Da er jeg på vei inn hit.

RainbowDash

Endelig gravid
Assistert-jentene
Himmelbarn
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg er i uke 9 nå og Bønna vår døde i uke 7, for to uker siden.
Har fått en tablett i dag for å starte prosessen med abort, sykehus onsdag. Håper dette går "smertefritt", vet ikke om jeg takler om dette går kronglete.
Var ikke sånn drømmen skulle gå denne gangen[emoji174]
 
Last edited:
Bønna vår døde i uke 7, for to uker siden.
Har fått en tablett i dag for å starte prosessen med abort, sykehus onsdag. Håper dette går "smertefritt", vet ikke om jeg takler om dette går kronglete.
Var ikke sånn drømmen skulle gå denne gangen[emoji174]
Huff kjære deg så leit :( jeg var akkurat der du er sist torsdag. Det er helt forferdelig, men jeg lover deg; det vil gå bra til slutt. Og du vil føle deg forferdelig de neste dagene, men det vil bli bedre.
Støtt deg på de rundt deg. Det er lov å sørge, det er lov å være lei seg, bli sint, bli redd og å bli fortvilet.. men de gode dagene vil komme igjen. sender deg en stor god klem :Heartred
 
❤️❤️
 
Huff kjære deg så leit :( jeg var akkurat der du er sist torsdag. Det er helt forferdelig, men jeg lover deg; det vil gå bra til slutt. Og du vil føle deg forferdelig de neste dagene, men det vil bli bedre.
Støtt deg på de rundt deg. Det er lov å sørge, det er lov å være lei seg, bli sint, bli redd og å bli fortvilet.. men de gode dagene vil komme igjen. sender deg en stor god klem [emoji813]red
Jeg har god støtte og forståelse, har oppfølging fra psykolog fra før så hun skal få kjørt seg.
Gruer meg til blødningene starter, er litt redd for dem selv om det skal bli godt å bli ferdig.
 
Jeg har god støtte og forståelse, har oppfølging fra psykolog fra før så hun skal få kjørt seg.
Gruer meg til blødningene starter, er litt redd for dem selv om det skal bli godt å bli ferdig.
Jeg var også veldig redd for blødningene. Det var ekkelt første dagen, men gikk fort over i en blødning lik litt sterk mens. Håper du også slipper greit unna. Men ikke vær redd for å ta smertestillende! Jeg hadde skikkelig sterke menssmerter første døgnet. Det gikk heldigvis også raskt over..
håper prosessen går greit for deg, at du kommer deg igjennom dette med god støtte :Heartred
 
Fikk forresten beskjed fra legen om å vente to tr før ny prøverunde, tror ikke jeg kommer til å følge det rådet etter ukesvis med blødninger etter dette.
 
Så leit at dere mistet.

Jeg måtte ta Cytotec ved 10 uker i høst. Fikk da beskjed om å vente en syklus fordi det gjerne kommer rester på første mens etter aborten og dette er negativt ift ny graviditet. I mitt tilfelle ville gyn også sjekke at alt så ok ut først, men ventingen var hovedsaklig pga rester.

Har ikke trengt å vente etter naturlige aborter.
 
Blør ikke nok ennda til at det ordner seg selv. Snakket med sykehuset tidligere i kveld, pga tidligere blødningekomplikasjoner i forbindelse med fødsel skal jeg ha lavterskel på å ta kontakt med mottaket og komme inn akutt. Men pr nå har ikke blødningene tatt seg opp, jeg gruer meg til i morra.
 
Så leit at dere mistet.

Jeg måtte ta Cytotec ved 10 uker i høst. Fikk da beskjed om å vente en syklus fordi det gjerne kommer rester på første mens etter aborten og dette er negativt ift ny graviditet. I mitt tilfelle ville gyn også sjekke at alt så ok ut først, men ventingen var hovedsaklig pga rester.

Har ikke trengt å vente etter naturlige aborter.
Kommer til å vente en syklus, det gjør vi. Men ser ikke poenget med å vente to.
Jeg tror ikke det vil gå raskt å bli gravid igjen for å si det sånn.
 
Da er 4 stk Cytotec på plass, får håpe det holder. Tok ikke lang stund før jeg begynte å kjenne det for å si d sånn[emoji21]
 
Da er 4 stk Cytotec på plass, får håpe det holder. Tok ikke lang stund før jeg begynte å kjenne det for å si d sånn[emoji21]

Får sp vondt av deg, håper du kommer deg i gjennom dagen uten for mye smerter. Vær i forkant med smertestillende! Sender deg gode tanker [emoji173]️
 
Jeg tåler ikke morfinpreparater, men fikk en god og stor blanding av Ibux og Paracet. Levelige smerter, hadde forberedt meg mentalt på mye værre. Dette er som kraftige etterrier. Virker som det meste har kommet ut uten større blødninger, spendt på ul om den sier alt kom.
Huff psykisk påkjenning det er helt klart det er.
 
Dette gikk overraskende bra, alt er ute og eggstokkene så fine ut.
Da er det å få tilbake kroppen min og mens, ved godt mot. Hadde sett for meg en lengre og smertefull prosess i dag, fordelen med å ha født før tenker jeg.
 
Back
Topp