Ceccii og lille A sin hverdag

Dagen i dag har fått greit [emoji4] Oppe tidlig, men det gjør forsåvidt ikke noe. Hun sovnet i ca en time når vi gikk tur idag, så da var hun litt mer medgjørlig på ettermiddagen. Matingen var like ille, men selve leggingen gikk bedre [emoji4]

I følge appen er vi inni utviklingstrinn 4 [emoji17] jeg syns 3 var dritt, og da hadde vi i tillegg avlasting siden det var i påsken. Håper dette ikke blir like ille, særlig med tanke på at det skal vare så lenge... Dere er vel nettopp ferdig eller?
Jeg må si meg enig med Jolanda, men det går litt på at her har det vart så sinnsykt lenge :nailbiting: men kan virke som det er på vei over, da vi igår og idag bare brukte 1,5 time på å få han til å sovne (livredd for å jinxe det bare ved å skrive det) :) håper dere slipper greit unna, og ikke får det altfor ille :Heartred
 
Jeg må si meg enig med Jolanda, men det går litt på at her har det vart så sinnsykt lenge :nailbiting: men kan virke som det er på vei over, da vi igår og idag bare brukte 1,5 time på å få han til å sovne (livredd for å jinxe det bare ved å skrive det) :) håper dere slipper greit unna, og ikke får det altfor ille :Heartred

Ja, enig. Det hadde nok ikke vært så ille om det var én uke, det er mer at det varer så lenge og aldri ser ut til å gå over.
 
Jeg må si meg enig med Jolanda, men det går litt på at her har det vart så sinnsykt lenge :nailbiting: men kan virke som det er på vei over, da vi igår og idag bare brukte 1,5 time på å få han til å sovne (livredd for å jinxe det bare ved å skrive det) :) håper dere slipper greit unna, og ikke får det altfor ille :Heartred

Krysser både fingrer og tær for det :) Samboeren gruer seg allerede nå til å være alene med henne på kvelden på lørdag hvis hun fortsetter slik som nå... Jeg skal på babyshower, og benytter anledningen til å få meg litt tid uten baby :p
 
Ja, enig. Det hadde nok ikke vært så ille om det var én uke, det er mer at det varer så lenge og aldri ser ut til å gå over.
Det skjer jo så mye i hodene til de små nå, med rulling og ting som skal læres og kobles sammen. Gleder meg til det er helt over. Han har ikke vært så hysterisk disse to kveldene, så håper virkelig det er trinnet som har gjort at han har vært slik og at det er på vei over :nailbiting:
 
Krysser både fingrer og tær for det :) Samboeren gruer seg allerede nå til å være alene med henne på kvelden på lørdag hvis hun fortsetter slik som nå... Jeg skal på babyshower, og benytter anledningen til å få meg litt tid uten baby :p
Det går nok så fint :) Holder med deg i å få litt alenetid, det er nydelig! Jeg var avgårde to timer i forgårs for å pynte til dåp, da hadde han vært urolig da også, men han håndterte det greit :)
 
Krysser både fingrer og tær for det :) Samboeren gruer seg allerede nå til å være alene med henne på kvelden på lørdag hvis hun fortsetter slik som nå... Jeg skal på babyshower, og benytter anledningen til å få meg litt tid uten baby :p

Dét fortjener du! :)
 
Hentet en del pakker på posten i dag [emoji23]

Klær fra KappAhl:

IMG_7171.JPG

Vårpose easygrow lite+

IMG_7173.JPG

Vinddrakter fra KappAhl Str 62 og 68, får se om 62 passer...

IMG_7172.JPG

Solskjerming, matboks og termos med navn fra blafre (disse er gaver til nevø og dåpsgave)

IMG_7174.JPG
 
Vi har samme lue og solhatt fra Newbie :) Jeg liker dessverre ikke lua da, men. Fasongen passer ikke N og jeg synes den mistet formen så fort :( Håper den passer dere bedre :)
 
Vi har samme lue og solhatt fra Newbie :) Jeg liker dessverre ikke lua da, men. Fasongen passer ikke N og jeg synes den mistet formen så fort :( Håper den passer dere bedre :)

Ahh, kjipt! Den ser ihvertfall veldig søt ut [emoji4] Må teste både den og vinddraktene i morgen, hvis de ikke passer får vi bytte [emoji4]

Samboeren hater bodyer som skal over hodet, så må kjøpe de jeg kommer over [emoji23] blir jo mindre og mindre utvalg jo større hun blir [emoji4]
 
Føler det er en berg og dalbane for tiden. Humøret til A varierer så veldig. I dag våknet hun som vanlig smilende og blid, men etter første flaske var det bare skriking. Hun var overtrøtt til tusen, men skulle ikke sove. Vi skulle å besøke en venninne som bor 30 min unna med bil, så jeg fant ut vi bare fikk kjøre. Hun skrek litt av og på i bilen, men sovnet heldigvis etter ti min. Så hun fikk ihvertfall 15 min søvn.

