Døpte du barnet ditt?

M

Moderator Eve

Guest
Døpte du/ eller skal du døpe barnet ditt i kirken?
Av religiøse grunner? Tradisjon? Eller annet?
 
Døpt i kirken alle 3[emoji4]
 
Nei, ikke døpt våre 3 barn:) Jeg er døpt men min mann er ikke døpt og han ville/følte ikke for å døpe da ingen av oss er kristne og det føltes bare ikke ‘rett’ for oss. Om ungene vil konfirmere seg , får vi de døpt før konfirmasjonen , vet om fler som har gjort det :happy: De får selv bestemme det.
 
Har ikke døpt våre. Er ikke døpt selv, og så ingen hensikt i det. Blir litt dumt å bare "gjøre det for gavene" ><
 
Våre 2 er døpt. Jeg og mannen er også døpt.

Gjorde det pga tradisjon.

Ungene er 7 år og 12 år og de er kristne begge to og tror på Gud. :)

Tross for verken jeg eller mann tror på Gud.
 
Våre 2 er døpt. Jeg og mannen er også døpt.

Gjorde det pga tradisjon.

Ungene er 7 år og 12 år og de er kristne begge to og tror på Gud. :)

Tross for verken jeg eller mann tror på Gud.

Kan jeg spørre hvem de har blitt indoktrinert av da? :/ (Skummelt om f.eks. bhg eller skole har forkynnet, fremfor å formidle.)
 
Nei. Vi hadde navnedag som jeg hadde når jeg var liten. Jeg døpte med 1 mnd før konfirmasjonen så ikke noe problem det.
 
Kan jeg spørre hvem de har blitt indoktrinert av da? :/ (Skummelt om f.eks. bhg eller skole har forkynnet, fremfor å formidle.)
Bhg de gikk i er kristen da. Men ikke verre enn at de formidler. De forkynner ikke. De får historier om Adam og Eva liksom og litt mer i påsketider og slikt. Men ellers går de ikke inn for Gud i alt de gjør altså [emoji14]

Men unga mine liker troen sin. Noe ekstreme er de ikke. De gikk i kristent kor da. Men slutta da det ble for mye Gud og slikt å synge om. Sjelden annet. Så de orka ikke det. Men de sier selv de tror på Gud. Han er i hjertet deres :)
 
Nei, ingen av mine er døpt. Er ikke døpt selv, og ingen av osd foreldre er kristen. Så det er et valg de får ta selv når se blir større :)
 
Både mannen min og jeg er døpt, men vi kommer ikke til å døpe våre barn. Tenker de får velge troen sin selv når de blir gamle nok :)
 
Selvsagt :) Døpt fordi vi er kristne :)
 
Våre barn er ikke døpt.
 
Ja, vi er kristne så da var det en selvfølge for oss.
 
Hun skal ikke døpes nei
 
Ja, min er døpt. Finnes ikke religiøs hverken jeg eller mannen min, men det er liksom noe med denne tradisjonen [emoji6]
 
Hvilken del av det synes du er "vakkert?"
Det seremonielle?

Jeg syntes alt det seremonielle er vakkert ja, og velge en kirke jeg(vi) syntes er vakker(trur bf sin familie vil ha det i kirken han var døpt i, noe jeg også syntes er vakkert), jeg syntes det at alle generasjoner bakover er døpt er nydelig, har dåpsbilder av min dåp, min mors dåp og min mormorsdåp på veggen og vil gjerne ha det av min sønn også(skulle gjerne hatt det samme av bf sin familie, noe jeg kanskje får etterhvert ). Jeg syntes ordene i kirken når barne døpes er litt triste[emoji23][emoji85].
Men det er vel mest det tradisjonelle ved det og at jeg trudde aldri jeg kom til å bli mor, så syntes alt av tradisjonelle ting som man kan bringe videre på en positiv måte er vakkert [emoji173]️ har vært på navnedag og dåp hos mine venninner når de har det, og navnedag er vel ikke noe som jeg har noe forhold til og ikke ønsker, dåp blir mer noe personlig i forhold til familie og det tradisjonelle. Er glad i nye tradisjoner også, men noen ting bare har festet seg hos meg som jeg vil bringe videre til min sønn[emoji4].
 
Back
Topp