Celleprøve og gravid

Solsikke85

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei,

Er det noen her som har erfaring med å ta celleprøve under graviditet? Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til min time som er 23+2. Men siden jeg ble behandlet for alvorlige celleendringer i slutten av februar er det viktig at jeg blir fulgt opp, så må jo få tatt den..
 
Det tror jeg ikke er noe problem. Legen min spurte meg da jeg var på en svangerskapskontroll om jeg ville ta en celleprøve men da hadde jeg tatt for under et år siden og det var ikke nødvendig.
 
Det er ganske standard å ta det under svangerskapet, og det er jo ikke "invasivt" på noen måte, sånn utover at det er en undersøkelse som innebærer at noen er "oppi" underlivet ens da. :)

Jeg tok det, og det var bare bittelitt vondere enn ellers. :)
 
Jeg tok når jeg var 29 uker. Gikk helt fint, bare mer ubehagelig når man er gravid.
 
Jeg er bare 4+2 nå, er det farlig så tidlig? Har egentlig time til det til onsdag :p vil få bekreftet graviditeten også da.
 
Jeg tok det i uke 9 og det gikk helt fint :) eneste er at man kan få utslag på celleendring nettopp fordi man er gravid. Jeg fikk det så må inn igjen etter å ha født for å følge opp :)
 
Får høre hva legen mener på onsdag da [emoji3]
 
Jeg tok da jeg var 10 uker på vei sist svangerskap, ikke noe problem. :)
 
Ikke noe problem med det :)
 
Jeg tok i uke 8. Vedkommende som tok den er spesialt på svangerskap og gravide så jeg stoler på han når han sier at det ikke en noe problem.
 
Back
Topp