Mens vi var på besøk var hun eksemplarisk, masse unger å se på og mye nytt å se. Det elsker hun [emoji4] Det gikk greit helt til vi kom hjem igjen. Da ble det håpløst å få i henne mat, og skriking fordi hun er overtrøtt. Funker ikke å bysse henne engang. Heldigvis overtok samboeren etter siste flaske og fikk henne til å sove i sengen sin for natten. Hun har og gulpet masse idag, noe hun ikke pleier å gjøre. Kanskje det er malten som har skylden. Har brukt litt de siste dagene for å få fart på magen, pleier ikke bruke det til vanlig.

Fikk kjempefin gave fra venninnen min: IMG_7183.JPG
 
Den siste uken har flydd avgårde. Vi merker godt at vi er inni det 4 utviklingstrinnet, og jeg har bysset A nesten hver kveld for å få henne til å sovne. Akkurat som på det 3 trinnet. Føler det blir tunge dager når det er lite soving på dagtid og at jeg i tillegg må bære henne i flere timer på kvelden. Heldigvis sover hun fremdeles ganske greit på natten.

Jeg var hos fysio for første gang på onsdag, og har merket skikkelig bedring etter det. Foran er det så og si ingen plager lengre, bak er det litt bedre enn det har vært de siste månedene. Er veldig glad for at jeg fikk time såpass kjapt (ringte på tirsdag).

I helgen har vi vært hos svigers, og det ble dessverre mer stress enn avslapping denne gangen. Vi skulle være med å tømme huset til morfaren til samboeren (han døde for noen måneder siden), men der var det lite som var klart. A ville kunne ligge 30 min i vognen av gangen, så jeg endte opp med å ha henne i bæresele. Fikk bruk for vinddressen jeg kjøpte da :)

Ellers satt svigermor barnevakt noen timer på dagtid slik at vi fikk malt soverommet på hytten (ligger 30 min unna), og A storkoste seg heldigvis. :)

I morgen skal vi på gruppe på helsestasjonen, torsdag er det ny time til fysio, fredag skal jeg på middag og kino med noen venninner og pappa kommer på besøk i helgen (han bor i kristiansand, og sover hos besteforeldrene mine når han er her). Så det blir mye å gjøre fremover. Vi har i tillegg bestemt oss for å lage maten til navnefesten 2 juni selv, så må begynne med litt innkjøp der og. Tror mai kommer til å fly.
 
Tanten til samboeren kom plutselig med en hjemmestrikket kjole og hodeplagg til 17. mai. Så da får jeg se om jeg får byttet den jeg har kjøpt og finne en bunadsbody istedet [emoji4]

Så kjekt med folk som strikker! [emoji4]

IMG_7381.JPG
 
Hvordan går det med dere? :)

Takk for at du spør [emoji4] Har vært litt hektisk så har ikke hatt sjans til å være så mye på verken mobil eller pc.

Som du og flere andre advarte meg om har utviklingsspranget tatt helt av i feil retning [emoji17] Vi (les:jeg) er nødt til å bysse i søvn, og det tar fra 15 min til flere timer. Hun nekter at noen andre enn meg gir hun flaske, idag testet vi til og med at hun lå i armene til samboeren mens jeg holdt flasken, men uten hell. Og hun bruker en evighet på flaskene.

Når hun først sovner sover hun til 02-0330, men da er det tydeligvis morgen [emoji17] Samboeren og jeg har jo tidligere byttet på å sove litt på gjesterommet, men siden bekkenet mitt ble verre har jeg ikke klart å sove der pga madrassen. Heldigvis ser det ut som at fysio har klart å fikse det ihvertfall [emoji4]

Så dagene går egentlig med på å prøve å få henne til å sove i tillegg til at vi har hatt og vært på en del besøk [emoji4] ellers er jeg ganske utslitt både pga lite søvn, dårlig bekken, pollenallergi, og planlegging av navnefest.

Det er ikke bare stress, men føler jeg er på etterskudd hele veien. Fikk filmet at hun lo skikkelig i dag, det var veldig kos [emoji4] Vi testet grøt (hipp havre) i dag med stor suksess, selvom det var bare to små skjeer. Ser frem til å gi mer av det, og håper kanskje det kan fikse nattesøvnen.

Håper hun har sovnet for kvelden no slik at jeg kan stryke bunadsskjorte og spise pizza på terrassen [emoji4]
 
Så slitsomt! :( Hvordan går det nå? Sover hun litt lenger i det minste? Når er navnefesten?

Det er SÅ herlig når de ler, spesielt de første gangene! :)

Og så spennende å ha begynt med grøt :) Likte hun det? Håper det hjelper litt med tanke på nettene! :)

De to siste nettene har heldigvis vært mye bedre! :) Hun våkner en del under innsovningen istedet, men tar heller det enn ørten timer på natt. Så satser på at det kommer seg nå. Navnefesten er heldigvis ikke før 2.juni, men måtte bestille bordkort og har begynt planleggingen allerede. Vi har bestemt oss for å lage maten selv, derfor blir det litt mer stress.

Hun elsker grøt og vann, vil bare ha mer. Men hun har fått litt rare bleier i det siste, og virker som hun har fått vondt i magen. Var og derfor jeg lurte på om jeg heller burde gi MME rett før/etter smaksprøvene (er bare 3-4 skjeer foreløpig), men det er og bare 2 timer mellom flaskene på dagtid, så er jo nesten før/etter uansett. Skal prøve med litt aprikosmos i grøten tror jeg, for å se om det kan hjelpe.
 
Back
Topp