Dåp neste helg, og jeg har blanda følelser....

Jente10spire14

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Dere må ikke misforstå, gleder meg veldig til å døpe veslejenta vår. [:)] Men familiene våre er så forskjellige... Familien til sambo er pinsevenner og religiøse.. Og det har jeg ingenting imot, men det jeg har noe imot er deres syn på ting og deres respektløse måte å håndtere ting de ikke liker på... Kan ta et eksempel fra da jeg gikk gravid.. Bestemora og tanta til sambo likte ikke at vi skulle ha barn. Og det er jo greit, men da vi kom på besøk til den andre bestemora hans (som var en herlig dame), var bestemora hans og tanta hans der.. Og de sa ikke hei til meg en gang!! De så stygt på meg og oppførte seg som om jeg hadde gjort noe helt forferdelig.. Og dette er voksne folk! De har enda ikke sagt unnskyld for dette.

En annen ting er faren hans, han har kalt meg både egoistisk og selvopptatt.. Og da jeg prøvde å ta det opp med han, ble han bare sint og sa at det var uakseptabelt at jeg oppførte meg sånn.. Og jeg har ikke fått en unnskyldning en gang. Han sa også at han var skuffa over oss da jeg ble gravid.. Han er veldig glad i vesla nå altså..

Men nå kommer egentlig grunnen til at jeg gruer meg til dåpen.. Faren min er homofil, og familien til sambo er som sagt pinsevenner og religiøse.. Og de har gjentatte ganger snakka om at det er noe galt i hodet på homofile, og at det ikke er sånn folk skal være.. Og en gang da jeg satt å så på nyhetene sammen med faren til sambo, var det om en prest som hadde nekta å døpe ett barn, fordi ene fadderen til barnet var homofil.. Dette var han enig i! Og sa det rett ut til meg.. De har sagt så mye stygt om homofile, mens jeg har vært der.. Og samtidig sier de at det ikke er personlig ment mot pappa! (idioti!) De snakker jo om alle homofile! Da blir det personlig da.. Det er greit at de har sine meninger, men de kan holde de for seg selv.. De bryr seg jo ikke om at de sårer meg.
Det jeg er mest redd for er at bestemora til sambo skal gi pappa samme stygge blikk og oppføre seg like dumt som hun gjorde da jeg var gravid..

Håper virkelig at alle klarer å oppføre seg, er tross alt dattera mi sin dag! Og den skal ingen få ødelegge!<3[:)]

Oi! Det hørtes ikke helt greit ut nei!
Eneste "råd" jeg egentlig har å komme med er STÅ PÅ DITT! Ikke la noen ødelegge dagen for jenta di!
Du er ikke pliktet til å tilbringe tid sammen med folk du ikke liker, det bestemmer du selv.
Hvis noen kommer med ubehagligheter ber du dem snurpe igjen truten for dette er jenta di sin dag.
Usj kan ikke fordra folk som er så ondsinnet å si til en som er gravid at de er skuffet over det [:@]

Flere der som skulle hatt seg en skikkelig dask og en lekse i hvordan å oppføre seg! Si til gubben
din at ingen skal snakke stygt om hverken mor til hans barn (deg), ungen hans eller svigerfaren hans
(pappan din).
Syntes du er kjempetålmodig som har klart å holde ut med at noen er så frekke, tror jeg hadde megaeksplodert for lenge siden.
Ikke la deg tråkke på!!
Masse trøsteklemmer [:)]

Huff, vet nesten ikke hva jeg skal si til sånn vanvittig oppførsel.. Og det fra voksne folk.. Skjønner godt at du gruer deg jeg... Men håper dagen blir en flott og minneverdig dag og at det går rolig for seg uten stygge blikk og kommentarer.

Vet pappaen din om hvilken holdning de har og hvor lei deg du er for at de er sånn? Hvis ikke kan det være lurt å snakke med han på forhånd kanskje? Selv skjønner jeg ikke sånne holdninger.. Selv har jeg ei søster som er lesbisk... Jeg er av den mening at kjærlighet kan aldri være galt! Det finnes så mye annet i verden som slike folk heller burde ta seg av: som krig og mishandling og ondskap og drap.. Men neida, å elske noen er visst den største synden av alt.. skjønner det bare ikke... Og å behandle deg på en sånn måte når du var gravid, er jo helt usmakelig... Fy sier jeg bare.

