Chumas dagbok - Et mirakel på vei til verden

C

Chuma

Guest
Det er mange som ber meg om oppdateringer inne på forskjellige underforaer og på PM, så jeg tenkte jeg skulle prøve å samle alt i en tråd. Jeg setter utrolig pris på all støtten og alle gode tanker - dere skal vite at jeg er takknemlig for all godheten dere viser, både i gode og vonde tider. Jeg satser på at dette skal bli en positiv og gledelig tråd, som skal vare helt til september og enda lenger - den skal ikke på noen måte likne den fra høsten 2012. Dette er en ny start, et nytt liv, en ny sjanse, og utkommet skal bli et annet! :)

Jeg begynner med å legge inn alle UL bildene jeg har fått til nå, det har jo blitt en hel del allerede. Gøy å samle dem så man ser utviklingen fra gang til gang!

17 januar - Positiv test!

b2efb02bbe6bae655c05c9cc2ce751ce_zpsf772ce9b.jpg


7 uker og 4 dager

image_zps7ea7d647.jpg


8 uker og 4 dager

bilde_zpsfe2192e3.jpg


9 uker og 4 dager

image_zps04eb3a97.jpg


10 uker og 3 dager

image_zps6893b5e5.jpeg


11 uker og 4 dager

image_zps1baadf9e.jpg


12 uker og 5 dager

bilde_zps53f6f033.jpg


Denne babyen får visst bare pent venne seg å bli fotografert. Kjenner jeg meg rett blir det noen tusen bilder i årene fremover! :)
 
Så status pr i dag er at alt ser bra ut på alle undersøkelser, babyen vokser og trives! Jeg har blødd sammenhengende nå i tre uker, og det de er redde for er at dette skal tære på fosterhinnene slik at vannet mitt går for tidlig, slik som sist. Men det at det skjedde sist gang betyr jo ikke at det skjer igjen - så jeg prøver å ikke på fokusere på alt som potensielt kan skje, og heller fokusere på at akkurat nå er alt bra, babyen er sprell levende og har det fint, og er kommet langt på sin vei inn i denne verden og inn i familien vår. Her er h*n lenge etterlengtet og svært høyt ønsket! :)
 
13 uker i dag!! Jeg minnes den aller første gangen jeg var gravid, det var for ganske nøyaktig ti år siden. Jeg var gravid med tvillinger, og den ene døde da den var 13 uker (den andre fallt bort uken etterpå). Husker så godt ultralydundersøkelsen jeg var på den dagen, jeg lå og kikket på skjermen og trodde først det var et stillbilde, for den lille lå så stille og rørte seg ikke...Blir visst aldri kvitt det minnet..

Men slik er det ikke denne gangen, var på UL for to dager siden og det var absolutt ikke stille der inne! :) Noen kaller meg naiv fordi jeg tør å ha troen gang på gang etter at det har gåt galt så mange ganger, men jeg tenker at jeg kan ikke gå gjennom et helt svangerskap og tenke at det hele er til ingen nytte. Jeg må ta utgangspunkt i at dette skal gå bra, så får jeg heller ta sjokket hvis det kommer. Man klarer uansett ikke å forberede seg på sorger som kan komme, så å ødelegge nåtiden med å bekymre seg for fremtiden er bortkastet energi og tar bare fra deg gleden fra dagen i dag. Så jeg velger å tenke positivt til jeg har grunn til noe annet, og fortidens sorger er ikke grunn nok til å ta det fra meg.
Solen skinner og jeg ønsker alle en super dag!
 
14 uker i dag!! Begynner nesten å tro det skal bli baby på meg denne gangen! :) Bare 10 uker til mitt første store delmål, klarer jeg meg dit skal jeg klare alt! 6 juni er en dato jeg ser frem til - da er jeg 24 uker, og den dagen kommer også min bror (og min beste venn!) hjem fra Bali (han underviser der, så han er borte 4-5 mnd av gangen). Så det skal bli en gledens dag!

