CERAZETTE OG AMMING!!?

*Lykkelita

Glad i forumet
Jeg har den siste uken slitt med ammingen - det tar sååå lang tid før utdrivingsrefleksen er i gang og snuppa blir urolig og sint på puppen. Et par dager har jeg nesten ikke fått i henne og er livredd for å miste melka[:(]

Men så kom jeg på, for litt over ei uke siden begynte jeg på Cerazette. Det står ikke noe om dette som bivirkning, men jeg fant på nett noen som mener å ha opplevd det samme - mindre melkeproduksjon og dårlig utdrivningsrefleks. Noen her med samme opplevelse??

Og så..noen gode råd? For å øke melkeproduksjon og få i gang utdrivningsrefleksen??

Jeg skal i alle fall slutte på pilla....jj.....dritt!!!!

Jeg har lite melk men tror ikke det har med pilla å gjøre. Dytter for deg

da jeg ammet og gikk på pilla, fikk jeg mindre melkeproduksjon!
Ammer ikke lengre..

Hm...Hvis jeg må slutte å amme pga den j...... pilla skal jeg saksøke dem!!!!!![:@]

Har ikke hatt problemer med det...men begynte på dem når han var 7 uker og da hadde jeg jo mye mere melk enn jeg har nå når han spiser fast føde [;)]

Begynte på C. etter første fødsel - fikk store problemer med ammingen. Snuppa nektet å spise - det var som om melken plutselig hadde fått en smak hun ikke kunne utstå. Jeg ringte legen min og hs for å høre om det var noen kjent sammenheng mellom Cerazette og amme-problemer, men de hadde ikke hørt noe. Etter en drøy uke ble det gradvis bedre.

Men Cerazette påirker kroppen sykt mye - iallefall kroppen min. Jeg fikk humørsvingninger og blødde mer eller mindre sammenhengende frem til jeg kuttet ut pillen etter 8 måneder. Legen min sier at hormonene i C. virker forskjellig på forskjellige folk. Det er åpenbart ikke noe for meg iallefall!

Jeg fikk denne av legen FORDI den ikke gikk utover amminga, sa legen da. Er sikkert forkjellig til person til person :)  Jeg har ikke merket noe iallefall :)

Jeg har nå sluttet på pilla - og ammingen går flott igjen.[:)][:)]Har jo ikke plagdes med ammingen slik verken før eller etter pilla...Har tenkt over alle andre muligheter til problemet men er ikke i tvil!

Man får jo Cerazette fordi man skal kunne amme, men det er klart, er jo hormoner i dem og, så det er jo ingen umulighet at de kan påvirke amming også. Men er vel forskjell fra person til person, som med andre bivirkninger. Etter å ha googlet ser jeg at det er flere som har plagdes med amming ifbm Cerazette, synd det ikke nevnes i pakningsvedlegget at det KAN påvirke. Tok ei stund før jeg skjønte at det var de som var problemet og de kunne jo ødelagt masse...

ORIGINAL: Rock Mommy

Bra du fant det ut! :)  Da er det bare å satse på at ammingen går flotters :D

Takk[:)] Ser i alle fall ut til å gå supert såå...fikk litt panikk der noen dager - har vært sååå bestemt på å amme til hun er ett år og var så redd for å måtte gi det opp[8D]

Back
Topp