Du fortjener en stor unnskyldning, men den kommer nok ikke er jeg redd.. du får bite det i deg og gå med hevet hode! Du er et mye bedre menneske enn dem om de ikke ser at de tar feil! Stor og god klem og masse lykke til fra oss!!! [:)]

ORIGINAL: Sommernurkftw

Eneste "råd" jeg egentlig har å komme med er STÅ PÅ DITT! Ikke la noen ødelegge dagen for jenta di!
Du er ikke pliktet til å tilbringe tid sammen med folk du ikke liker, det bestemmer du selv.
Hvis noen kommer med ubehagligheter ber du dem snurpe igjen truten for dette er jenta di sin dag.
Usj kan ikke fordra folk som er så ondsinnet å si til en som er gravid at de er skuffet over det [:@]

Flere der som skulle hatt seg en skikkelig dask og en lekse i hvordan å oppføre seg! Si til gubben
din at ingen skal snakke stygt om hverken mor til hans barn (deg), ungen hans eller svigerfaren hans
(pappan din).
Syntes du er kjempetålmodig som har klart å holde ut med at noen er så frekke, tror jeg hadde megaeksplodert for lenge siden.
Ikke la deg tråkke på!!

Ja, må si jeg er imponert over meg selv og.. Men nå er jeg snart på bristepunket merker jeg, har fått nok av alle kommentarer og sånn oppførsel.. Og det har forsåvidt sambo også. Og han har sagt ifra til dem flere ganger.. Men de bryr seg lite virker det som. Men fortsetter det sånn, vet jeg at jeg snart ikke klarer å holde munn lenger. Det er tross alt familien min de snakker om. Og det syns jeg er helt uakseptabelt. Jeg har aldri sagt noe til dem om troen dems og lignende, selv om jeg syns at noe av det er helt på jordet. Jeg har jo såpass respekt. Bare synd at de som er 20-30 år eldre enn meg ikke klarer å oppføre seg og respektere folk som de er.

takk for klemmen[:)]

(pappan din).
Ikke la deg tråkke på!!

guri så bra sagt!! er fullstendig enig i alt!

skjønner at du gruer deg, men som sagt, stå på ditt. ikke la noen ødelegge dagen til jenta di!!
hadde jeg vært deg hadde jeg bedt sambo ta en prat med familien sin om hva DERE forventer av oppførsel på denne dagen.
(selvom det egentlig skulle vært en selvfølge å vært høfflige og ha folkeskikk, må jeg si at de ikke akkurat vet hva dette innebærer)
for det er kjipt hvis det skulle bli drama, man kan da ikke spole tilbake og prøve på nytt (med denne dagen)

ORIGINAL: Sylvia80

Huff, vet nesten ikke hva jeg skal si til sånn vanvittig oppførsel.. Og det fra voksne folk.. Skjønner godt at du gruer deg jeg... Men håper dagen blir en flott og minneverdig dag og at det går rolig for seg uten stygge blikk og kommentarer.

Vet pappaen din om hvilken holdning de har og hvor lei deg du er for at de er sånn? Hvis ikke kan det være lurt å snakke med han på forhånd kanskje? Selv skjønner jeg ikke sånne holdninger.. Selv har jeg ei søster som er lesbisk... Jeg er av den mening at kjærlighet kan aldri være galt! Det finnes så mye annet i verden som slike folk heller burde ta seg av: som krig og mishandling og ondskap og drap.. Men neida, å elske noen er visst den største synden av alt.. skjønner det bare ikke... Og å behandle deg på en sånn måte når du var gravid, er jo helt usmakelig... Fy sier jeg bare.

Du fortjener en stor unnskyldning, men den kommer nok ikke er jeg redd.. du får bite det i deg og gå med hevet hode! Du er et mye bedre menneske enn dem om de ikke ser at de tar feil! Stor og god klem og masse lykke til fra oss!!! [:)]

Ja, jeg syns det er helt utrolig at voksne folk kan oppføre seg sånn. Jeg og sambo har snakka med pappa om det, så han vet om det. Er veldig åpen med pappa, så har snakka med han om alt det der. Så han er ganske irritert på hvordan de har oppført seg mot meg. Da jeg feiret 20 års dagen min kom han ikke, fordi mora og faren til sambo var bedt.. Det sier jo litt.. Han har veldig lyst til å snakke med faren til sambo og fortelle han hva han syns om alt, men jeg er redd det gjør ting verre. Ærlig talt så er faren til sambo feig som søren, han blir som en liten drittunge når noen sier noe til han. Hver gang jeg har prøvd å si at jeg syns jeg fortjener en unnskyldning ringer han til sambo og sier at jeg får se å skjerpe meg om jeg har tenkt å komme på besøk der noe mer... Ting har blitt bedre det siste året, men det hjelper lite når de har sagt så mye utilgivelig til meg i løpet av 4 år, som de ikke engang har bedt om unnskyldning for.

