Charmiss blir mamma

32+0.
Formen er fin, men nå føler jeg meg litt som en mini-elefant. Magen har virkelig vokst siste måneden og jeg bærer barnet ganske høyt så det begynner å bli trangt å puste! Gleder meg til magen synker litt og vi begge får litt bedre plass. Overkroppen min tydligvis litt for kort for veslemor sin smak, så når jeg sitter lutbøyd fremover f.eks, så får jeg meg en lusing i ribbeina:p
Hun er utrolig aktiv nå og igår så var hun seriøst våken _hele_dagen og natten. Var fullstendig texas! Litt morsomt også da, ser jo helt komisk ut fra utsiden og fikk til og med endelig filmet litt av krumspringene. Det er også masse hikking om dagen og det varer lenge når hun setter igang! Svigersøster´n fikk kjenne her om dagen og det var stas for alle:Heartpink Enda mer stas er det for oss å vite at vi skal spørre henne om å være fadder når den tid kommer, hun kommer til å bli sååå glad.

Igår var det Valentine´s og kjæresten kom hjem med junkfood og roser etter jobb. Det var innertier! He know´s me too well. Nå skal det sies at jeg ifjor ble så skuffa over å ikke få hverken en søt sms eller en blomsterkvast at det tror jeg han lærte av. Jeg er ikke den som klarer å skjule følelser så innmari godt. :wtf: + jeg er litt merkedag´s-junkie da. Til gjengjeld hadde jeg laget rebusløp til han med en lite gave på hver post, det falt veldig godt i smak. Forhåpentligvis klarer jeg å lære han at om han viser meg omtenksomhet så får han det samme i retur også.:D

Sånn utover alt dette så fikk vi dessverre en trist beskjed om at en i nær familie mistet babyen sin inatt i uke 37. Planen var at de to småfrøknene våre skulle bli bestevenner og vi skulle ha masse til felles på familiesammenkomster. Nå er hele greia bare dypt tragisk og jeg har grint hele formiddagen. Svangerskapsforgiftning var grunnen.

Ta vare på hverandre og RING å få hjelp om dere føler at noe er feil jenter, vær så snill.
 
Last edited:
Så forferdelig trist med enda en liten tass som har måttet gi slipp før fødsel :( :( Jeg må si jeg kjenner meg igjen i å ha fått et lite støkk pga det. Man tenker liksom at nå er man over nesten alle viktige milepæler, og nå overlever jo babyen aller aller mest sannsynlig hvis den blir født. Har liksom glemt litt bort at ting fortsatt kan skje i magen :( Vi får tenke at vi i alle fall har fått en skikkelig påminner om å være føre vár hvis man er bekymra for noe, og så lenge vi kjenner masse liv, bør vi føle oss trygge [emoji173] Men sikkert lurt å prate litt med jordmor om det :)

Veldig herlig å høre at det er mye fart i magen der også da, og sååå koselig med litt Valentinesfeiring :D [emoji173] Jeg skal vel ikke klage siden jeg fikk litt morsdagsfeiring, og vi har jo vært på kjærestetur, meeen det hadde jo vært kos med noe i går også da [emoji56]
 
Så forferdelig trist med enda en liten tass som har måttet gi slipp før fødsel :( :( Jeg må si jeg kjenner meg igjen i å ha fått et lite støkk pga det. Man tenker liksom at nå er man over nesten alle viktige milepæler, og nå overlever jo babyen aller aller mest sannsynlig hvis den blir født. Har liksom glemt litt bort at ting fortsatt kan skje i magen :( Vi får tenke at vi i alle fall har fått en skikkelig påminner om å være føre vár hvis man er bekymra for noe, og så lenge vi kjenner masse liv, bør vi føle oss trygge [emoji173] Men sikkert lurt å prate litt med jordmor om det :)

Veldig herlig å høre at det er mye fart i magen der også da, og sååå koselig med litt Valentinesfeiring :D [emoji173] Jeg skal vel ikke klage siden jeg fikk litt morsdagsfeiring, og vi har jo vært på kjærestetur, meeen det hadde jo vært kos med noe i går også da [emoji56]

Ja, virkelig. Jeg kommer til å be om tettere oppfølgning nå, føler jeg trenger det for å roe nervene..

