Bytte jobb under graviditeten

CAHG

Betatt av forumet
Hei. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid og ønsker å bytte jobb. Noen her som har søkt jobber, vært på intervju eller startet i ny jobb under graviditeten? Sa dere noe til arbeidsgiveren på intervju, hvis ikke hvor lenge ventet du med å si noe?
Hvordan tok arbeidsgiver det?

Grunnen for at jeg ønsker å bytte jobb er pga lang reisevei, dårlig trivsel og ukurante arbeidstider med barn i bildet.

Termin 12.12.17
 
Last edited:
Vennina mi søkte ny jobb da hun viste hun var gravid. Løsningen ble at hun skulle fortsette i den gamle jobben frem til permisjon i juni. Siden den nye arbeidsgiveren vil ha henne i jobb (er jo derfor hun ble ansatt), så skal hun bare ta mødrekvote, mens faren tar fedrekvota og fellesperioden. Så hun begynner i den nye jobben allerede i november.
 
Jeg har søkt jobb og er gravid. Tenker at dersom man blir tilbydd jobb informerer jeg om det. De har ikke lov å diskriminere pga svangerskap. Tror det er viktig å ha en jobb man vil tilbake til etter endt permisjon.
 
Har ikke gjort det selv, men mulig jeg kommer i situasjonen senere siden jeg er på jobbjakt.
Ville ikke sagt noe på et intervju, men heller om du blir tilbudt jobben kanskje. Som nevnt over her har de ikke lov å diskriminere pga det, men det er ikke noe hyggelig situasjon når man blir det så jeg kommer nok til å si det ved et evnt tilbud (om jeg er gravid da). Om det er tydelig at det ikke er populært så ser jeg ikke for meg at det er et sted for meg å jobbe uansett.
 
Back
Topp