Charmiss blir mamma

Det går egentlig veldig fint fortsatt, takk som spør! :D Er i god form og ingen vondter utenom den teite isjasnerven som ikke tåler så mye gåing lengre. Har omtrent ikke lagt på meg og har ikke noe vann i kroppen. Føler meg heldig :)
Begynner å bli veldig ivrig på å se henne da!! Utålmodig.
Håper det går fint der også?
Så bra:happy:
Hvordan er det med kvalmen da? Er den der fortsatt eller har den gitt seg?
Her er alt bare bra, kjente det jeg med sikkerhet kan si er babyen i magen:happy:
 
28+5.
Ny time hos jordmor, som vanlig veldig koselig. Vi snakket endel om amming og bittelitt om fødsel. Mest det praktiske rundt, men romplassering osv. Vi har bestemt oss for å ikke dra på fødselsforberedende ettersom jeg er så avslappa til hele greierne nå, men hun anbefalte oss å ta en omvisning på føden om en måneds tid, så det skal vi gjøre. :)
Ellers var alt perfekt! Symfysemålet har flatet ut og jeg ligger nå perfekt til like over streken. Dvs. hun har ikke vokst så masse siden sist siden jeg da lå over, men det var ikke uvanlig siden de kan vokse litt i rykk og napp. Flater det derimot mer ut til neste gang så sender hun med på en sjekk.
Lav blodprosent og trykk gjorde at jeg fikk marsj beskjed om å kjøpe jerntabletter.

Neste gang jeg skal tilbake er jeg i uke 32! Tenk det :D
Må bare si at jeg er utrolig takknemlig og GLAD i kroppen min som gjør dette svangerskapet så fint. Hadde virkelig ikke trodd min kropp skulle takle å bære frem et barn så godt som den har gjort. Mektig imponert. Så får vi håpe det holder helt ut.
 
Last edited:
Så bra:happy:
Hvordan er det med kvalmen da? Er den der fortsatt eller har den gitt seg?
Her er alt bare bra, kjente det jeg med sikkerhet kan si er babyen i magen:happy:

Nei, altså, nå er jo kvalmen tilbake dessverre! Kvalm nesten hver morgen, men det har nok en sammenheng med at babyen er blitt så stor at hun skviser innvollene mine rett og slett :p
 
Høres ut som om du har en veldig god jordmor! Heldig, du! Det må være godt og beroligende :)

Og fy søren så enig jeg er med deg om kroppene våre! De er fantastiske! Ikke bare bærer de fram et barn, liksom. Men også så behagelig, da! Er fryktelig takknemlig!<3
 
30+2.
Kvalmen er tilbake for fullt og idag måtte jeg løpe fra senga for å rekke badet. 1-trimester-kvalme meg en viss plass. :eek:
Jeg aner virkelig ikke hva det kommer av, men det har en tendens til å dukke opp når hun frøkna er veldig aktiv når jeg våkner. Hun turner rundt og snurrer som gal når jeg våkner iblant og jeg tror bare alle innvollene mine og alt skvulper rundt. :wtf: Fint hun har det fint altså, men haaaallloooo :excited001 Kommer vel til å bli en liten diva dette!

Fortsatt lavt blodtrykk, tar jerntabletter hver dag, men kjenner jeg blir fort tåkete i hodet. Er vel kanskje bare sånn det er?
Tok iallefall evigheter å shoppe idag. Har fått kjøpt flere amme bh-er, hettegenser og kosebukse til fødebaggen. Var på utkikk etter amme-singletter, men synes alle er så innmari kroppsnære? Må da finnes noen som ikke nødvendigvis sitter inntil kroppen så stramt..

Ja, også fikk frøkna en ny pysj, en jakke og en ny body fra newbie. Det er superlenge siden jeg kjøpte noe klær til henne, så det må da være lov. :D
Har begynt å vaske babyklær nå, det er kjempekoselig å få et system på ting og tenke at nå er det faktisk ikke lenge til jeg blir mamma og kjæresten min blir pappa:love7

Skjermbilde 2017-02-03 kl. 15.00.55.png
Skjermbilde 2017-02-03 kl. 15.01.03.png
 
30+2.
Kvalmen er tilbake for fullt og idag måtte jeg løpe fra senga for å rekke badet. 1-trimester-kvalme meg en viss plass. :eek:
Jeg aner virkelig ikke hva det kommer av, men det har en tendens til å dukke opp når hun frøkna er veldig aktiv når jeg våkner. Hun turner rundt og snurrer som gal når jeg våkner iblant og jeg tror bare alle innvollene mine og alt skvulper rundt. :wtf: Fint hun har det fint altså, men haaaallloooo :excited001 Kommer vel til å bli en liten diva dette!

Fortsatt lavt blodtrykk, tar jerntabletter hver dag, men kjenner jeg blir fort tåkete i hodet. Er vel kanskje bare sånn det er?
Tok iallefall evigheter å shoppe idag. Har fått kjøpt flere amme bh-er, hettegenser og kosebukse til fødebaggen. Var på utkikk etter amme-singletter, men synes alle er så innmari kroppsnære? Må da finnes noen som ikke nødvendigvis sitter inntil kroppen så stramt..

