Dåp

Mammmak

Forumet er livet
Sommerfuglene
Septemberlykke 2024
Kor mangen og ken invitera dokke til dåpen? Må snart begynne å tenke på dåpen, og lurer på å berre invitere søsken, foreldre og besteforeldre. Også eventuelle kjærestar av søsken og ungar.
 
Her blir vi 21! Har invitert H sine tanter/onkler med følge + 1fetter& 1nyfødt kusine besteforeldre & Oldeforeldre ;-) har valgt fadre inni familien så blir ikke noe extra der ^^
 
Her blir det besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler med barn + ett par vennepar:) Har droppet mine og samboers tanter og onkler m/barn. Da hadde det plutselig blitt veldig mye dyrere med tanke på antall:)
 
Vi invitera D sine besteforeldre (med nye sambuarar sjølvsagt), tanter og onkler (med eventuelle kjæresta) og søskenbarna hans.
Ein av fadderane er utenfor familien, ho kjem med mann og barn. Oooog så kjem 6 av VÅRE nærmaste venna. (Fadderane til storebroren og sånn.)
Hjelpes, blir 34 stk det.. :p
 
Vi inviterer besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler + søskenbarn. Inviterer også min tantr og kusine da de bor nære og er en stor del av våre liv. Mannens tanter og onkler bor lengre unna og de har vi ikke noe særlig kontakt med, så de dropper vi.
 
Vi skal ha navnefest med seremoni i rådhuset og påfølgende festlunsj i et ganske stort lokale etterpå, så her blir det helt nærmeste familie pluss de som skal være vitner (faddere) i rådhuset og så ganske mange etterpå på lunsj :) tipper vi på lunsj blir et sted rundt 40 pers, da er det endel familie og ganske mange vennepar og venner av oss :) etiketten er vel ganske begrenset med antall man "må" ha, faddere og besteforeldre kanskje? Og egne søsken om man er close med de? Jeg har ikke vært i så mange dåper/navnefester uten å være fadder, men vi inviterer mange fler venner enn det som kanskje er vanlig siden vi uansett har så stort lokale :)
 
Vi inviterer lillegutt sine tanter og onkler med følge og barn, samt besteforeldre. Deretter har vi bedt noen tanter, onkler og søskenbarn av oss, kun de som bor nær oss og som vi har god kontakt med :) Dessuten er to av fadderne våre søskenbarn og bare 17-18 år, så vi må nesten be foreldrene deres også :) Har ikke bedt noen venner eller vennepar, klarte ikke velge, så da tok vi ingen ;) Blir ca 40 stk inkludert oss.
 
Vi inviterer K sine tanter, onkler, beste- og oldeforeldre. Pluss noen av våre nærmeste kusiner/fettere med partner. Vil egentlig be alt av våre tanter og onkler også men da blir vi 50+ gjester, akkurat de samme som blir bedt i bryllupet neste år.. Har en ganske stor vennegjeng som vi tenker å be dagen etter for restespising og så be våre tanter og onkler fordelt litt ut over sommeren :)
 
Her er vi over 20stk bare i tanter/onkler/søskenbarn... Så kommer faddere, besteforeldre, oldeforeldre osv. Var rundt 50-60stk i storebrors og det har jo kommet noen flere siden da :p
 
Kor mangen og ken invitera dokke til dåpen? Må snart begynne å tenke på dåpen, og lurer på å berre invitere søsken, foreldre og besteforeldre. Også eventuelle kjærestar av søsken og ungar.
50 stykker inkludert oss :-O Det er veldig vanligst å bare ha nærmeste familie tror jeg. Vi har så enorm familie at det er umulig å invitere alle.
 
Her har vi invitert M sine oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkeler og søskenbarn til middag/koldtbord. Så har vi invitert nærmeste venner av oss og mine og gubben sine tante, onkeler og søskenbarn til kaffe :)
Har veldig sveisa familie så klarer ikke/vil ikke utelukke noen. Veit og at det ikke er alle som kommer til kaffe. Men hadde alle komt så hadde det blitt ei 70-80 stk :p
Vi blir hvertfall 28 til middag/koldtbord..store familier vi kommer fra begge to :D
 
Alt i alt 39 om alle kan komme..
Lokalet vi har leid har et max tak på 50 pers, og det er veldig greit, vi fyller ikke opp til 50 uansett.
gjestelista er ikke helt klar sånn sett, jeg har bare skrevet ned alle navn, virker som om mannen vil invitere absolutt alle i slekta si, jeg er ikke helt sikkert selv, vi har aldri kontakt ellers liksom..
 
Vi blir rundt 40 stk totalt. Har ikke bestilt mat enda. Lokalet er klart da. Lager bordkort nå og planlegger dekorasjoner
 
Kjenner jeg begynner å grue meg litt til dåpen. Skal være utendørs så håper været holder seg fint:)
 
Vi blir visst 45 :p jæ jæ
 
Kjenner jeg begynner å grue meg litt til dåpen. Skal være utendørs så håper været holder seg fint:)
Nå veit jeg ikke hvor du bor, men her er det meld sol og overskyet på søndag :)
 
Back
Topp