Han er virkelig en knupp iblant altså! Jeg fikk ikke feira morsdag da, den der "du får ikke farsdag før hun er kommet til verden" fra i november ifjor slo tilbake på meg i år gitt :p
 
32+0.
Formen er fin, men nå føler jeg meg litt som en mini-elefant. Magen har virkelig vokst siste måneden og jeg bærer barnet ganske høyt så det begynner å bli trangt å puste! Gleder meg til magen synker litt og vi begge får litt bedre plass. Overkroppen min tydligvis litt for kort for veslemor sin smak, så når jeg sitter lutbøyd fremover f.eks, så får jeg meg en lusing i ribbeina:p
Hun er utrolig aktiv nå og igår så var hun seriøst våken _hele_dagen og natten. Var fullstendig texas! Litt morsomt også da, ser jo helt komisk ut fra utsiden og fikk til og med endelig filmet litt av krumspringene. Det er også masse hikking om dagen og det varer lenge når hun setter igang! Svigersøster´n fikk kjenne her om dagen og det var stas for alle:Heartpink Enda mer stas er det for oss å vite at vi skal spørre henne om å være fadder når den tid kommer, hun kommer til å bli sååå glad.

Igår var det Valentine´s og kjæresten kom hjem med junkfood og roser etter jobb. Det var innertier! He know´s me too well. Nå skal det sies at jeg ifjor ble så skuffa over å ikke få hverken en søt sms eller en blomsterkvast at det tror jeg han lærte av. Jeg er ikke den som klarer å skjule følelser så innmari godt. :wtf: + jeg er litt merkedag´s-junkie da. Til gjengjeld hadde jeg laget rebusløp til han med en lite gave på hver post, det falt veldig godt i smak. Forhåpentligvis klarer jeg å lære han at om han viser meg omtenksomhet så får han det samme i retur også.:D

Sånn utover alt dette så fikk vi dessverre en trist beskjed om at en i nær familie mistet babyen sin inatt i uke 37. Planen var at de to småfrøknene våre skulle bli bestevenner og vi skulle ha masse til felles på familiesammenkomster. Nå er hele greia bare dypt tragisk og jeg har grint hele formiddagen. Svangerskapsforgiftning var grunnen.

Ta vare på hverandre og RING å få hjelp om dere føler at noe er feil jenter, vær så snill.

Herregud så utrolig trist!!! [emoji20] skjønner godt at du er engstelig, og det tror jeg ingen slipper unna verken under eller etter et svangerskap.. Helt enig med deg at man bør ta kontakt hvis man føler at noe er galt. Magefølelsen stemmer ofte. Håper du klarer å slappe av og nyte resten med litt tettere kontroller [emoji173]
Men så koselig med elefantmage, hihi [emoji2] den siger vel snart ned. Og så hyggelig valentines da, det er veldig greit å få en liten oppmerksomhet en gang iblant [emoji56] for begge to! [emoji173]
 
Herregud så utrolig trist!!! [emoji20] skjønner godt at du er engstelig, og det tror jeg ingen slipper unna verken under eller etter et svangerskap.. Helt enig med deg at man bør ta kontakt hvis man føler at noe er galt. Magefølelsen stemmer ofte. Håper du klarer å slappe av og nyte resten med litt tettere kontroller [emoji173]
Men så koselig med elefantmage, hihi [emoji2] den siger vel snart ned. Og så hyggelig valentines da, det er veldig greit å få en liten oppmerksomhet en gang iblant [emoji56] for begge to! [emoji173]

Takk søte du
emoji173.png
Man blir påvirket når noe skjer så nært, uten tvil. Man får bare tenke på det som en painful reminder om at man skal høre på magefølelsen som du sier.


Ja, magen kom så fort føler jeg! Plutselig ble den sånn i veien for alt. :p
Håper alt er bra med deg også og at du koser deg med den lille hemmeligheten din. :love7
 
32+2.
GJESP.
Inatt holdt lille meg våken til klokka 3. Hva driver de med der inne egentlig? Lå bare og lo for meg selv, var så komisk,
Hun begynner å bli ganske sterk og rumpa ligger til venstre, så om jeg legger meg på den så blir det rabalder.
Høyre side er altså den ene måten jeg kan ligge om natta nå og når jeg legger meg der så sitter jeg omtrent fast, er jo enormt stiv og støl i magen om morran, må nesten ta tak med hendene og løfte meg ut av stillingen jeg ligger i.

Prøvde noe morsomt når det sto på som verst inatt da - jeg kilte henne tilbake når hun kom med rumpa ut av magen. Første gangen ble det stille litt, så ble det MYE mer liv etterpå. Koselig å få til å kommunisere sånn :D

Igår fikk hun en ny tremenning som tilslutt ble dratt ut av hula 13 dager over tiden, gjett om jeg ble babysyk av bildene :D
 
33+0.
Ny uke! Merkelig at tiden kan gå så sakte og så fort på en gang...