Ja, også fikk frøkna en ny pysj, en jakke og en ny body fra newbie. Det er superlenge siden jeg kjøpte noe klær til henne, så det må da være lov. :D
Har begynt å vaske babyklær nå, det er kjempekoselig å få et system på ting og tenke at nå er det faktisk ikke lenge til jeg blir mamma og kjæresten min blir pappa:love7

Vis vedlegget 217929
Vis vedlegget 217930

Ååååh, så utrooolig koselig!! [emoji173][emoji173]
Men kjipt med kvalme da.. håpe du ikke får så mange dager med dette før det går over igjen :)
 
Hehe, det er vel ikke så rart.. men artig at hun er aktiv og da [emoji2]

Veldig artig og kan absolutt ikke klage :D Er noe spesielt med å våkne å kjenne at babyen leker seg nedi magen. Kommer til å savne det etter at hun har kommet til verden. :Heartpink
 
31+0.

Har hatt noen veldig fine dager nå. Ingen kvalme og ikke noe vondt i isjasen.
Er ekstremt superhormonell og griner for alt. Griner for ting som er fint på tv og og kan gå helt i kjelleren om jeg og samboern´n "krangler" om en bitteliten filleting. Tåler det ikke. :p
Kusina mi er 5 dager på overtid idag og jeg er så speeent på når lillebebisen hennes kommer, samtidig som jeg sikkert kommer til å DØ av sjalusi når hun får sin. :yuck: Ble såå babysyk av å se alle de søte babyene på fødeavdelingen igår.

Nå må tiden gå litt fortere frem til uke 37, da kan hun egentlig bare komme ettersom hun da ikke er prematur lengre. :eek::D

Ha en fin dag jenter!
 
Så bra med litt bedre dager! :) Her går det også ganske hett for seg noen dager, men jeg er HELT sikker på at det er mannen som er dum og IKKE mine hormoner [emoji56] [emoji56] Haha.. Burde kanskje revurdere den tanken, skjønner jeg [emoji14] Ha en fin dag, med-dagdriver :D
 
31+2.
Etter et veldig ekkelt blodtrykksfall i bilen igår så fikk jeg ut fingeren og bestilte time hos jordmor idag. HB er gått opp 0,5% fra sist, så da begynner jerntablettene å virke. Fortsatt lavt, så jeg fortsetter på jerntabletter. Blodtrykket var noe lavere, men ikke noe faretruende. Det er skumlere med disse plutselige bt-fallene jeg får som kommer litt for ofte nå. Har flere hver dag, i varierende grad. Heldigvis fikk jeg ett når jeg var hos henne og hun fikk se og måle hvor ille det faktisk var. Hadde BT på 55/40 og det er jo veeeldig lavt. Det som utløste det var rett og slett at hun skulle kjenne etter hvor babyen ligger i magen. Tåler ingenting før det går i kjelleren med andre ord. Fikk streng beskjed om å spise mer fremover, urinprøven tydet på at det var lite næring innabords og det stemmer nok godt siden jeg sliter med å få i meg mat før utpå ettermiddagen. :rolleyes:

Ble sendt videre til legen hvor jeg har tatt en haug med blodprøver, så får vi se etter helgen hva resultatet blir. Både min mor og mormor har lavt stoffskifte og går på medisiner mot det og det er arvelig, så jordmor hadde en magefølelse på at det kunne ha noe med saken å gjøre.

Kjenner jeg ikke liker tanken på å være så svak og tåle så lite når fødselen kommer, tåler jo såvidt at noen tar på meg før jeg går i bakken og det å ligge på ryggen å bli knadd på magen utløser blodtrykksfall tvert.

VEL. Nok om det. Lille prinsessa i magen har det toppers, superbaby kaller jordmor henne. Hjerteslagene er perfekte og symfysemålene ligger akkurat på streken. Hun hikker og rører på seg hele tiden, så det er godt at bebis iallefall har det tipptopp når a mor er litt sliten i kantene. :p
 
Last edited:
Åh, herregud, 55/40 er jo helt sinnsykt!! [emoji33] Ikke rart du ikke klarer å holde deg på beina når det dropper så lavt :( Godt du blir sjekka opp litt ekstra nå, så kan du kanskje få litt mer hjelp. Du kan jo ikke drive og besvime under fødsel [emoji14] [emoji173]
 
Herregud så ekkelt [emoji33] var alvor lavt ja, så bra at du dro til jordmor! Nå må du slappe av og spise godt da kjære deg [emoji2] bra at prinsessa har det fint [emoji173]
 
Åh, herregud, 55/40 er jo helt sinnsykt!! [emoji33] Ikke rart du ikke klarer å holde deg på beina når det dropper så lavt :( Godt du blir sjekka opp litt ekstra nå, så kan du kanskje få litt mer hjelp. Du kan jo ikke drive og besvime under fødsel [emoji14] [emoji173]

Herregud så ekkelt [emoji33] var alvor lavt ja, så bra at du dro til jordmor! Nå må du slappe av og spise godt da kjære deg [emoji2] bra at prinsessa har det fint [emoji173]


Takk dere to :Heartred
Nå skal livet tas med ro. Nok engang evig takknemlig for at jeg er ferdig med omtrent _alt_ til frøkna kommer, så kan jeg faktisk ligge på sofaen uten å stresse meg ihjel med det :D
 
Back
Topp