

Nei, jeg angrer allerede på at jeg satt inn to.. Skal nok gå på et vis og få to, men både graviditet og permisjon vil nok være "enklere" med bare en.
Oj, så spennende!!! Hold oss oppdatert! :nailbiting::):Heartred
 
Da har vi fått telefon fra klinikken vår!!! :happy::):Heartred Begge eggene var befruktet! Juhuuuu! Er så glad nå :love7 Og hvis vi vil kan vi få sette inn begge eggene i morgen! Hjelpes, det trodde jeg ikke! Hva hadde dere gjort, sagt ja takk til begge to eller ikke? :love2

Hurra! :) Så bra!! :D
Jeg hadde satt inn to stk.
Av fire innsett så har jeg satt inn to egg 3 ganger. Ble gravd på 1 egg inn men mistet, og nå sist satt jeg inn to men bare et hjerte.
Så er jo større sjangse da hvis du setter inn to føler jeg :)
 
Da har vi fått telefon fra klinikken vår!!! :happy::):Heartred Begge eggene var befruktet! Juhuuuu! Er så glad nå :love7 Og hvis vi vil kan vi få sette inn begge eggene i morgen! Hjelpes, det trodde jeg ikke! Hva hadde dere gjort, sagt ja takk til begge to eller ikke? :love2
Gratulerer så mye. Helt fantastisk. Krysser fingre at du får to gode embryoer imorgen! ❤❤
 
Hurra! :) Så bra!! :D
Jeg hadde satt inn to stk.
Av fire innsett så har jeg satt inn to egg 3 ganger. Ble gravd på 1 egg inn men mistet, og nå sist satt jeg inn to men bare et hjerte.
Så er jo større sjangse da hvis du setter inn to føler jeg :)
Ja, det blir nok at jeg går for to (hvis det ene ikke kan fryses), for vil gjerne øke sjansene. Er 37 år, så hører klokka tikke også ;) Blir en spennende dag i morgen! Mange spennende dager i denne IVF verden må jeg si! :smiley-angelic001:happy:
 
Back
Topp