Dårlig mor??

Mesaana

Forumet er livet
Jeg orker ikke dette jeg. Koser meg med gutten og alt det der, men jeg synest ikke jeg gjør en god jobb.

Jeg pumper meg pga at han tygger, så jeg buker mye tid på denna melka, som skal pumpes varmest og gis til gutten min, så er han plaget med luft, så det blir lite søvn, det ser ikke ut hjemme og jeg er trøtt og passe lei.

Nå vil jeg slutte og pumpe meg for jeg bruker så mye tid på det. Enda jeg har masse melk. helsesøstra sa det ikke direkte, men hun anntydet at jeg var dum som ville slutte og gi han morsmelk.

Nei, dette er ikke en job som passer meg, så nå vil jeg tilbake på arbeid, så får faren ta permisjonen.

Er det flere som har problemer med og takkle de nye livet??

Trodde ikke jeg skulle takkle det så dårlig. Ha jo prøvd og forberede meg og jeg viste det ville bli liten tid til meg og sambo, men jeg tror depresjonen har tatt et litt for godt tak i meg og det er ikke så mye forståelse og få verken fra sambo eller helsesøster, så nå vil jeg trekke meg som heltidsmor.[&o]
 
Jeg skjønner hvordan du har det. Depresjoner er ikke gøy i det hele tatt. Hvis du bare styrer med amming og pumping er mitt råd at du begynner med mme. Jeg orket ikke og hadde ikke nok melk så jeg bruker mme. Gutten min er helt forandret. Sover bedre, er blidere og koser seg med maten. For luft kan du prøve minifom.
Jeg og sambo har fått et bedre liv etter at vi begynte med mme.
Hvis du trenger noen og prate med så send meg en meld.
likbols@online.no

Klemmer fra meg
 
Hei du :)
Du er vel da slett ingen dårlig mor.
Kjenner meg godt igjen på mye du skriver.
Det er ikke bare bare å bli mamma for første gang.
Men de rådene du fikk av Linka, kunne ikke sagt de bedre.

Lykke til :)
Klem frA mEg
 
hei...trasig når det vert slik.
Men fyst av alt,slite du med amminga kutter du den ut! Med en gang.Ikkje bry deg om helsesøstra..de følgjer berre boka likevel!
Babyen får det like bra med mme!!!
Tru meg,det same var med meg!! Neste gang dropper eg den med ein gang det vert vansker!!!
Huske eg sa den fyste mnd at eg gledde meg til lisja vart større,følte meg som eit dass!!! Men etter mye støtte frå mamma,med god mat og hjelp til soving gjekk det brått betre!!! Har du noen som kan hjelpe deg,for eg rekne med mannen må jobbe?..senk krava,du gjer det du klarer.Glemm husabeid og alt det der,bruk litt tid på deg selv,ilag med den lille!
 
Ja,slutt... det er jo ikke noe hensikt når du blir sliten og deprimert!
Å,du er ingen dårlig mor!!! Husk at deprisjonen går over, bare bruk tiden til hjelp[:)]

ALT ORDNER SEG!!! Lykke til videre![:)]
 
Takk for råd og støtte alle sammen.

Jeg har brukt minifom i 3 uker uten at det har blitt slutt på plagene, han fiser mer da, så det har jo effekt.

Nå har vi i en uke prøvd mme for melkeallergikere. Han har fått mindre utslett i ansiktet av den, men det er det eneste som har endret seg der.

Sambo er på jobb ja, men når han kommer hjem så syter og klager han over hvordan det ser ut hjemme og at jeg er for snar til og plukke han opp og at jeg ikke trenger og henge over han bare fordi han er våken. Han er mye flinkere en meg, så derfor vil jeg at han skal gå hjemme, så kan jeg finne meg en jobb.
 
Hei.
Tror kanskje du gjør rett i å kutte ut pumping og amming. Det vil hjelpe på nedstemtheten. De hormonene som er i kroppen når man ammer, forsterker denne følelsen.
Og det er ikke verdens undergang om gutten din ikke får morsmelk[:)]
 
Jeg ga også opp ammingen, og må innrømme at det føltes som et lite nederlag.... Hadde melk, men den kom så sent ut, og med en slik utålmodig krabat som Vetle, ble det heller pumping og MME. Og nå har jeg sluttet med pumpinga, orket ikke å stresse med det. Har fått råd fra flere hold om å slutte å stresse med pumping og amming, og de har jeg hørt på. Da blir det bare stress, og direkte ukoselig - og da blir også alt så mye verre. Men følelsene var blandet da jeg bestemte meg! Men vi er ikke alene om å gi opp ammingen, enten frivillig, eller ufrivillig. Det aller viktigste er jo at bebisen får den maten den trenger, enten det er flaske eller pupp.

Jeg er sikker på at når du nå "legger puppen til side", vil du roe deg ned og kose deg mer med bebisen din. Finne roen, liksom.

Vær obs på luft i magen (minifom) og treg mage (maltekstrakt) med MME. Det sliter jeg litt med nå, men virker som om det roer seg litt.

Lykke til! [:D]
 
Når det gjelder amminga så har jeg prøvd alt du skrev. På sykehuset så slet både jeg og barenpleierne med og få han til og suge riktig. Gir han puppen sånn som han skal ha den og han gapte fint over og sugde et par ganger, så trakk han hode litt bak over og lå og sugde på tuppen av brystvorta. Har prøvd senere og gi han pupp etter at jeg har pumpa litt og gitt han litt på flaske så han ikke skal være så sulten, men han gjorde det samme da også og han gadd ikke og suge så lenge uanz. Skjold ville han ikke ta i det hele tatt. Nå vil han ikke ta pupp i det hele tatt.

Men takk for råd uanz[:)]
 
Back
Topp