Clearblue digital og HCG - for dere som fortviler over "feil" utslag på testen!

Enkefalos

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Jeg har lyst til å dele min erfaring med Clearblue digital graviditetstest med dere siden det er akkurat en slik tråd som dette jeg har vært på leting etter de siste par dagene ;)

Jeg er 5+1 i dag og har testet jevnt med både BT og CBD for å til slutt få 3+. Jeg vil bare advare mot å tro altfor blindt på den digitale. Den skal jo vise gravid 1-2 på HCG mellom 25-199, gravid 2-3 200-1999 og gravid 3+ over 2000. Men jeg har nå fått erfare at den ikke er 100% sikker når det gjelder når den slår ut.

Jeg har for det første funnet flere som har tatt HCG-blodprøve både samme dag og et par dager FØR de har testet med CBD hvor de har fått tall på litt over 2000, og likevel har de fått 2-3 på den digitale. Jeg vet også at andre har fått utslag på feks 1-2 uten å ha nådd 25 i HCG, så det kan nok gå begge veier.

Jeg fikk min første 2-3 for i dag 9 dager siden, 13 dpo, og med en fordoblingshastighet på to dager, skulle jeg ha nådd 2000 rundt 20 dpo. Likevel fikk jeg 2-3 på den digitale både 20 og 21 dpo. I dag, 22 dpo, fikk jeg endelig 3+, men se på teststrimlene i testene:

8b3f5b791fd88e2efb28c69c03a74a30


De tre siste ser jo helt like ut, så jeg er nesten sikker på at den like gjerne kunne slått ut på 3+ for to dager siden.

Så, til dere som tester med digital og synes det tar lang tid å få det "riktige" resultatet. Ikke fortvil! Man kan helt tydelig ikke stole blindt på at de slår ut akkurat på riktig HCG-nivå :) Det er også veldig varierende hvordan BT ser ut i forhold til hva den digitale slår ut på.
 
Og her er BT fra de tre siste dagene tørket. Strengt tatt er gårsdagens sterkest, men det var likevel dagens som ble til 3+ på samme urin med digital ;)

ea5703bc672dbd501790ad6a630fec23
 
Å så fantastisk å lese at du har fått positiv test, kjære deg <3 kan tro hjertet mitt jubler høyt for deg <3 gratulerer så mye! Må spiren klamre seg hardt fast!!!
 
Å så fantastisk å lese at du har fått positiv test, kjære deg <3 kan tro hjertet mitt jubler høyt for deg <3 gratulerer så mye! Må spiren klamre seg hardt fast!!!
Tusen hjertelig takk for det, Glad sau!! ❤❤ Tenk om vi endelig er i mål! Håper det går bra der og :)
 
Og så skal jeg bare adde på enda litt mer lærdom, for denne BT'en er med HCG på 13.400! Man trenger mao ikke å få helt sinnsyke tester med kjempesvak kontrollstrek i forhold til teststrek selv med høy HCG. Jeg driver og lærer the hard way om dagen :p

3e67bc24d525c7a03ec621313b5a5c6a


Og testen over er forresten tatt to-tre dager etter at jeg fikk denne som er mye flottere og sterkere:

f5fe3f51182718f7213d5caab22888f7


Så den KAN bli svakere uten at det har noe å si også :)
 
Last edited:
Se der ja! :D
Gratuuulerer så mye med lille spiren, håper den gror seg GODT fast:happy:
Lykke lykke til videre, fantastisk at den endelig satt!:Heartred
 
Back
Topp