Var på kontroll hos jordmor igår og der var alt fint. Blodtrykket mitt er bedre, fortsatt lavt, men bedre. Hun synes også jeg så friskere ut i kinnene og jeg føler at jeg har mer energi, så da virker det som alle vitaminene har begynt å virke. Frøkna har også festet seg godt nedi bekkenet! :eek::D
Symfysemålet følger streken på kurven, noe som overrasket meg litt ettersom jeg føler jeg bare har eksplodert i det siste! Men, nå bærer jeg rundt på en baby på over 2 kilo så det er kanskje ikke så merkelig at man vokser. Resten var også fint, vi snakket litt om amming, men jeg er litt sånn at jeg fortsatt ikke skjønner at det kommer en baby, så klarer liksom ikke helt å følge med. :wtf:
Prøver å tenke at man får ta det litt etterhvert når fødselen er overstått.
Frøkna er fortsatt særdeles aktiv og vekte mamman sin med romstering imorges.

Igår var vi på "hyttetur" med farsfamilien til samboer og det var veldig hyggelig. Jeg kjenner dog at kroppen blir fortere sliten og spesielt siden jeg nå er så øm i ribbeina. Det er direkte vondt å puste iblant og jeg må bare legge meg rett ned for å få strekt ut.
Jordmor sa igår at jeg har god plass ettersom jeg er ganske lang, så hun skjønte godt at lillemor i magen hadde god mulighet til å få strekt ut skikkelig og satt inn noen gode spark med bena langt oppe i magen. :wtf:

Er også fryktelig hormonell for tiden, det er faktisk kanskje det verste nå. Griner for alt og blir så fort irritert.
Kanskje like greit at jeg er mye hjemme alene for tiden. :wtf:

Spanderer på et aldri så lite magebilde!:D
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2017-02-22 kl. 12.44.10.png
    Skjermbilde 2017-02-22 kl. 12.44.10.png
    390,5 KB · Visninger: 63
Så fint at alt så fint ut og at du føler deg bedre. Kan ikke være mye gøy med sånne blodtrykksfall hele tiden, så håper det bare blir bedre og bedre :) Svimler du fortsatt, eller har det gitt seg helt? Og så fiiine magen da [emoji173] Du ser smashing ut! :D
 
Åååå, fine magen [emoji173][emoji173][emoji173]
Såååå fiiin mage! [emoji173]
Så fint at alt så fint ut og at du føler deg bedre. Kan ikke være mye gøy med sånne blodtrykksfall hele tiden, så håper det bare blir bedre og bedre :) Svimler du fortsatt, eller har det gitt seg helt? Og så fiiine magen da [emoji173] Du ser smashing ut! :D

Tuuusen takk jenter.
emoji173.png
Føler meg ganske fin med magen for tiden faktisk.

Blodtrykksfallene er så vanskelig å forutse, men i det siste har jeg skjønt at de kommer ofte når jeg sitter på i bil?! Ikke når jeg kjører, bare sitter på. Skjønn det den som kan.. Er vel noe som kommer i klem som ikke kroppen tåler så godt. Kjenner jeg ikke tåler så mye lenger og må alltid ha muligheten til å legge meg nedpå litt. En lang biltur er f.eks helt uaktuelt nå, dessverre! Vi hadde håpt vi kunne ta en liten kjærestetur til Trondheim før fødsel, men det går ikke nå. Men men :)
 
34+1.

Egentlig veldig lite å melde. Ting er som det var sist, magen vokser stadig. Tar meg selv i å synes det er veldig tiltak å snu meg i senga om natten nå. Idag kjøpte vi første pakken med bleier! Tenk, neste måned kommer hun :eek: Helt vilt å tenke på. Bring it on sier jeg bare, er helt klar!

På mandag er det ny kontroll hos jordmor. Spent på hvordan hun ligger nå, blir ikke helt klok på det jeg altså. Hikker fortsatt mye, gjerne etter at mamman har spist :D

Pappan gleder seg sånn han også, gleder meg sånn til å se han med babyen vår på brystet. Smelt. [emoji173]️

5acba5bbc2d32d42f998bd04f2fa8c20.jpg
 
34+1.

Egentlig veldig lite å melde. Ting er som det var sist, magen vokser stadig. Tar meg selv i å synes det er veldig tiltak å snu meg i senga om natten nå. Idag kjøpte vi første pakken med bleier! Tenk, neste måned kommer hun :eek: Helt vilt å tenke på. Bring it on sier jeg bare, er helt klar!

På mandag er det ny kontroll hos jordmor. Spent på hvordan hun ligger nå, blir ikke helt klok på det jeg altså. Hikker fortsatt mye, gjerne etter at mamman har spist :D

Pappan gleder seg sånn han også, gleder meg sånn til å se han med babyen vår på brystet. Smelt. [emoji173]️

5acba5bbc2d32d42f998bd04f2fa8c20.jpg

Wooow, tenk det! 1 måned til du får se prinsessa di [emoji33] så fint det skal bli. Og så fiiiin babymage du har [emoji173]
 
Wooow, tenk det! 1 måned til du får se prinsessa di [emoji33] så fint det skal bli. Og så fiiiin babymage du har [emoji173]

Ja, gleder meg nå altså! Kjenner det skal bli godt å få kroppen sin for seg selv:knegg:
Du har masse spennende i vente med bevegelser og hjertelyd og ultralyd, åh:love7 Nyt det, selv om tiden innimellom går iiiiinnmari sakte..
 
