D-vitamin fra 4 uker og tran fra 3 mnd

Alana

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Tenker jeg skulle dele informasjon vi fikk hos Vitusapotek, Spedbarnboka var muligens misvisende her:

Spedbarn i Norge er utsatt for mangel på D-vitamin og morsmelk gir ikke nok så tilskudd anbefales. Fra og med 4 uker anbefales D-vitamin i dråpeform, fås kjøp på apoteket til rundt hundre kroner. Tran gis i følge apoteket ikke før barnet er tre måneder gammel, i motsetning til hva Spedbarnboka skrev. De hadde til og med ringt produsenten og spurt, der var det også tre måneder som gjaldt. Synes det var tidlig å gi fiskeolje etter bare fire uker.
 
I følge helsesøster og jordmor skal baby ha tran fra 4 uker. Fikk beskjed om å ikke bry oss om at apotekene sier 3 mnd...
 
Samme her, tran fra 4 uker.
 
Vi skal også gi tran fra fire ukers alder. Har flere easytransprøyter fra eldste som vi skal bruke. Putter i maskinen for hvert bruk og siden vi har fire stk så er det alltid en ledig.
 
Helsesøsteren vår oppfordret også til tran eller D-vitamin. Gode råd er visst dyre :s
 
Tran eller D-vitamin fra 4 uker, men aldri begge deler!

Til info kan det hende barna gulper en del etter de har fått tran eller D-vitamin
 
Min helsesøster sa enten gi ddråper eller tran fra 4 uker . Men noen kan få litt vondt i magen av tran sa hun så d er opptil hver person hva man gir nevnte hun . Jeg gir dråper nå men senere etter noen mnd begynner j med tran istedenfor .
 
Jeg er sniker, men vil skyte til litt her :) Tran anbefales, ikke alle vil ha det, da kan d-dråper være et godt alternativ. Min datter må også ha multivitamin, og må derfor ta d-dråper fremfor tran, for tran og multivitamin sammen kan bli for mye. Så om de går på andre vitaminer, er d-dråper det beste :)
 
Herremin! Har faktisk glemt å gi vitamin D i 2 dager. Hun gulper så fryktelig mye
 
Back
Topp