Men jeg sitter ikke her og bare teller dagene, man må leve i nuet og sette pris på dagen i dag. Solen stråler ute, jeg har allerede fått vært ute og trimmet - bilen min ville ikke starte, så William og jeg måtte sykle til barnehagen i dag. Det er ca 5 km, så frem og tilbake blir det 1 mil - det var veldig deilig å bevege seg litt, selv om formen ikke er helt god. Heldigvis er William flink til og glad i å sykle, vi må jo gjøre det samme i ettermiddag igjen. I mellomtiden skal jeg prøve å skrive ferdig en oversettelse jeg jobber med, så jeg får henge i nå så kan vi bare kose oss med helg etterpå!

d5d061f0f475431df8f35acaa57b54bf.jpg
 
Hurra for 14 uker!! <3 du er flink som sykler, det hadde jeg aldri orket i uke 14! :p haha=)
Blør du like mye ennå?
Blir så glad hver gang jeg ser så positiv oppdatering fra deg :) <3
 
Ja, jeg blør ennå. Det varierer veldig hvor mye, men det er alltid noe. Er blitt så vant til det nå, så jeg tenker ikke så mye over det lenger, men det kommer jo til å bli spennende fremover, spesielt når det nærmer seg den tiden da vannet mitt gikk forrige gang. Men jeg følte meg såpass trygg nå at denne uken avbestilte jeg UL timen, siden jeg var på utvidet UL forrige uke og så at alt var OK syntes jeg ikke det var nødvendig - vet ikke om det er bra for babyen med altfor mye UL heller. Så neste kontroll er den 7. april, det blir spennende for da har det jo skjedd mye siden forrige gang!
 
Håper alt går bra, og godt å høre at du har det fint. :)
Når gikk vannet sist?

Håper det går fort til 6 junii! :D Så er du over første mål! :)
 
Vannet gikk da jeg var 16+4. Da hadde jeg hatt akkurat slik blødning som jeg har nå, kontinuerlig fra uke 7. Så dette likner veldig (bortsett fra at nå begynte jeg ikke å blø før i uke 10). Men det behøver jo ikke å bety at det samme kommer til å skje igjen - tvert i mot tenker jeg (muligens naivt) at det kan da ikke gå an å være så uheldig to ganger! :)
 
Du har hatt din dose uflaks.. Jeg tror det er en mening med dette! <3
En liten jente som ligger inni der! hehe..
Selv om jeg vet at kjønnet er totalt ubetydelig for deg :)

Det blir nervepirrende fremover, men krysser fingre for en flott og sterk baby 7 april! :D
 
Spørs om det ikke ble litt for mye med syklingen i går likevel, for i går kveld begynte jeg å blø mye verre igjen, og fikk en del smerter. Har prøvd å ta det med ro i dag, men det er sannelig ikke lett når man egentlig føler seg helt ok! Det gir seg nok denne gangen også, men akkurat nå er det ikke noe godt...
 
Uffda, høres ikke godt ut..Slapp av å pass på det lille mirakelet ditt:) Håper det går fort over..Unner deg av hele mitt hjerte at dette skal gå bra. Om ca 5 mnd skal du sitte med en liten velskapt baby i armene dine:)
 
Krysser alt eg har for at det skal gå bra denne gangen. :)
 
Hadde en litt ekkel natt i går. Har blødd masse hele helgen og mye smerter, og i natt begynte jeg å få det jeg regner med er kynnere (?). Magen ble kjempestram og hard, og en gang skvatt jeg skikkelig for jeg kjente en rar, hard klump som stakk ut av magen. Det som var ekkelt var at den var veldig langt nede, helt ved bikinilinjen, og bare noen få timer tidligere hadde jeg hørt hjertet til babyen mye høyere oppe. Begynte å få tanker om at babyen var på vei ned og ut, men det var nok ikke slik. Hjertelyden kan jo høres fra litt forskjellige steder...det var bare litt freaky med den klumpen som syntes så tydelig utenpå! Det kom og gikk i noen timer, så roet det seg heldigvis så jeg fikk sovet litt. Vondt i dag også, men litt bedre enn i går, kanskje.
Det var nok ikke noe farlig det i natt, men det var ikke noen koselig opplevelse likevel. Men siden ting er bedre igjen i dag velger jeg å tro at alt er i orden! :)
 
Du er virkelig tapper :notworthy Kryssar fingrane for deg og vegen vidare mot mål :)
 
Krysser fingre og tær for at dette går bra <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg lurer også veldig på hvordan det går med deg... Krysser fingre og tær her iallefall :)
 
Back
Topp