Cytotec ved MA

Jill1989

Flørter med forumet
Jeg fikk påvist MA på onsdag, og fikk 1 tablett med mifegyn på sykehuset, og 4 tabletter med cytotec som jeg tok idag morges. Litt før kl 11 så begynte jeg og blø, gikk på do og det kom noen klumper, etter det har det ikke vært noe særlig blod i bindet og kommet noe når jeg går på do. Har ikke særlig med smerter, selve menssmertene er verre.
Er selve aborten igang, ferdig eller holder det enda på? Er første gang jeg er igjennom dette, så vet ikke hva jeg kan forvente.
 
Hei
Så trist å høre du mistet.
Hvordan tok du pillene?
Satte du dem vaginalt eller svelget du dem

De gangene jeg har tatt dem etter mifegyn (har hatt flere MA'er) begynte jeg å blø litt etter et par timer, lite opphold for å ta seg skikkelig opp på kvelden.
Det du beskriver er alt for lite.
Dersom du ikke har begynt å blø ordentlig til i morgen tidlig må du ta kontakt med sykehuset hvor du fikk pillene igjen
 
Hei
Så trist å høre du mistet.
Hvordan tok du pillene?
Satte du dem vaginalt eller svelget du dem

De gangene jeg har tatt dem etter mifegyn (har hatt flere MA'er) begynte jeg å blø litt etter et par timer, lite opphold for å ta seg skikkelig opp på kvelden.
Det du beskriver er alt for lite.
Dersom du ikke har begynt å blø ordentlig til i morgen tidlig må du ta kontakt med sykehuset hvor du fikk pillene igjen
Satte de vaginalt. Når jeg begynte og blø kom det noen større klumper, samme når jeg gikk på do andre gang.
Da er det vell mest sannsynlig ikke startet skikkelig enda?
 
Jeg fikk de vaginalt. Funka ikke og måtte ha utskraping.
 
Jeg blødde i halvannet døgn da jeg hadde MA. Trodde det skulle være mye verre, for hadde hørt atom blødde så mye at det letteste var å sitte på gulvet i dusjen flere timer og la det renne liksom.

Fikk påvist MA 9+3, men alt gikk til grunne ved 4+5 anslo dem. Tipper det var derfor jeg blødde omtrent som normal mens.
 
Jeg blødde i halvannet døgn da jeg hadde MA. Trodde det skulle være mye verre, for hadde hørt atom blødde så mye at det letteste var å sitte på gulvet i dusjen flere timer og la det renne liksom.

Fikk påvist MA 9+3, men alt gikk til grunne ved 4+5 anslo dem. Tipper det var derfor jeg blødde omtrent som normal mens.
Jeg fikk påvist MA 10+4, fosteret målte til kun 8+3, så regner jo med at det skal være litt mer som kommer.
 
Jeg fikk påvist MA 10+4, fosteret målte til kun 8+3, så regner jo med at det skal være litt mer som kommer.

Skulle jo tro det.
For meg var det vel knapt som en SA ved menstider, så antar det er det som gjorde at jeg blødde lite.
Var på ultralyd og sjekket to ganger, fordi de syns jeg blødde lite. Helt til en oppegående sykepleier spurte hvor mye jeg pleier å blø når jeg har mensen og kobla det der.

Men tenkte hvis fosteret var mål veldig kort (uke 4-5) kunne det forklare noe [emoji6]
 
Har vært gjennom det to ganger. Første gang var det mye blod, koagler og smerter i endel timer. Andre gang blødde jeg ikke veldig mye, synes ikke det var mye koagler og hadde ikke spesielt vondt, var sikker på at ikke alt kom ut, men ul viste at det hadde det. Det kan mao oppleves veldig forskjellig fra gang til gang...
Var ca like langt på vei begge gangene.
 
Last edited:
Har vært gjennom det to ganger. Første gang var det mye blod, koagulere og smerter i endel timer. Andre gang blødde jeg ikke veldig mye, synes ikke det var mye kongler og hadde ikke spesielt vondt, var sikker på at ikke alt kom ut, men ul viste at det hadde det. Det kan mao oppleves veldig forskjellig fra gang til gang...
Var ca like langt på vei begge gangene.
Er nok forskjell fra person til person å. Men nå er dette første gang jeg er igjennom dette, og jeg aner ikke hva som er normalt for meg. Men får høre hva de på føden sier i morgen. Kansje jeg kan få ul for å sjekke.
 
Back
Topp