Cerazette

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Noen her som bruker disse? Og vil dele erfsringer ifht blødning og bivirkninger?

Vurderer å bytte til disse etter å ha blødd mer eller mindre konstant siden innstt av hormonspiral for straks 6 mnd siden...
 
Jeg har gått på de før, vært fornøyd med de i grunn:happy: Angående hormonspiral, så samegen at man måtte baregi den en del mnd før den stabiliserte seg i kroppen . Lettere sagt enn gjort hvis du har blødd såpass lenge så kan jeg skjønne at du vil bytte :D Jeg `mistet ` mensen på Cerazette , men ble også gravid da jeg gikk på dem, men var min skyld og ikke pillene sine :p
 
Har brukt cerazette i 1,5 år nå, fungerer helt OK. Fikk sannsynligvis først tilbake mensen et år etter fødsel (hadde da gått på cerazette i et halvt år), så før det var det ingen blødninger. I 5-6 måneder etter at syklusen kom igang hadde jeg småblødninger i noen perioder (1-2 måneder uten noe, så småblødninger, også rolig igjen), etter det har det vært stabilt uten blødninger. Ikke gravid heller!

Jeg ammer enda, så det kan jo og bidra til litt uvant syklus.
 
Gikk på cerazette i 8 år sammenhengende. Hadde tilnærmet ingen mens da. Sluttet for å bli gravid, fikk første mens etter 3 mnd, gravid etter 7mnd ca.
 
Jeg gikk på de i 7 år, blødde over 6 mnd i starten så gikk det overog hadde ikke menstrasjon før jeg sluttet. Men måtte slutte for kroppen min tålte de ikke lengre. Altså kroppen min tålte ikke gestagen eller østrogen påfyll mer.
Tok de fast klokken ni hver kveld så jeg visste jeg var sikker. Og var super fornøyd med de uten om at jeg fikk pigmentflekker etter et år( noe som er helt greit, men fikk to i ansiktet også) og måtte slutte siden kroppen sa i fra. Hadde jeg tålt de så hadde jeg valgt de igjen, 7 år uten menstrasjon var himmelsk.
 
Gikk på cerazette før, hadde null blødning.

Nå går jeg på noen tilsvarende,bare billigere, men de blør jeg av innimellom, så skal tilbake på cerazette når brettet er tomt.

Jeg tåler ikke andre typer piller, spiral og slikt pga migrene med aura.
 
Jeg har gått på Cerazette i snart 9 mnd nå. Var litt nervøs for å begynne da jeg leste at mange får småblødninger på dem, men jeg har sluppet unna det :) Synes jeg har litt mer humørsvingninger etter at jeg begynte på de, men kan jo være tilfeldig også. Ellers er jeg fornøyd.
 
Jeg har tatt de halvannet år etter fødsel nå, kjempefornøyd. Hadde mye humørsvingninger ved oppstart denne gangen, men vet ikke sikkert om det var pga de. Gikk raskt over. Tok de også ca to tre år etter første fødsel. Sluttet fordi jeg syntes jeg fikk mye trøbbel med humøret da og, men vi hadde også et dødsfall med mye stress i familien da så det er vel sannsynlig at jeg hadde hatt problemer allikevel. Fikk mye kviser i oppstarten første gang. Gikk seg også raskt til.

Mistet mens helt på cerazette, topp:) men det kan slå begge veier og bli mye blødninger i stedet:) og et par ganger har jeg fått mensen eller småblødninger allikevel. Det er jo ikke alltid så greit helt uforberedt. Men alle har jo heller ikke helt regelmessig menstruasjon fra før.
 
Gikk på det i 2 år, så fikk jeg småblødninger I en evighet og da gikk jeg over på noe annet.
 
Ingen mensen på dem men hatt noen episoder med spotting
 
Har brukt dem de siste 4 årene, litt små blødninger on and off i et par måneder, også forsvant det helt! Ingen menstruasjon, og det har vært en kjempe lettelse! Sluttet for 7 uker siden og venter enda på at mensen skal komme tilbake, men det har nok ikke noe med pillene å gjøre, det er nok heller fordi jeg har pcos :)
 
Bivirkninger ja. Jeg hadde en del småblødninger, ganske lenge. Det ble veldig stabilt når det ble stabilt. Den siste bivirkningen er nå min 4 år gamle sønn :D
 
Har gått på de i 1,5 år. Blødde i 12 dagar nær jag starta med de sp sluta eg å blø. Er veldigt førnøjd med dd
 
Hater de, mister nesten alt av libido på de.
 
Noen her som bruker disse? Og vil dele erfsringer ifht blødning og bivirkninger?

Vurderer å bytte til disse etter å ha blødd mer eller mindre konstant siden innstt av hormonspiral for straks 6 mnd siden...
Gått på dem i 5 mnd, ingen blødninger og fornøyd. Måtte slutte når jeg begynte på melkefritt kosthold:confused:
 
Gikk på det for noen år siden, og hadde ingen blødninger eller andre bivirkninger.
Prøvde de igjen etter vi fikk Nr.2. Hadde så og si konstant små blødninger og fikk veldig uren hud, noe jeg vanligvis ikke har. Sluttet derfor på de.
 
Jeg har brukt de i mange år, er greit fornøyd! Det som er litt slitsomt er at dersom jeg glemmer en pille, så får jeg blødning :/ men ellers helt supert- null bivirkninger! Eller jo, jeg har en! Jeg har ikke mensen på de [emoji23] veit bare ikke om d kan kalles en bivirkning [emoji28]
 
Back
Topp