Bytte jobb etter permisjon? Hjelp!

Med tanke på at du liker jobben, kan ha ammefri + hjemmekontoret så ville jeg blitt værende. Pratet med sjefen kanskje om en avtale mht antall dager hjemmekontor/fleksitid på kontoret? Det hadde vært min løsning.

Jeg skal også bytte jobb, men det lå i kortene lenge. Trives ikke, er ferdig utdannet og ønsker meg en høyere fast stilling (kun 50 prosent nå + må jobbe ekstra). Har en stund på meg fortsatt da jeg nå er sykemeldt og skal videre være ulønnet hjemme med Leah :)
 
Uff, det var kjedelig med så mye lengre kjøring! Jeg antar tog ikke er en mulighet? Gode forslag fra VicH synes jeg!
 
Signerer de over.

Lykke til!
 
Nå er jeg ikke i 100% samme situasjon, men ... noe lignende ish blablabla:

Jeg har en jobb jeg er sånn passelig fornøyd med. Elsker jobben, men det er konkrete veldig kjipe ting med den. Lang reiseveg, etc etc blablabla (bruker 55 minutter dit én veg, hver dag).

Kan du ikke bare prøve å søke på jobber, uten at du sier opp den jobben du har? Jeg ville gjort følgende:
Steg 1: Forsøke å forhandle fram den beste løsningen i jobben du har. Hjemmekontor, flexitid, etc etc... Det beste for alle parter. Se hvor langt du kommer med det.
Steg 2: Søke på jobber i bakgrunnen. Det er ikke krav at du må informere noen om det, og det betyr ingen ting. Jeg har i den siste tiden søkt på 5 jobber med 3 jobbintervjuer, og 2 jobbtilbud. Men har ikke takket ja, har "gått tilbake på det" eller på andre måter ombestemt meg. Det er mange årsaker til det, men å ha søkt på andre jobber har hjulpet meg å "rydde i tankene". Særlig siden jeg var (er) så misfornøyd med jobben jeg har. Jobbintervjuene og forholdene hos andre (mindre lønn, mindre ferie, ingen flextid, ingen hjemmekontor etc) har gjort at jeg føler meg bedre i jobben jeg har i dag.

Ikke før jeg står med ett jobbtilbud hvor jeg vet jeg kommer til å si ja, ville jeg sagt i fra hos nåværende jobb. "Hei jeg har fått et annet tilbud. Nå har dere muligheten til å jekke opp lønna, eller miste meg". Inntil da sitter man rolig i båten, tester ut andre farvann, men trenger ikke si noe. Kun om du søker på andre jobber, vil du finne ut om de kan tilby deg flextid, hjemmekontor, samme lønn, samme mengde ferie, etc etc :)

Lykke til, håper det ordner seg!
 
Back
Topp