Dåpsgaver til jente

annth

Glad i forumet
Vi har fått barn nr 2 og skal ha dåp og mange har spurt om vi ønsker oss. Til hennes storebror har vi fått mye bøker og noe sølv og smykker osv. Jeg ble nemlig helt blank på hva vi skal ønske til henne. Hun trenger ikke bøker samme som storebror og ha dobbelt opp av samme bøker osv.

Har noen tips til hva vi kan ønske oss til henne ? Jeg har tenkt smykker men hva slags?
 
Hva med litt smykker hun kan ha glede av når hun blir eldre? Altså ikke bare barnesmykker? Ofte får man veldig mye barnesmykker. Jeg syns det er koselig å få noe man kan pynte seg med en sjelden gang i ungdommen og når man blir voksen. Fikk selv det til dåpen min, og satte pris på det i alle år. Smykkene brukes fortsatt. [emoji4]
 
Bortsett fra bøker, barnesmykker og penger fikk hun blant annet tripp trapp stol med navnet hennes på, newborn sete til denne, barnesølje og hjemmelaget ulltøy som vi ble veldig glad for.
Fikk også barneservise som var kjempefint.
Hun er vår første, så vi hadde jo ikke noe av dette fra før :)
 
Servise, penger til sparekonto til barnet eller ting fra gullsmed. De har veldig mye fint som album, smykkeskrin, bilderammer (hvor man kan gravere inn navn, vekt, lengde osv) og en sylinder man kan oppbevare dåpsattesten i :)
 
Takk for tips. Tripp trapp stol har vi allerede men de andre tipsene var nyttige ønsker. Vi som foreldre kommer til å åpne selv en sparekonto til henne. Der kan vi evt sette inn penger hun får. Min sønn fikk kun penger av oss, han har penger i fond som ble opprettet av hans ene fadder.
 
Mi fikk mye penger, noe treleker av god kvalitet, bestikk og servise, bunad og sølje.
 
Hva med feks sølvbestikk som graveres med navn og fødselsdato eller dåpsdato som kan gå i arv til hennes fremtidige arvinger? Sentimental verdi? :)
 
Back
Topp