Dårlige odds?

Katta

Forumet er livet
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Novemberlykke 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Man hører jo hele tiden om at 80(?)% blir gravide innen 6 mnd, de aller fleste blir gravid innen et par, søk hjelp etter et år osv.. Jeg blir ganske motløs. Nå er vi i Pp15, og jeg har ikke noe håp om å klare dette. Samtidig må vi jo bare prøve. Men, hva er oddsen for å klare det selv om man går over ett år? Finnes det noe håp?
 
Er i pp 13, over 1år med prøving. Har blitt gravid to ganger, men hjelper lite når man ikke får en baby.
Jeg håper jo det går, vi har håp. Enten ved egen hjelp eller med støtte etter jul.
Mange blir gravide etter et år også, jeg kan ikke bli motløs ennda.
 
Last edited:
Kjenner på akkurat det samme. Er på cd1 på pp15. Håpet var å bli gravid innen jul i fjor, nå er jeg litt mer pessimistisk på om det kommer til å skje naturlig, men håpet lever litt hver mnd. Jeg tenker at det ikke kan være helt umulig, selv om oddsene er små.
 
Er vel litt avhengig av alder, men de sier vel at 80-90% blir gravide innen ett år og enda 5-10% det neste året vel.

Fant en kalkulator for det inne på countdowntopregnancy....

Går nå inn i 16. prøvemåned/13 pp og har hatt 9 aborter (inkludert 5 kjemiske) så er ganske motløs nå.
 
Vi har bikket to år med prøving nå og står på venteliste IVF. Hadde trodd jeg skulle bli mindre stressa og at vi dermed skulle bli gravide av oss selv når vi nå vet at vi skal få hjelp. Har kanskje fått litt mer giv når det gjelder å holde motet oppe etter vi var på samtale på sykehuset. Selv om vi fikk beskjed om at vi ikke får IVF før jul. Så vi holder motet oppe med at vi skal få hjelp og at vi enda kan rekke å få det til før vi får hjelp.
 
Er vel litt avhengig av alder, men de sier vel at 80-90% blir gravide innen ett år og enda 5-10% det neste året vel.

Fant en kalkulator for det inne på countdowntopregnancy....

Går nå inn i 16. prøvemåned/13 pp og har hatt 9 aborter (inkludert 5 kjemiske) så er ganske motløs nå.
Selvfølgelig har du lov å føle motløshet, du har jo vært igjennom enormt mye.[emoji173]
 
Vi har bikket to år med prøving nå og står på venteliste IVF. Hadde trodd jeg skulle bli mindre stressa og at vi dermed skulle bli gravide av oss selv når vi nå vet at vi skal få hjelp. Har kanskje fått litt mer giv når det gjelder å holde motet oppe etter vi var på samtale på sykehuset. Selv om vi fikk beskjed om at vi ikke får IVF før jul. Så vi holder motet oppe med at vi skal få hjelp og at vi enda kan rekke å få det til før vi får hjelp.
Spennende tider, håper jo dere klarer det selv. Men hvis ikke håper jeg 2018 blir deres år[emoji173]
 
Vi fikk det til i pp15 sist, da ved hjelp av pergo. Nå er vi i pp13 og går på pergo denne mnd igjen, nå håper jeg bare på samme resultat som sist, men tør ikke helt å tro det kan gå :(
 
Vi fikk det til i pp15 sist, da ved hjelp av pergo. Nå er vi i pp13 og går på pergo denne mnd igjen, nå håper jeg bare på samme resultat som sist, men tør ikke helt å tro det kan gå :(
Håper virkelig det går veien[emoji4] [emoji173]
 
Spennende tider, håper jo dere klarer det selv. Men hvis ikke håper jeg 2018 blir deres år[emoji173]
Takk for det! Sier det samme til deg da, siden du skriver at dere også skal få hjelp etter jul. 2018 er året
 
Vi fikk det til i pp15 sist, da ved hjelp av pergo. Nå er vi i pp13 og går på pergo denne mnd igjen, nå håper jeg bare på samme resultat som sist, men tør ikke helt å tro det kan gå :(
Håper dere kan gjenta det da.
 
Vi fikk det til i pp15 sist, da ved hjelp av pergo. Nå er vi i pp13 og går på pergo denne mnd igjen, nå håper jeg bare på samme resultat som sist, men tør ikke helt å tro det kan gå :(
Er det clomid du tar nå? Jeg har også begynt på det. Andre syklusen min. Ikke merket noe spesielt til det annet enn litt hetetokter første PP. Skal ta 4 sykluser før jeg evt får lapraskopi. Hva er dine erfaringer med pergo?
 
Motløshet er helt normalt. Jeg følte (og føler fortsatt) at det aldri vil gå.. Prøvd siden mai 2015, er i mitt 4 IVF forsøk og kun møtt motgang egentlig fra dag 1. Men vi gir ikke opp. Vår tur kommer nok en dag ❤️
 
Er det clomid du tar nå? Jeg har også begynt på det. Andre syklusen min. Ikke merket noe spesielt til det annet enn litt hetetokter første PP. Skal ta 4 sykluser før jeg evt får lapraskopi. Hva er dine erfaringer med pergo?
Jeg var så heldig og fikk tak i pergotime, så har tatt det nå denne syklusen og venter nå på el :) Samme løpet som jeg hadde da, skulle gå på det i tilsammen 6 mnd, inkludert pausemnd hellom hver kur. Jeg var så heldig og ble gravid i første pausemnd sist, så håper på reprise nå :)
 
Jeg var så heldig og fikk tak i pergotime, så har tatt det nå denne syklusen og venter nå på el :) Samme løpet som jeg hadde da, skulle gå på det i tilsammen 6 mnd, inkludert pausemnd hellom hver kur. Jeg var så heldig og ble gravid i første pausemnd sist, så håper på reprise nå :)
Krysser fingrene for reprise! ;)
Jeg fikk beskjed om å ta clomid 4 sykluser på rad, uten pausemnd. Men hører om mange som har pause mellom. Er det negativt på noen måte å ta hver syklus?
 
Krysser fingrene for reprise! ;)
Jeg fikk beskjed om å ta clomid 4 sykluser på rad, uten pausemnd. Men hører om mange som har pause mellom. Er det negativt på noen måte å ta hver syklus?
Takk ;) Hmm, jeg fikk beskjed om at det henger igjen i kroppen syklusen etter, og at det er derfor man skal ha pause. Det var visst fare for overstimulering osv om man gikk på det hver mnd, så det var litt rart at du ikke skal ha pause mellom o_O
 
Kjenner på akkurat det samme. Er på cd1 på pp15. Håpet var å bli gravid innen jul i fjor, nå er jeg litt mer pessimistisk på om det kommer til å skje naturlig, men håpet lever litt hver mnd. Jeg tenker at det ikke kan være helt umulig, selv om oddsene er små.
Litt godt at vi er flere, selv om jeg skulle ønske vi slapp å prøve lenge begge to. Vi har en fra før, mai15, og planen min var at vi skulle ha ca to år mellom. På en måte er det en trøst at vi har klart det før, samtidig gjør det meg nesten enda mer usikker på hvorfor vi ikke lykkes nå.
 
Back
Topp