34+5.
Høygravid! :happy093

Feiret dagen med en kontroll hos jordmor. Der var alt fint fortsatt. Pulsen til lillemor lå på 150, hodet lå fortsatt godt nedi bekkenet og ryggen på venstre side. Hun var en fin og aktiv baby sa hun og magemålet er helt perfekt Må fortsette å ta jernen min, blodprosent er fortsatt litt lav. MEN! Tenk så heldig jeg er at alt går så fint! Hadde sett for meg at jeg la på meg 40 kg, fikk ben så store som tømmerstokker og ikke kom meg opp av sofaen etter uke 20.. :wtf:

Sa det til jordmor idag, at jeg er så takknemlig for at kroppen min takler å gå gravid så fint. Etter at hypermesisen ga seg, så har det jo stort sett vært så greit å gå gravid. Her sitter jeg på sofaen med bena i kors og macen foran meg helt som jeg alltid har gjort. Merkelig å tenke på at det ligger en baby på 2 kg inni her, klarer fortsatt ikke helt å skjønne det.
Nå føler jeg at "alle" i april-gruppa føder snart, så om dere lurer på om jeg er utålmodig, så er svaret JA. :wacky:
 
Såå gøy! Høygravid ja - tenk det [emoji33] snart får du møte prinsessa di [emoji2] blir spennende å følge med fremover her nå, ikke lang tid igjen til det kan skje noe. Så fint å høre at du føler deg bra [emoji173] håper hun ikke har tenkt å gå over tiden [emoji2]
 
Synes det er veldig fortjent at du får en grei avslutning på svangerskapet etter en så røff start, jeg. Det er bare å nyyyte [emoji173] Hadde det ikke vært for bekkenet her, hadde ikke jeg tenkt mye over at jeg var gravid jeg heller, tror jeg. Det er jo helt utrolig at det er en snart fiks ferdig baby inni den lille magen min [emoji14]
Så herlig å høre at alt står bra til, og JA, hjelp, folk har jo begynt å føde allerede!! Vi er jo bare i mars! Dette er tjuvstarting [emoji14] Skummelt og spennende og etterlengtet på en gang ;)
 
Såå gøy! Høygravid ja - tenk det [emoji33] snart får du møte prinsessa di [emoji2] blir spennende å følge med fremover her nå, ikke lang tid igjen til det kan skje noe. Så fint å høre at du føler deg bra [emoji173] håper hun ikke har tenkt å gå over tiden [emoji2]

Ja, håper virkelig jeg slipper å gå så mye over tiden. :wtf: Er utålmodig nok som det er nå. :D
 
Synes det er veldig fortjent at du får en grei avslutning på svangerskapet etter en så røff start, jeg. Det er bare å nyyyte [emoji173] Hadde det ikke vært for bekkenet her, hadde ikke jeg tenkt mye over at jeg var gravid jeg heller, tror jeg. Det er jo helt utrolig at det er en snart fiks ferdig baby inni den lille magen min [emoji14]
Så herlig å høre at alt står bra til, og JA, hjelp, folk har jo begynt å føde allerede!! Vi er jo bare i mars! Dette er tjuvstarting [emoji14] Skummelt og spennende og etterlengtet på en gang ;)

Ja, ganske snodig å tenke på at det bor en baby inni her, nå har det jo begynt å komme noen småttiser også. :woot:
Du er nok den første av oss som får altså, det blir veldig spennende altså! Bare et par uker igjen nå. pluss/minus. :wacky: Venter liksom på disse vonde kynnerne og maseriene, men neeeh.... Skjer ingenting! Litt menssmerter her og der bare.
 
Ja, ganske snodig å tenke på at det bor en baby inni her, nå har det jo begynt å komme noen småttiser også. :woot:
Du er nok den første av oss som får altså, det blir veldig spennende altså! Bare et par uker igjen nå. pluss/minus. :wacky: Venter liksom på disse vonde kynnerne og maseriene, men neeeh.... Skjer ingenting! Litt menssmerter her og der bare.
Hehehe, vi får nå se. Jeg tror jo, som jeg nevnte i dagboka mi, at 10. er riktigere termin, og da er vi jo ikke så langt unna hverandre :) Jeg har også veeeldig lite mas og ubehag i magen. Forventer jo liksom at det skal begynne å ta seg opp nå, men her er det også veldig rolig. Kanskje vi er sånne som bare PANG! føder uten forvarsel [emoji14] Uansett spennende tider i vente [emoji173] :D
 
Back
Topp