Dåp

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Da har vi bestemt at lillesnupp skal døpes den 15.april[emoji3]
Noen tips til bordpynting og evt sider man kan bestille stæshj?[emoji3]
Kom gjerne med bilder da jeg trenger inspirasjon[emoji3]
 
Så gøy! Her rekker vi nok ikke noe dåp før iløpet av sommeren eller høsten.
Jeg har tittet ligg på selskapsshop.no de har masse fint! Har ikke handlet der før, så kan sånnsett ikke anbefale de da.
Ellers så er det jo kjempe lurt å handle sånn stæsj på wish eller eBay om du er tidlig ute! Mye utvalg samtidig som det er billig!
 
Har ikke handlet noe sånt før..men om du finner noe på Wish, kan jeg i alle fall anbefale det. Jeg har kjøpt endel til barnerommet der. Veldig billig! Alltid fått varene, i god stand og ikke noe tull med betaling etc. Er endel leveringstid da, men [emoji4]
 
Vi skal også ha 15. april. Vi kommer til å ta det enkelt. Overnatter nok på hotell natta i forveien for å slippe kjøring inn til byen på morgenen. Og så får vi se om vi spiser på en restaurant etter dåpen. Kanskje vi tar kaffe og kake hjemme, men så mye pynt blir det ikke.
Med første hadde vi dåp på høsten og jeg lagde oppsatser av røtter og blader. Med andre handlet jeg på eBay og panduro. Kjøpte pappbokstaver av navnet som vi hadde på bordet.
 
Skal ha dåp begynnelsen av mars. Har bestilt fra selskapsshop.no :)
 
Tusen takk for innspill damer[emoji3] Er så mye fint og kommer nok til å bestille en del ifra selskapsshop.no tenker jeg[emoji3][emoji178]
 
Da har vi bestemt at lillesnupp skal døpes den 15.april[emoji3]
Noen tips til bordpynting og evt sider man kan bestille stæshj?[emoji3]
Kom gjerne med bilder da jeg trenger inspirasjon[emoji3]
Bestiller fra wish sånn pynt osv. Har ikke noen bilder, men vi bestiller derifra:)
 
Så gøy! Her rekker vi nok ikke noe dåp før iløpet av sommeren eller høsten.
Jeg har tittet ligg på selskapsshop.no de har masse fint! Har ikke handlet der før, så kan sånnsett ikke anbefale de da.
Ellers så er det jo kjempe lurt å handle sånn stæsj på wish eller eBay om du er tidlig ute! Mye utvalg samtidig som det er billig!
Jeg handlet nesten alt til sist dåp på selskapsshop.no og har handlet en del der til denne dåpen der å. Veldig fornøyd, mye fint og rask levering :)
 
Vi har ikke bestemt oss enda for når. Jeg lurte på pinsen hvis de har dåp i kirken da... er visstnok bare en gang i mnd her. Men jeg tar det ikke så høytidelig. Blir enkel pynt, snitter og kaker :)
 
Vi skal ha dåp 25.mars. Kirke, lokale til selskapet og mat er bestilt, fadderane er spurt og bekrefta. Dåpskaka er bestilt. Så her er det berre pynt og invitasjonene igjen, samt ordne fleire kaker til dagen.
Iom vi har konfirmant allerede 6.mai følte eg for å få dåpen unna :)

Skal kike innom sidene som er nevnt her for tips og idear til pynt :)
 
Vi har ikke bestemt oss enda for når. Jeg lurte på pinsen hvis de har dåp i kirken da... er visstnok bare en gang i mnd her. Men jeg tar det ikke så høytidelig. Blir enkel pynt, snitter og kaker :)
Vurderer pinsen vi og så det blir lettere for tilreisende :)
 
Vi har også bestilt dåp 15 april. Jeg ser en del på Pinterest,masse inspirasjon der til borddekking:)
 
Har sendt ut invitasjoner, ble 29 april på oss. Invitasjonene ble bestilt på optimalprint, veldig fornøyd! Tror også jeg kommer til å bestille på selskapsshop :)

Men, MÅ man ha varmmat i dåpen?! Vi ønsker det så enkelt som mulig med rundstykker og kaker, men flere sier at vi må ha noe mer mettende og varmt, de mener vel gryterett eller suppe eller noe sånt. (Det er jo i bunn og grunn vi som bestemmer, men blir jo usikker :p)
 
Har sendt ut invitasjoner, ble 29 april på oss. Invitasjonene ble bestilt på optimalprint, veldig fornøyd! Tror også jeg kommer til å bestille på selskapsshop :)

Men, MÅ man ha varmmat i dåpen?! Vi ønsker det så enkelt som mulig med rundstykker og kaker, men flere sier at vi må ha noe mer mettende og varmt, de mener vel gryterett eller suppe eller noe sånt. (Det er jo i bunn og grunn vi som bestemmer, men blir jo usikker :p)

Vi hadde koldtbord med de to eldste. Det var jo lunsjtid. Og vi holdt det ikke gående i evigheter. Spekemat, røkelaks, eggerøre, hjemmebakt brød og rundstykker og litt annet pålegg. Etterfulgt av kaffe og kaker. Ingen som klagde på at de ikke ble Mette hvertfall.
Denne gangen blir det ikke så stort selskap så vi får se hva vi gjør. Skal jo overnatte på hotell natten i forveien også sånn at vi slipper å kjøre hjemmefra veldig tidlig og det er en tines kjøretur fra Sjømannskirken og hjem hvis trafikken er grei så vi må sikkert spise lunsj før vi kommer hjem.
 
Kanskje litt off-topic, men lurer på hva dere tenker.. er det teit å skrive på invitasjonen noe slikt som «dersom dere ønsker å gi en oppmerksomhet i forbindelse med A’s dåp, er det ønskelig med et bidrag på hennes sparekonto...»?

Vi ønsker helst ikke så mye «dill og dall» som bare havner i en skuff og aldri blir brukt. Da synes vi det er bedre at vi kan spare pengene til noe hun ønsker seg når hun blir eldre..
 
Kanskje litt off-topic, men lurer på hva dere tenker.. er det teit å skrive på invitasjonen noe slikt som «dersom dere ønsker å gi en oppmerksomhet i forbindelse med A’s dåp, er det ønskelig med et bidrag på hennes sparekonto...»?

Vi ønsker helst ikke så mye «dill og dall» som bare havner i en skuff og aldri blir brukt. Da synes vi det er bedre at vi kan spare pengene til noe hun ønsker seg når hun blir eldre..

Tenker at det må vere heilt opp til de som foreldre å ønske :)
 
Back
Topp