Dømmer du andre foreldre når du ser/hører barn som gråter eller hyler?

M

Moderator Tone

Guest
Stirrer du på foreldrene når du ser/hører barnet hyler eller gråter fordi de vil ha noe f.eks på butikken?
Hva bruker du å gjøre i en sånn situasjon?
 
Jeg dømmer ikke foreldre for det. Om barna er sultne så er jo alt feil.

Men har lært et lurt triks: du kan sette det på ønskelisten din [emoji6] så blir det glemt etterpå...
 
nei, herlighet. Tenker takk gud for at det ikke er meg
 
Verken dømmer eller stirrer. Gir foreldrene et forståelsesfullt smil i stede. Samtidig har ikke min første oppført seg sånn på butikker, håper mageboeren arver det fra storebroren og oppfører seg pent når trassalderen nærmer seg ;)
 
Nei, synes heller synd på dem. Om de ikke slår barna sine eller oppfører seg ufint har jeg tiltro til at de oppdrar barnet på den måten som passer best for det.
 
Hvorfor skal man stirre hvis man opplever dette? Vil tro det ikke har noen sammenheng med oppdragelse å gjøre, hvis det har det så er jeg verdens verste mor til tider for jeg har en 3åring som ikke oppfører seg eksemplarisk hele tiden men sånn er unger [emoji4]
 
Nei . Jeg vet hvordan det er, har medfølelse heller.
 
Jeg såg et bra triks igår [emoji23]
Bestemor sku kjøpe is til to-tre åring. Og når hun sku betale så slo ungen seg helt vrang og ville ikke høre på at hun fikk isen ettet den er betalt for. Da kom mor på banen: "vist du griner nå får du ikke is." Ungen roet seg helt og kunne høre på forklaringen om at isen må betales først.
 
Nei, synes heller synd på dem. Om de ikke slår barna sine eller oppfører seg ufint har jeg tiltro til at de oppdrar barnet på den måten som passer best for det.
Helt enig..... det er mere synd på dem for foreldre synes dette er forferdelig
 
Tenker Been there. Reagerer heller på foreldre som overser barna sine. Så engang en liten unge på 3 år ish som ropte så sårt etter pappaen sin og gråt fordi den falt. Faren overså ungen totalt og gikk videre. Ungen klarte heller ikke å holde tempoet til faren og satt seg ned på gulvet tok seg til kneet og gråt sårt. ( ikke hysteri eller trassing). Etter 1 minutt eller 2 kom faren tilbake å sa at ungen ikke bare kunne sette seg ned men måtte følge på, med en stressa og irritert stemme før han plukket ungen opp og overså ungen igjen. Da var det like før jeg tok afære. Det reagerer jeg på. Men litt hylig og skriking i trass eller sinne er noe alle småbarnsforeldre må igjennom, men for all del IKKE overse ungen din.
 
Tenker Been there. Reagerer heller på foreldre som overser barna sine. Så engang en liten unge på 3 år ish som ropte så sårt etter pappaen sin og gråt fordi den falt. Faren overså ungen totalt og gikk videre. Ungen klarte heller ikke å holde tempoet til faren og satt seg ned på gulvet tok seg til kneet og gråt sårt. ( ikke hysteri eller trassing). Etter 1 minutt eller 2 kom faren tilbake å sa at ungen ikke bare kunne sette seg ned men måtte følge på, med en stressa og irritert stemme før han plukket ungen opp og overså ungen igjen. Da var det like før jeg tok afære. Det reagerer jeg på. Men litt hylig og skriking i trass eller sinne er noe alle småbarnsforeldre må igjennom, men for all del IKKE overse ungen din.
Ja det der hørtes ikke bra ut!
 
Dømmer aldri fordi jeg har selv vært den mammaen som er på butikken med to skrikende barn :arghh: Føler med dem og pleier å gi ett lite 'smil' eller noe i den duren sånn at di vet at jeg ikke plages med litt skriking i en butikk :) Har vært på butikken med ungene som klikket for di fikk ikke godterier på en onsdag og var glad for at folk ikke gav meg noen stygge blikk.. Ikke det at jeg hadde brydd meg såå mye, men irriterende uannsett om noen hadde gjort det :mad:
 
Back
Topp