Døpte du barnet ditt?

Nei, mine barn er ikke døpt og vesla skal heller ikke døpes.
 
Ja, hun er døpt. For meg handlet det om tro, for mannen om tradisjon. Vi er begge døpt.
 
Både jeg og sambo er døpt og det føltes derfor naturlig å døpe frøkna også. Om hun er uenig i det får hun heller melde seg ut av statskirken nårnden tod kommer.
 
Ja, alle barna er døpt - det samme er jeg og mannen.

For mannen min handler det nok om tradisjonen i det hele, for meg handler det om hva jeg tror på. Jeg er døpt, konfirmert og gift i kirken, og når dagen kommer at jeg skal gravlegges, blir det også fra kirken. Min eldste datter er konfirmert i kirken, og nest eldste skal konfirmeres om 2 år.
 
Nei, vi er begge medlemmer av statskirken, men droppet dåp da vi ønsker at de skal få velge religion selv når de er gamle nok til å forstå hva det innebærer.
 
Nei. Har ikke døpt mine to barn, og skal heller ikke døpe de neste. Holder heller ikke navnefest, da jeg egentlig bare irriterer meg over det hele tiden skal arrangeres allslags greier som koster penger både for de som holder det og de som blir invitert. Barna heter det de heter uansett :)
 
Nei, hun skal ikke døpes. Både samboeren og jeg er døp og konfirmert, men ingen av oss er kristne (har meldt meg ut). Samboeren var litt usikker på om han ville døpe pga tradisjon, men jeg følte det ble feil. Så vi ble tilslutt enig om at hun kan velge selv når hun blir gammel nok. Kommer til å ha navnefest, mest for å samle begge sine familier for første gang og for at alle skal få hilse på lille A. [emoji4]
 
Ingen av barna er døpt. Verken samboer og jeg er kristne. Vi følte det derfor blir helt feil for oss å love å oppdra barna ingen kristen tro (presten spør om dette) selv om det er aldri så mye tradisjon i familien. Her har vi heller valgt å ha en stor feiring av 1års dagen.
 
Mine er ikke døpt. Er ikke kristen selv, så kunne aldri falt meg inn å stå i en kirke å lyve om å oppdra dem i den kristne tro når jeg ikke kan holde det løfte. Det blir bare respektløst i mine øyne.

Det er viktig for meg å lære barna om relgion, slik at se selv kan gjøre seg opp som egen mening om hva de tror på når de er modne for det.

Guttungen er til tider veldig opptatt av Gud og Jesus, så jeg har tatt han med på diverse gudstjenester flere ganger. Virker som han liker det :)
 
Begge er døpt ja. Syns det er en fin tradisjon selv om vi ikke er kristne.
 
Hu, trodde et øyeblikk at det sto 'drepte du barnet ditt?' [emoji15]
Nei, og har heller ikke døpt dem [emoji6] Vi er ikke religiøse og er ikke døpt selv. Hvis vi gifter oss en dag blir det heller ikke i kirken.
 
Nei. Vi er ikke kristne og er igrunn veldig store motstandere av religion av alle typer. Men vi har respekt nok til å ikke stå å juge i kirken om at vi skal oppdra barnet vårt i kristen tro, når vi ikke skal det. Syns hele konseptet med å døpe pga tradisjon er ganske smakløst :p
 
Begge mine er døpt :) Jeg og faren til barna er både døpt og konfirmert.
 
Back
Topp