bytte mme merke, hjelp?

cassi88

Andre møte med forumet
hei, vi bruker nå nan mme på vår lille gutt på 2 uker, men han sliter veldig med luftsmerter, han trykker og presser og ser ut til å ikke ha det så bra.
Vi tenkte å prøve hipp, er det noen som har erfaring med den?
og når vi ska bytte, kan man gå rett fra nan til hipp då? eller må man trappe ned me nan?

håper på svar, så vi kan bli litt klokere=))
 
Jeg brukte Hipp til gutten da han var liten, var veldig fornøyd med det! Først fikk han vondt i magen av alt da, så vi brukte Nutramigen som man får kjøpt på apoteket (den har nedbrutte proteiner og derfor mye lettere fordøyelig). Veldig dyrt, men var verd det for å komme over de ukene han fremdeles hadde ømfintlig mage. Og så gikk vi over til Hipp. Jeg husker ikke om vi gikk rett over.. Prøve ut et måltid kanskje og se om det går bra? Vi fikk forresten tips til å bruke malt i melken når han fikk forstoppelse (og det fikk han ofte av mme). Men måtte bruke så store mengder og han fikk i seg veldig mye sukker! Legen mente da at vi heller skulle bruke noen dråper dufalac (avføringsmiddel, men ikke sterkt, er noe oljegreier) i melka. Prøve først i ei flaske om dagen og så se hvor mye som trengs. Det løste problemet for oss. Bedre med noen dråper olje enn store mengder sukker.. :) Lykke til! Husker styret med å finne ut hva som fungerte og ikke i begynnelsen, men etter hvert gikk det veldig bra!
 
Takk for svar=)
merket du noe til at han ble fortere sulten av hipp? han har pleid spise hver 4 time, men nå når vi gikk over på hipp så blir han urolig og sulten etter 2,5 t=/ har du prøvd fenikkel te? leste at så mange brukte det mot luftsmerter. ja er ett styr å finne det som passer best, for så vondt av han når han ligger og klynker og grynter pga magen=(
 
Nei, tenkte ikke over det. Men i begynnelsen så drakk han mer og mer for hver dag, så kan kanskje hende det bare er normal økning du merker? Vi brukte fennikelte ja. Det har jeg helt glemt! Brukte å ha noen skjeer i hver flaske. Syntes det hjalp med å få ut luft. Men er ikke godt å si da. Skader gjør det iallefall ikke! :)
 
Kjenner til det.Jeg har en jente på 9 uker som går på mme.Hun brukte NAN Ha1,men klarte ikke bæsje uten hjelp.Måtte bruke bare mer og mer malt,stimulering etc...
Leste på forumer mange som slet med samme og anbefalte HIPP.Byttet bare rett om.Etter 3-4 dager så fikk vi den første bæsjebleia,som kom uten hjelp eller stimulering,og hun har bæsjet 4 ganger denne uka allerede,og uka er ikke over en gang.På HIPP så sover hun og mer,går lenger mellom måltidene og er generrelt en blidere unge..Bruker da litt Minifom pga litt tendenser til kolikk i tillegg..

Lykke til.Håper ungen din blir bedre og reagerer bra på merkebytting. :) Jeg angrer hvertfall ikke.
 
takk for svar=)) Tror jeg ska prøve miniform, han sliter veldig me luftsmerter, men har gått skikkelig bra me bleiene siden i går, kommer ut fin og masse avføring=))) men han har myye luft, ligger og ynker seg og kryper helt sammen, ender som regel i grining=(( for han har vondt=(
 
Vi brukte også NAN i starten, men gullet vårt fekk også store luftsmerter og sleit med avføringen. vi bytta til HIPP, og no er det ein heilt ny verden! ho eter mykje meir enn kva ho gjorde med NAN. :) og avføringa kjem ut uten hyl og skrik. :)
 
Bare et sykepleierinnspill: hvis man bruker duphalac/lactulose som avføringsmiddel, husk at dette trekker væske inn i tarmen for å myke opp avføringen. Hvis d brukes hyppig, vær obs på dehydrering! :) Vi har brukt både hipp og nan, han reagerer ikke på endringen ihvertfall :) Lykke til!
 
Fenikkel te er kjøpt inn å vi skal teste ut=)) Men er det nødt gies før måltider?
 
Jeg har en sønn på 5 mnd nå som har fått mme fra han var 3 uker. Vi har brukt nan hele tiden. (Mest av de ferdigblandede kartongene). Da han var ca 4-6 uker hadde han veldig vondt i magen. Vi begynte å bruke miniform før hvert måltid. Etter 2 dager var det en helt annen gutt! Hadde ikke vondt i magen lengre. Vi brukte opp 2 flasker med miniform og deretter sluttet vi. Da hadde han heller ikke luftsmerter lengre. Lykke til :)
 
her går det i nan... han får og en del luft, men med litt malt i så får han ut både luft og avføring... jeg byttet over til hipp, men det endte i et døgn med hyl og skrik pga. magevondt... så der hjalp det ikke med malt, så da gikk jeg tilbake til nan og da gikk det bra igjen... men syns du skal prøve deg fram litt, for ingen ting er verre enn en liten gutt med magevondt... mini her er 18 dager gammel...
 
Her bruker vi nan... Er ikke plaget med luftsmerter... Er vel bare en gang i uka han kanskje får luftsmerter men med litt beinjogging går det over. Bruker litt malt i hver flaske og... Har og prøvd hipp men han ble ikke like mett av det. Når vi gir han mat så får rapepauser en til to ganger før det er tomt, en rap når han er ferdigspist...
 
Back
Topp