Celleprøve - hos fastlege eller gynekolog?

tiia85

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvor tatt du celleprøve? Hos fastlege eller gynekolog?

Tidligere tok jeg celleprøve hos fastlegen, men har flyttet og byttet til en jeg kjenner til via felles venner og synes derfor det blir litt for tett på :p
Fikk innkalling i posten her om dagen så må sjekke ut hvor jeg evt kan gjøre det :p
 
Tok på legekontoret, men ba om en kvinnelig lege istedenfor fastlegen. ☺
 
Pleier å ta alt som har med det området å gjøre hos gyneokolog. :)
 
Har tatt begge steder... ba om kvinnelig lege da jeg skulle ta første gangen og fikk da bare en annen fastlege ved legekontoret
 
Jeg har tatt både hos fastlege og gynekolog. Hadde kvinnelig fastlege tidligere, så synst det var greit. Tok hos gynekolog nå, samtidig som vi hadde utredning. Men usikker på hva det blir neste gang. For nå har jeg ny fastlege som er godt kjent med samboer..
 
Hos fastlegen. Gidder ikke kjøre så langt for å ta hos gynekolog:p ikke bryr jeg meg så fryktelig heller, kjipt uansett hvem som gjør det:p
 
Kun gynekolog (og snart jordmor da) som slipper til nedi der hos meg! Rent medisink sett, altså. :p
 
Tok hos legen sist, men har brukt å gå til gynokolog. Liker å få ultralyd av eggstokker og sånt også :)
 
Har alltid gjort det hos fastlegen, bortsett fra når jeg var på ul i uke 14 med frøkna da tok gynekologen det samtidig.
 
Tar hos fastlegen.
 
Normalt fastlege. Men etter MYE utbytting der, får jeg heller til privat gynekolog altså.
 
Fastlege. mann eller kvinne spiller ingen rolle for meg, men virker som legekontoret foretrekker å bruke kvinnelige leger til slikt. Har mannlig fastlege men ble satt opp til en kvinne nå sist
 
I Sverige går man til jordmor, syns det er ganske greit jeg.
Ellers tatt hos fastlegen i Norge, kleint når man gjør det, men tenker at dette er veldig rutine for dem
 
Har tatt celleprøver ofte så har o hovedsak tatt det hos mannlig fastleger. Har tatt til kvinnelig gynekolog en gang og det var den eneste gangen det har vært vondt!
 
Blir bestandig henvist til gynokolog av fastlegen :p
Liker best mannlige gynokologer for de tar mer hensyn og bryter ikke på ;)
 
Jeg har gjort det hos fastlegen min.
 
Forresten, dere som tar hos fastlegen - får dere aldri gjort en innvendig UL for å se på eggstokker og endometriet?
 
Back
Topp