Dåsa etter fødsel

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
Ser vi har en tråd med puppene etter amming.. Så jeg slenger inn en tråd hva med underlivet etter fødsel (fødsler) Hvordan erfaring har dere. Ble det stor forandring nedentil ?
 
Ingen forandring, tror jeg. Ikke som jeg har merket. Kjenner det er litt rart nedentil når jeg hopper høyt på trampolina, men ikke sånn at jeg lekker :p Kjennes bare mer ut som om noe disser litt opp og ned i takt :p
 
Hehe.. Skulle stå dåsa etter fødsel i overskriften da.

Litt tabutema tror jeg, spent om noen tørr å dele.

For meg ble det utrolig stor forandring , estetisk ser det helt anderledes ut enn før. Jeg revnet litt, de kalte det smårifter, ble sydd litt. Etter samleie fikk jeg vondt, sannsynligvis pga. arr der stingene hadde vært. Jeg var også utrolig usikker om det ble å føles greit ut der nede for han.
Slet første året med litt lekkasjer når jeg trente. Syntes det var helt grusomt. Så jeg måtte trene bekkenbunnen aktivt opp igjen.
Tok litt tid for meg, men nå er alt tipp topp nedentil.
Hvordan gikk det med dere?
 
Ingen forandring, tror jeg. Ikke som jeg har merket. Kjenner det er litt rart nedentil når jeg hopper høyt på trampolina, men ikke sånn at jeg lekker :p Kjennes bare mer ut som om noe disser litt opp og ned i takt :p

Hehe.. Det merker jeg også av hopping. Kjempe redd for å tisse på meg. Tørr bare hoppe kort tid i slengen :p
 
Hehe.. Skulle stå dåsa etter fødsel i overskriften da.

Litt tabutema tror jeg, spent om noen tørr å dele.

For meg ble det utrolig stor forandring , estetisk ser det helt anderledes ut enn før. Jeg revnet litt, de kalte det smårifter, ble sydd litt. Etter samleie fikk jeg vondt, sannsynligvis pga. arr der stingene hadde vært. Jeg var også utrolig usikker om det ble å føles greit ut der nede for han.
Slet første året med litt lekkasjer når jeg trente. Syntes det var helt grusomt. Så jeg måtte trene bekkenbunnen aktivt opp igjen.
Tok litt tid for meg, men nå er alt tipp topp nedentil.
Hvordan gikk det med dere?

Hehe, jeg trodde gåsa var ditt ord for det :p Bra tema du tar opp!
 
Nei ingen forandring. Man hører de værste historier om folk som blir helt ødelagte og tisser på seg i utide. Jeg var livredd for å bli sånn . Men tre fødsler å her er alt i sin skjønneste orden både mtp romslighet (som mannen sier) og utseende :)
 
Hehe.. Det merker jeg også av hopping. Kjempe redd for å tisse på meg. Tørr bare hoppe kort tid i slengen :p

Jeg var også litt redd jeg kom til å tisse på meg, men er visst bare ubehagelig. ;) Lurer på hva som er skjedd :p
 
Nei ingen forandring. Man hører de værste historier om folk som blir helt ødelagte og tisser på seg i utide. Jeg var livredd for å bli sånn . Men tre fødsler å her er alt i sin skjønneste orden både mtp romslighet (som mannen sier) og utseende :)

Betryggende å høre gode historier også :)
 
Ja, sikkert. Jeg er ikke flink med knipeøvelser...
Jeg gjør det daglig. Så utrolig effektivt. Slet sånn etter fødselen som jeg nevnte med lekkasje når jeg trente. Kjøpte treningsvideo med øvelser og begynte å trene de aktivt. Tok lang tid med trening, så gikk det over. Men skjønner man ikke er motivert om man ikke plages.
 
