Dåp/navnefest

Trultelura

Forelsket i forumet
Tenkte det kanskje kunne vært kjekt med en "tips/inspo - tråd" til dåp/navnedag som sikkert mange snart skal, eller allerede har begynt å planlegge.
Litt om hvilken mat dere tenker, evt underholdning, salg på pynt rundt om, hvordan dere ønsker å pynte etc [emoji5]

Har så vidt begynt å planlegge selv, da jeg fikk datoen til dåpen i dag, og kjenner at det hadde vært kjekt med litt tips og inspirasjon fra andre! Har bestilt litt små pynt på ebay, og det er igrunn det. [emoji23]
 
Sist dåp:

Serverte hjemmelaget lapskaus.
Den var laget dagen før. Varma opp under gudstjenesten. ( en av fadderne tok seg av den jobben)

Bordene var dandert som en hestesko. Hvite fløyels duker. Standar bestikk. Sjokolade hjerter var strød rundt.

Barna som kom fikk egen goodybag pose vi laget av tester vi hadde liggende og der var det såpeboble boks, godis og en sprettball.



Vi hadde inngravert bordkort på snapp glass, m/ pynt døps navn og dato. ( minne alle kunne ta med hjem) de var pyntet med blått bånd og smokk

Invitasjon kortet var enkelt og takkekortene var hjemmelaget ( scrapping).

Eneste jeg ikke hadde tenkt på var min egen kledning som var veldig dumt da jeg ikke klarte å få på med bunaden hahahaha!!



Laget en stor Oreo kake og fikk kake fra begge sider av familien. Så vi drokna i kaker [emoji14]

Akkurat begynt å planlegge faddere for
I ... ikke kommet lenger en at vi skal ha dåpen ...flytta siden sist så må finne lokale osv
 
Gøy tråd [emoji4]

Vi skal ha dåp 19.november. Vi blir 45 stk hvis alle kommer. Lokale er booket, noe pynt er bestilt fra wish. Store ballonger, noen vimpler, bilderammer til å henge opp på snor, litt dilldall.. Når vi får bildene fra nyfødtfotograferinga skal jeg bestille invitasjoner og bordkort. Svigerfar ordner med hjortekjøtt til hjortegryte. Jeg skal lage potetmos, koke ris og bake kake og muffins. Kanskje lage dessert.. isåfall blir det panna cotta, kanskje gele til barna. Så blir det kake fra mamma, mormor, svigermor, og bestemora til mannen. Kanskje et par av venninnene mine baker også. Vi leier lokalet i to dager så vi får pynta og gjort klart på forhånd. Skal spørre et par kollegaer om å være kjøkkenansvarlige.. og servere litt. Og jeg har kjøpt meg kjole allerede i tilfelle jeg finner ut at bunaden er håpløs å amme i [emoji28]
 
Da sitter vi i bilen og har akkurat handlet 11 bøtter sodd på obs, herlig med supertilbud! Sodd er det beste storesøster vet, så hun har bestemt at vi skal ha det i dåpen. Så da blir det sodd med flatbrød, potet og gulrot.

Innbydelsene er på vei i posten, og lokalet er i boks!

Jeg har handlet mye pynt på wish. Bordkort blir bilder av mini med postit-lapper med navn på [emoji4] ellers blir det hvite papirduker og svigerinna mi ordner med noen blomster (hun driver blomsterbutikk).

Jeg skal bake en kake, ellers baker familien en del kaker. Og dåpskaka lager mammaen til den ene fadderen [emoji4]
 
Planlegger nå dåpen !

Vi blir max 23 stykker. Regner med at vi blir 15.

Vi skal ha snitter dom bestefar skal lage på dagen.

Det blir delt kake
Del en osteoreokrem
Og vanelig marsipan kake
Bestille bilde å ha på kaka

Har allerede
-dukene
- stearinlys

Innkjøp:
-smokker
- glass til gravering
-godis

Ting kommer!
 
Last edited:
Gøy tråd [emoji4]

Vi skal ha dåp 19.november. Vi blir 45 stk hvis alle kommer. Lokale er booket, noe pynt er bestilt fra wish. Store ballonger, noen vimpler, bilderammer til å henge opp på snor, litt dilldall.. Når vi får bildene fra nyfødtfotograferinga skal jeg bestille invitasjoner og bordkort. Svigerfar ordner med hjortekjøtt til hjortegryte. Jeg skal lage potetmos, koke ris og bake kake og muffins. Kanskje lage dessert.. isåfall blir det panna cotta, kanskje gele til barna. Så blir det kake fra mamma, mormor, svigermor, og bestemora til mannen. Kanskje et par av venninnene mine baker også. Vi leier lokalet i to dager så vi får pynta og gjort klart på forhånd. Skal spørre et par kollegaer om å være kjøkkenansvarlige.. og servere litt. Og jeg har kjøpt meg kjole allerede i tilfelle jeg finner ut at bunaden er håpløs å amme i [emoji28]
Fullt i gang med planleggingen ser jeg. Fikk selv booket lokalet i dag. Godt med alt som er gjort. Ser det er flere som bestiller varer fra wish. Er det mye bra der? Har du generelt god erfarinh med å handler derfra? [emoji16]
 
Da sitter vi i bilen og har akkurat handlet 11 bøtter sodd på obs, herlig med supertilbud! Sodd er det beste storesøster vet, så hun har bestemt at vi skal ha det i dåpen. Så da blir det sodd med flatbrød, potet og gulrot.

