Cruise

Kengu

Forumet er livet
VIP
Noen som har vært på det?
Hvor dro dere?
Hvilket selskap?
Hvor lenge?
Hva betalte dere?
 
Denne dytter jeg! Vil gjerne høre mer info :)
 
Var i fjor i karibien med rcl på majesty of the seas. Dro fra Orlando og var vekke 5 dager. Betalte 10000kr for to pers inkl alt av mat og drikke.

Var generelt sett veldig skeptisk da jeg ikke er fan av «sydenturer», og regnet med dette kom til å være noe av det samme. Jeg ble derimot positivt overrasket. Det var utrolig god mat, bra underholdning, masse aktiviteter, kjekke plasser å besøke (var innom to plasser på bahamas) og man følte ikke at båten var overfylt. Vi var to par som reiste, men cruiset hadde passet alle i alle aldre.

Kommer definitivt til å dra på cruise igjen!
 
Åh, dette står på Craigslista mi og :D Flere med erfaringer å dele? med/uten barn?
 
Vært på cruise mange ganger, både i Karibien og iMiddelhavet samt nede i Østen. Reiser alltid med RCCL og har vært/er meget fornøyd!

Har reist både med og uten barn, men ikke de helt minste. Yngste var ca 4 år da vi startet vår cruisekarriere. Helt topp å cruise med barn, men vær klar over at barn som ikke er ferdig med bleie, sjelden får lov å bade i bassengene, badebleie er ikke lov pga smittefare. Ellers er det klubber for forskjellige alderstrinn og barnevaktstjeneste om man skulle trenge det. Barn må være min 6 mnd for å kunne reise.

Prisen varierer, men skal du ha en utvendig lugar (m/balkong) koster det sjelden mindre enn 28-30k for 4 personer i en uke, så kommer flyreisen i tillegg. Nå kunne jeg aldri reist på cruise uten å se havet fra rommet, men firer man litt på slike krav så blir det også noe rimeligere. Om enn det koster uansett, alt av mat og nødvendig drikke er inkludert - evt alkoholpakker og bruspakker koster ekstra. De kjører gode kampanjer med jevne mellomrom, så følg med. Restplasser kan du også få til pangpris, og utenom høysesong. Det er som med det meste annet, plutselig er det halv pris på et cruise fra en uke til en annen.

Har vært på cruise av både 7, 12 og 14 netters varighet. Ofte har vi kombinert feks 2 x 7 netter og fått cruise i både østlige og vestlige Karibien på samme reise når vi først er veien.
 
Back
Topp