Men tusen takk for fine ord [:)] Skal prøve å kose meg masse i dåpen, og bare overse det som er negativt [:)] Klem[:)]

ORIGINAL: girlypai

(pappan din).
Ikke la deg tråkke på!!

guri så bra sagt!! er fullstendig enig i alt!

skjønner at du gruer deg, men som sagt, stå på ditt. ikke la noen ødelegge dagen til jenta di!!
hadde jeg vært deg hadde jeg bedt sambo ta en prat med familien sin om hva DERE forventer av oppførsel på denne dagen.
(selvom det egentlig skulle vært en selvfølge å vært høfflige og ha folkeskikk, må jeg si at de ikke akkurat vet hva dette innebærer)
for det er kjipt hvis det skulle bli drama, man kan da ikke spole tilbake og prøve på nytt (med denne dagen)

Sambo har fortalt at han forventer at alle klarer å oppføre seg på dåpen, siden han vet hva de mener og syns.. Og da kommer de med unnskyldninger som: "I all verden, har da ingenting imot faren hennes vi.." Og lignende kommentarer.. Det er helt kvalmt hvor falske de klarer å være iblant. Pappa og mamma kom på besøk på sykehuset da vesla var født, og da var sambo sine foreldre der og.. Og da var de smørblide og skikkelig falske.. Og jeg ble så irritert!! De må da skjønne at jeg ikke er helt dum.... Hadde de bedt om unnskyldning hadde jeg kanskje kunne tilgitt dem.. Men faren til sambo fortsetter jo bare.. Hver gang det er noe om homofile på nyheter osv, så må han kommentere! Helt ufattelig.. Hadde jeg sagt noe til dem om troen dems og lignende, hadde jeg ikke fått lov å komme dit noe mer. Hva med å akseptere og respektere alle som de er, og ellers holde munn?[8|]

En annen ting du skal huske på er at du har absolutt ingen plikt til å være snill eller høflig mot folk som
snakker nedlatende om deg og/eller familien din. Du kan med god samvittighet være like "snill og grei"
mot dem som de er mot deg og dine [:D]

Hvis noen truer med at du ikke blir invitert mer, hvisomattedersomatte, neivel... so be it. Er jo ikke hyggelig
å besøke noen som bare snakker tull uansett.
Jeg tenker at de som bare snakker nedlatende og stygt om andre og hvordan de lever sine liv, er fryktelig fattige. Tenk å bruke energi og tid på å snakke nedsettende om et annet menneske...fysjom, da kan de ikke ha mye kjærlighet og toleranse!

Supermye lykke til! Du er kjempetålmodig!

Uff, skinnhellige folk som bare er opptatt av andres feil er umulige å diskutere med. Vi får håpe de klarer å ta seg sammen under dåpen for babyen sin del ihvertfall. Masse lykke til og håper dagen blir kjempefin!
Men om det skulle komme til skittkasting gjør du klokt i å holde deg saklig, og om det er troen deres som står i veien så bekjemp de holdningene med deres egen tro. Som med Mayahs biblevers her.

ORIGINAL: mayah
Også kan du minne de om et bibelvers....;

"Hvorfor ser du flisen i din brors øyne, når du ikke kan se bjelken i ditt eget?".. Høres ut som om de burde minnes om det...

Og jeg kan flere: 

-Men størst av alt er Kjærligheten.
-La den som selv er uten skyld kaste den første stein.

En annen ting du skal huske på er at du har absolutt ingen plikt til å være snill eller høflig mot folk som
snakker nedlatende om deg og/eller familien din. Du kan med god samvittighet være like "snill og grei"
mot dem som de er mot deg og dine [:D]

Hvis noen truer med at du ikke blir invitert mer, hvisomattedersomatte, neivel... so be it. Er jo ikke hyggelig
å besøke noen som bare snakker tull uansett.
Jeg tenker at de som bare snakker nedlatende og stygt om andre og hvordan de lever sine liv, er fryktelig fattige. Tenk å bruke energi og tid på å snakke nedsettende om et annet menneske...fysjom, da kan de ikke ha mye kjærlighet og toleranse!

Supermye lykke til! Du er kjempetålmodig!

Ja, det har du egentlig rett i. Og det har jeg forsåvidt sagt til sambo og, at hvis de fortsetter som nå ender det med at de snart ikke har noe kontakt med oss lenger. Og det er jo veldig synd om de skal ødelegge forholdet med barnebarnet sitt pga deres synspunkter og meninger om min familie. Skulle jo tro at man kunne respektere andre, selv om de kanskje ikke lever på den måten som de mener er riktig.. Det var jo også negativt at mine foreldre er skilt.. Da jeg ble sammen med sambo for 4 år siden, fortalte sambo det til dem og han fikk til svar: "Har du funnet deg ei med skilte foreldre nå igjen??" Kremt liksom.. Jeg har også fått denne kommentaren: "men du vet det, Tor Arne er ikke oppvokst på samme måte som deg han vettu!" Akkurat som at familien min har gjort en dårlig jobb med å oppdra meg... [&:] 