Innbydelsene er på vei i posten, og lokalet er i boks!

Jeg har handlet mye pynt på wish. Bordkort blir bilder av mini med postit-lapper med navn på [emoji4] ellers blir det hvite papirduker og svigerinna mi ordner med noen blomster (hun driver blomsterbutikk).

Jeg skal bake en kake, ellers baker familien en del kaker. Og dåpskaka lager mammaen til den ene fadderen [emoji4]
Så smart bordkort løsning! Har igrunn bestemt meg for å droppe bordkort hittil. Tenker de kan få sitte der folk vil. mindre jobb på meg, og penger spart [emoji41]

Smart å gå til stor innkjøp av en typ middag. Her blir det koldtbord. Selvlaget. Kanskje bestille de største tingene. Men det blir for det meste bestående av kabaret, karbonader, potetsalat, waldorfsalat, spekemat, røykalaks og eggerøre, kyllinglår og kanskke en pastasalat. Regner med vi blir rundt 30 stk.
 
Noen som vet om det er vanlig med noe form for underholdning i dåp? Taler, filmsnutter, bildeshow, etc?
 
Fullt i gang med planleggingen ser jeg. Fikk selv booket lokalet i dag. Godt med alt som er gjort. Ser det er flere som bestiller varer fra wish. Er det mye bra der? Har du generelt god erfarinh med å handler derfra? [emoji16]
Det er mye bra å finne der ja! Mye det samme som ebay. Så lenge man husker å sjekke at selgeren har positive kommentarer får man det man betaler for. Veldig lett å få tilbake pengene hvis varen ikke ankommer, eller er ødelagt. Liker at man kan betale gjennom klarna [emoji1360] husk å sjekke fraktkostnaden til Norge [emoji1360]
 
Noen som vet om det er vanlig med noe form for underholdning i dåp? Taler, filmsnutter, bildeshow, etc?
I dåpen til nevøen min var det ei som spilte piano og sang "Hverdag". Jeg var gravid, hormonell og hylgråt.. Det var vakkert.
Vet ikke om det er vanlig, jeg. Det ble vel enklere siden det sto et piano og mikrofon og sånt i lokalet da [emoji4] det er ingenting sånt i lokalet jeg har leid, så jeg tror nok ikke det blir noe sånt i vår dåp.
 
Vi skal ha dåp i slutten av oktober. Blir uformelt, ikke noe taler eller sanger. Blir tatt bilder av dåpsbarnet sammen med hele familien. Skal bestille snitter og ha en del kaker. Pynt på bordet er jeg enda usikker på, dagene går så fort at jeg føler tiden går i fra meg[emoji4] vi blir ca litt over 20stk
 
Noen som vet om det er vanlig med noe form for underholdning i dåp? Taler, filmsnutter, bildeshow, etc?
Viss alt går etter planen skal en i familien synge i kirken etter dåpene om det er greit for de som skal døpes
 
Vi skal ha dåp i slutten av oktober. Blir uformelt, ikke noe taler eller sanger. Blir tatt bilder av dåpsbarnet sammen med hele familien. Skal bestille snitter og ha en del kaker. Pynt på bordet er jeg enda usikker på, dagene går så fort at jeg føler tiden går i fra meg[emoji4] vi blir ca litt over 20stk
Høres fint ut ♡
Dagene går utrolig fort. Jeg stresser som har dåp 26 november haha
 
Skal ha navnefest 11 november:) ordna lokale i dag. Blir bare ca 15 stk, så ikke noe store greier. Tenker tapas og kaker, og ikke noe fancy. Har bestilt litt ballonger/pynt fra Wish :) lurer veldig på hvordan vi skal gjøre i forhold til faddere, har lyst på et bevis/diplom e.l.. noen som har hatt noe sånt tidligere?
 
Skal ha velkomstfest 18. November.

Kommer ca 20 stk. Invitasjoner er sendt via fb (invitasjon til arrangement. Enkelt og greit).

Har laget meg en "collection" på ebay med pynt og sånt.
Tror vi driter i bordkort, men bestiller noen på ebay likevel. Usikker, så [emoji28]

Har bestilt sånn icing til kake med bilde på. Planlagt å ha biffgryte til mat, og kaker til dessert.

Har også begynt å skrive en liten sang (sånn enkel, klein en, som alle skal synge før mat), og har planer om å ha en brevstasjon, der folk kan skrive brev til henne (åpnes på 18årsdagen).
Litt lyst å synge noe, men.. Tror ikke det blir..
 
Skal ha navnefest 11 november:) ordna lokale i dag. Blir bare ca 15 stk, så ikke noe store greier. Tenker tapas og kaker, og ikke noe fancy. Har bestilt litt ballonger/pynt fra Wish :) lurer veldig på hvordan vi skal gjøre i forhold til faddere, har lyst på et bevis/diplom e.l.. noen som har hatt noe sånt tidligere?
Kanskje dere kan designe et "fadderbevis" på dataen..? Vi skal ikke ha noe faddere, men i "talen" min har jeg tenkt å nevne noe om at jeg håper alle stiller opp uansett om det skjer noe med oss eller ikke, for det krever tross alt en hel landsby for å oppfostre et barn [emoji28]
 
Back
Topp