Bygge selv

Råsa Muffin

Gift med forumet
Noen her som har bygd køyeseng selv? Skulle gjerne hatt noen tips [:D]

Okei [:D]
Har du lyst til å legge ut bilder? [:)]
Brukte dere to ben, eller fire? Og er den slik at den sitter fast i veggen? (For er det det, lurer jeg på om det er best å ha fire "ben" eller å ha to "ben" og bruke noen form for solid "list" eller noe inntilveggen under i allefall den øverste køya?

[8D]

ORIGINAL: Råsa Sjakkruter

Okei [:D]
Har du lyst til å legge ut bilder? [:)]
Brukte dere to ben, eller fire? Og er den slik at den sitter fast i veggen? (For er det det, lurer jeg på om det er best å ha fire "ben" eller å ha to "ben" og bruke noen form for solid "list" eller noe inntilveggen under i allefall den øverste køya?

[8D]

Har ikke bilder av senga, og for tiden er den demontert på grunn av plassmangel... beklager...

Men vi har brukt fire ben, og den er ikke festet til veggen.. Vi ville kunne flytte på den ved ommøbleringer [:)]
Vi lagde den også sånn at den kan deles og brukes som to enkeltstående, vanlige senger [;)] ..men for at det skal bli høyt nok under taket på den nederste sengen da, så må man bruke et mellomledd som man setter mellom sengene når man bygger den opp til køyseng [:)] ..skjønte du hva jeg mente nå?.. *dårlig forklart kanskje* [8|] [:)]

Jeg skjønner godt hva du mener [:D] Kanskje det er enklere enn jeg skal ha det til da [8D][:D]
Jeg har sett for meg noe slikt som  feks dette ;

Er litt opptatt av å få til mye på liten plass [:)] Skal ha plass til fire på ett rom (har det nå asså, men to vanlige kjøpte køyesenger, men det tar sååå stor plass) [:)] (Er bare fire der annenhver helg asså [:-]) [8D]

Ooh, den var kool!

Men det er vel "bare" å skru lister, som sengen kan hvile på i enden uten "bein", fast i veggen? [:)]
Ser forresten for meg at det er enklere å lage en seng som det der, bare en får godt nok feste i veggen som sengen kan hvile på som sagt.. Er jo "bare" å skjære til byggebitene i MDF (?)-platene, og så sette sammen og male? [8D] [:)]

Lykke til! Tror dette blir bra, og gleder meg til bilder [;)] [:)]

Ja, asså! Har man list i den korte enden som er mot veggen, og den lange siden som er mot veggen, så burde det vel ikke være noe problem tenker jeg [:D]

Tusen takk!! Bilder skal det nok bli [:D]

Back
Topp