Huff, blir så oppgitt jeg. hehe.. Ikke meningen å klage så fælt da men.. hehe :)

Fytti grisen altså, må si jeg hadde gruet meg selv jeg...
Kan ikke din sambo si i klar tekst om at de kan oppføre seg når de skal i dåpen? Dette for barnebarnet sitt skyld.
Det er hennes dag. Hadde ikke de klart å oppført seg denne dagen, hadde jeg personlig vært der minimalt etter det.
og sagt rett ut at jeg ble skuffet for at de ikke oppfører seg som sivliserte mennesker. Jeg hadde tatt minimalt kontakt med de, pga sånn som de oppfører seg. Men klart samboen din kan jo ta med vesla på besøk[:D]
Visst noen hadde tråkka sånn på min familie, hadde jeg blitt FORBANNA og sagt hva jeg mente, og bedt de om å oppføre seg.

Uff skjønner det ikke er lett, men jeg har selv noen svigerforeldre som er jehovas vitner så jeg vet litt om dette relgiøse som kan ødlegge....

Håper du får en koslig dag[:)]

ORIGINAL: Gizmonie

Fytti grisen altså, må si jeg hadde gruet meg selv jeg...
Kan ikke din sambo si i klar tekst om at de kan oppføre seg når de skal i dåpen? Dette for barnebarnet sitt skyld.
Det er hennes dag. Hadde ikke de klart å oppført seg denne dagen, hadde jeg personlig vært der minimalt etter det.
og sagt rett ut at jeg ble skuffet for at de ikke oppfører seg som sivliserte mennesker. Jeg hadde tatt minimalt kontakt med de, pga sånn som de oppfører seg. Men klart samboen din kan jo ta med vesla på besøk[:D]
Visst noen hadde tråkka sånn på min familie, hadde jeg blitt FORBANNA og sagt hva jeg mente, og bedt de om å oppføre seg.

Uff skjønner det ikke er lett, men jeg har selv noen svigerforeldre som er jehovas vitner så jeg vet litt om dette relgiøse som kan ødlegge....

Håper du får en koslig dag[:)]

Ja, skjer det noe i dåpen så skal jeg virkelig si hva jeg mener.. Men håper de klarer å oppføre seg, så jeg slipper å si noe.. hehe. Selv om jeg egentlig virkelig har lyst til å fortelle de hva jeg mener!! Er vel litt pinglete på den måten [:'(] 

ha en fin dag du og [:)]

(pappan din).
Ikke la deg tråkke på!!

Signerer denne mange ganger!!!

Oi, så vanskelig. De høres virkelig respektløse ut, svigerforeldrene dine. Håper de klarer å oppføre seg på dagen til vesla og at dere får en strålende dag. Lykke til!

Eg vet kossen du har det!

Mor mi e Adventist og heilt hysterisk konservativ....då eg blei gravid lurte hu på om eg ikkje sko gifta meg? Eg låg med spya langt opp t øyrene og d sista eg tenkte på va å gifta meg! Men hu meinte at det var jo så enkelt å gifta seg, va ikkje någe styr i det heila tatt! Men ikje så rart, for hu har jo gifta seg 3 ganger, og eg har bare tenkt å gifta meg ein gang!

Men sånne ekstremister snakke om ikkje å dømma andre osv....men de sidde å kaste stein i glasshus og vise ein ekstremt store dobbelmoral! Hehe, derfor eg ikkje e kristen lenger [8D]

Hev hodet du, d e de som komme til helvete [8D]

Uff, avogtil så er det vanskelig med de der svigers'an.. mannen min er å fra en veeldig religiøs familie.. mens at jeg er fra (som jeg ville sagt: Normal familie).. svigersan mine dem planla hjemmedåp 2 dager etter vi kom hjem fra sykehus, å da var jeg så dårlig ennå, å ikke klarte gjøre så mye å mannen sa ja at vi sku ha hjemme dåp der, så vi måtte møte opp, å svigerfar var den som holdt hjemmedåp.. Dette var noe jeg egentlig ikke ville, mine foreldre var på ferie, å hadde ikke sett lille gullet, å det var 1 uke til dem kom hjem, å hadde veldig lydt å vente til da.. Men svigerfamilien nermest dro oss dit.. [&:]

Men jeg håper dere får en fin dag, å at den svigersfamilien din klarer å oppføre seg som normale folk!
og ja som du sir: Respektløse har de også en tindens for å være[:'(]

Masse Lykke til, å stå på ditt!, kos dere med familie å venner!![:D]

Back
Topp