Hihi, gåsa. :D

Jeg har litt fremfall av livmoren som skal opereres når jeg er ferdig med å få barn, vi er enda litt usikre på om vi vil ha en nr 3.
I alle fall, fremfallet gjør at skjeden føles litt grunnere og litt videre, men det går helt fint å ha samleie likevel altså.
Kniper når jeg husker, kunne nok vært bedre. I perioder har jeg følt at jeg holdt på å tisse på meg under trening om jeg ikke løp på do i ett (og da var det jo egentlig tomt), men det har blitt mye bedre etter knipetrening.
 
Mannen min spurte hvor lenge "dåsa" var 10 cm til jordmor. lite visste han at det var mormunnen som viet seg til 10 cm og at selve hullet var "normalt."

Ikke hatt noe plager med lekkasjer heldigvis bortsett fra siste trimester da alt presset på og jeg ble forkjølet. Måtte løpe på toalettet hver gang jeg kjente jeg måtte nyse/hoste. Forsikret meg med et innlegg og heldigvis vedvarte ikke lekkasjen etter fødsel
 
Merket egentlig ingenting.
De første gangene med honkahonka var det litt ekkelt og stramt, men gikk seg fort til!
 
Var hovent i månedsvis og har fremfall (tror jeg) av kjeden, så en del av kjeden er nå utenfor. I tillegg har eggstokkene mine flyttet seg, Så den ene ligger og presser på livmoren og er noen ganger vond under samleie. Er blitt anbefalt operasjon når vi er ferdige med å få barn.
 
Hehe.. Skulle stå dåsa etter fødsel i overskriften da.

Litt tabutema tror jeg, spent om noen tørr å dele.

For meg ble det utrolig stor forandring , estetisk ser det helt anderledes ut enn før. Jeg revnet litt, de kalte det smårifter, ble sydd litt. Etter samleie fikk jeg vondt, sannsynligvis pga. arr der stingene hadde vært. Jeg var også utrolig usikker om det ble å føles greit ut der nede for han.
Slet første året med litt lekkasjer når jeg trente. Syntes det var helt grusomt. Så jeg måtte trene bekkenbunnen aktivt opp igjen.
Tok litt tid for meg, men nå er alt tipp topp nedentil.
Hvordan gikk det med dere?

Hehe, var det jeg mistenkte at det kanskje skulle være dåsa og ikke gåsa, men igjen - kjært barn har mange navn. Endret overskriften jeg. :)
 
Jeg synes ikke det er noen forskjell nedentil, ikke ved sex heller, og mannen svarer at det er som før når jeg spør, så får bare tro på at han svarer ærlig!

Det som imidlertid er annetledes er at jeg må knipe når jeg nyser, ler, løper osv.. kan komme en skvett hvis jeg nyser brått [emoji85]
Burde sikkert gjøre knipeøvelser men jeg glemmer det..
 
Jeg måtte sys i en time etterfødsel :( Var veldig håven og sår lenge etterpå. Tok 4 mnd før jeg turte ha sex igjen :( Og kanskje 6-8 mnd før det ikke var noe ubehag ved sex. Hvis jeg trente var det veldig lett att jeg fikk in mye luft, og dermed mye musfiser :sorry: Ble derfor bare trening hjemme i begynnelsen :confused: Nå når det gått ca 3år er det meste normalt igjen, bare att jeg kjenner litt hard arrvev. Og hvis jeg hopper på trampolina er det litt ubehagelig, akkurat som att ikke livmoren greier å slå følge med resten av kroppen :p:hilarious:

Men vurderer sterkt å spørre om keisersnitt til neste gang:(
 
Hadde en del smerter ved sex i ca 6mnd etter første fødsel. Litt likt nå, men kjenner det omtrent ikke lenger og det er bare 8 uker siden fødselen :) Kjennes ut som et punkt er for stramt, mannen kjenner det også som en slags strikk. Men synes sexen har blitt bedre etter fødsel enn før ;) Lurer på om jeg har fremfall av livmoren eller noe for har tyngdefølelse der nede som om noe holder på å falle ut, men har allerede blitt mye bedre :) Skal få sjekket det neste uke.
 
Back
Topp