Celleprøve som gravid..

<3 Sebastian09Nicklas14 <3

Forelsket i forumet
Har noen her tatt celleprøve som gravid? Ble henvist før svangerskapet til gyn for å sjekke anlegget mitt pga mensen 2 ganger i mnd i flere mnd og for å ta celleprøve. Er det farlig ta celleprøve? Er godt over 5 år siden jeg tok sist celleprøve og legen mener jeg virkelig burde gjøre det... hva tenker dere?
 
Jeg tok celleprøve samtidig som jeg tok Tul.. er ingen fare og de har egne "børster" til gravide[emoji4] eneste var at man kunne få litt blod på papiret når man tørket seg iløpet av dagen men ingenting som kunne skade lille i magen[emoji4]
 
Jeg trodde det var veeeldig lenge siden jeg hadde tatt celleprøve og jordmora mente da at jeg skulle ta mens jeg var gravid :) For hun sa man kunne ikke ta rett etter fødsel pga det kunne vise feil svar da. For meg så viste det seg at jeg faktisk har tatt for ett par år siden så da datt hele problematikken bort :) Men jordmora mente det ikke var noe problem å ta selv om jeg var gravid :)
 
Jeg tok også celleprøve på TUL. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne blø litt men jeg gjorde aldri det. Jeg var i utgangspunktet skeptisk men ble forsikret om at det ikke gjorde noenting at jeg er gravid.
 
Back
Topp