Dåsa etter fødsel

Hadde en del smerter ved sex i ca 6mnd etter første fødsel. Litt likt nå, men kjenner det omtrent ikke lenger og det er bare 8 uker siden fødselen :) Kjennes ut som et punkt er for stramt, mannen kjenner det også som en slags strikk. Men synes sexen har blitt bedre etter fødsel enn før ;) Lurer på om jeg har fremfall av livmoren eller noe for har tyngdefølelse der nede som om noe holder på å falle ut, men har allerede blitt mye bedre :) Skal få sjekket det neste uke.

Det med det punktet som kjennes stramt ut, som en strikk, kjenner jeg (og mannen) også. 5 mnd siden fødsel, men fremdeles ganske ømt, og noen ganger direkte vondt fordi jeg ikke klarer å slappe av. Går det seg til etterhvert? Har vurdert en tur til gynekologen, men er pissredd for det forbanna spekulumet [emoji85]
 
Jeg pleier egentlig ikke glo særlig oppi dåsa, men SER jo f.eks hvor jeg ble klipt og sydd sist. Annet enn det, aner jeg ikke forskjell.
Tok 2 år før jeg klarte nyte sex igjen, da. Men det kan ha div grunner. Så.. Spent etter denne gang.
 
Det som imidlertid er annetledes er at jeg må knipe når jeg nyser, ler, løper osv.. kan komme en skvett hvis jeg nyser brått [emoji85]
Burde sikkert gjøre knipeøvelser men jeg glemmer det..

Godt å høre at det ikke bare er meg! Kjenner det mer nå at jeg er gravid igjen. Men det kom små skvett av og til før jeg ble gravid med nr 2 også. Særlig ved nysing med full blære [emoji6] Glemmer også øvelsene [emoji15]
 
Last edited:
Det er annerledes, men har heldigvis ingen lekkasjer, det er jeg glad for, siden jeg fikk grad 3/4 rift og måtte opereres. Men gynekologen sydde bra, så heldigvis ingen plager selv om det ikke er 100% som før :)
 
Ble strammere nedentil, noe som kan være pga knipeøvelser som jeg var særdeles flink med. Sånn rent fysisk ble det ikke noen store endringer annet enn et lite arr etter klipp og sying :)
 
Det med det punktet som kjennes stramt ut, som en strikk, kjenner jeg (og mannen) også. 5 mnd siden fødsel, men fremdeles ganske ømt, og noen ganger direkte vondt fordi jeg ikke klarer å slappe av. Går det seg til etterhvert? Har vurdert en tur til gynekologen, men er pissredd for det forbanna spekulumet [emoji85]
Ja, gikk seg til etter første fødsel. Kjente ikke noe til det etterhvert, men det tok ganske lang tid. Ble gradvis bedre da. Og til slutt var sexen bedre enn før fødselen. Kjenner det igjen nå etter andre fødsel, men ble bedre mye raskere denne gangen. Lillesøster er 2mnd og jeg kjenner det bare så vidt nå :)
 
Back
Topp