Dåpsgave til eget barn?

Tror vi satt inn 1000 kr på konto til eldste, så da blir det samme her. Og jeg vil ikke si at han får dåpsfesten, for det skjønner han ingenting av. Den er mer for familien rundt han.
 
Her har det kun vært dåpsfesten som har vært gave fra oss.
Men jeg har vurdert i det siste å kanskje kjøpe et frukttre til hver av jentene, som er "deres" tre - et morelltre til eldste og et eple- eller pæretre til minsten. Så kan det liksom være "dåpsgave" fra oss, selv om de ikke ble gitt på dåpsdagen :)
 


Pucca skrev:
Tror vi satt inn 1000 kr på konto til eldste, så da blir det samme her. Og jeg vil ikke si at han får dåpsfesten, for det skjønner han ingenting av. Den er mer for familien rundt han.


De skjønner som oftest ikke mye av 1000 kr på konto heller
 
han fikk dåpsfesten, 2000kr og så forsølvet vi smokken hans :) 
 
Bibel =) (barnebibel) 

Det kommer nr 2 også til å få =)

Hadde han ikke fått gullkors (smykke) fra faddrene, så hadde vi kjøpt det :)

Synes det er fine gaver å gi, om det er kristen dåp da?

Synes den ideen med fotobok også var veldig fin =)

Ellers så er selve selskapet en veldig fin gave i seg selv synes jeg. Alt koster jo, mat, kaker, evt. dåpskjole, osv.

 
Fikk ett lite smykke , vi sto jo for alt annet også, så valgte og gi en liten ting bare <3 Også får de jo penger på bok hver mnd ikke det at det er en dåpsgave da :P
 
festen og noen tusenlapper og bankkonto med noen tusenlapper på:)
 
Vi leide lokale til 1500kr pluss mat til 26 gjester, pynt og det som følger med.
Det ble "gaven" fra oss.

Men de gangene vi har fått ferie penger osv så har vi satt inn litt på konton hennes.
Regner med vi gjør det samme til lillesøster.
 


Morellskatten skrev:


Pucca skrev:
Tror vi satt inn 1000 kr på konto til eldste, så da blir det samme her. Og jeg vil ikke si at han får dåpsfesten, for det skjønner han ingenting av. Den er mer for familien rundt han.


De skjønner som oftest ikke mye av 1000 kr på konto heller

Joda, når de skal bruke pengene når de blir større. Dåpsfesten derimot har kommet og gått uten at de har fått det med seg.

Det var forresten en veldig god idè med frukttre. Vi skal kanskje bygge hus, og da skal jeg plante et tre hver til de. Takk for tips!

 
Back
Topp