Butikk for kjøp av vogn i Oslo

Nocturne82

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Hei. Har noen tips for hvor man bør se på vogner i Osloområdet? Har vært på Barnas hus på Alnabru, men makan til dårlig service skal man lete lenge etter. De som hjalp meg var lite villige til å hjelpe til og visste nesten ikke forskjell på vognene de hadde inne + at de hadde få modeller inne som jeg kunne tenke meg å se på. Jeg har lyst til å se skikkelig på de forskjellige vognene til Brio og Mountain buggy. Vognen bør ha en liggedel og en sittedel. Er det noen andre modeller dere kan anbefale? Jeg ønsker meg en vogn som er lett å pakke sammen/bære (må bæres opp til leiligheten i 2.etg). Vi har en golf, så den bør også passe inn i bagasjen der. I tillegg ønsker jeg at den skal være litt tradisjonell å se på (ikke altfor sporty....liker feks ikke utseende på TFK). Skulle ønske jeg kunne finne en butikk som har mye på utstilling + betjening som vet litt om vognene de selger ;)
 
Jeg har vært veldig fornøyd med Barnevognhuset Rudo på Strømmen, men vet de har to butikker i Oslo også. En på Grønnland og en i Ullevålsveien;)
 
Babyshop på Ryen,Storo eller Skårer?
Der tror jeg de her de meste utstilt :)
Er vel litt begrenset på plass siden du har en golf...kan være lurt og prøve forskjellige vogner i bagasjen...3hjulingene tar jo litt mindre plass enn 4 hjulinger...
 


Que skrev:
Jeg har vært veldig fornøyd med Barnevognhuset Rudo på Strømmen, men vet de har to butikker i Oslo også. En på Grønnland og en i Ullevålsveien;)


Jeg handlet masse her, veldig god service:) Fikk god hjelp og råd. Kjøpte ikke vogn da, men masse annet.
Nå vet jeg ikke helt hvordan de to butkkene i Oslo er, men sikkert like bra:)
Greie priser også, så virkelig å anbefale:)

 
Takk for tips :) Tenke å ta en tur og titte igjen i morra. Jeg er veldig usikker hva jeg skal gå for mht antall hjul, men tror ikke hjulene bør være for små iom at det blir en del vintertrilling ;) Er det noen som har noen erfaringer med Brio, Mountain buggy eller Quinny ?
 
Bor du i Oslo er ikke turen over grensa til Sverige veeldig lang :-) Vi sparte nesten 2000,- på vår Emmaljunga der :-)
 


19oktober11 skrev:
Bor du i Oslo er ikke turen over grensa til Sverige veeldig lang :-) Vi sparte nesten 2000,- på vår Emmaljunga der :-)


Noen spesiell butikk i Sverige du tenker på?
 
Jeg valgte MB Urban Jungle med hensyn til plass i bilen og at den må løftes en del. Den er jo bare 11 kg, uten bagen da. Jeg har gjort litt research i forhold til hvordan den er på vinterføre og på grusvei, og de som har denne vogna er fornøyde. Jeg valgte også bort TFK'n pga utseende. MB'n er mye nettere:-)
  Jeg gikk for trehjuling da jeg allerede er dritt lei firhjulsvognene i barnehagen, der jeg jobber. Mye lettere og kjøre, disse trehjulingene! Kjenner det i skuldrene, etter og ha drevet og "svingt" på firhjulingene. Jeg gidder ikke å vri sånn på vogna for å svinge med den!

Har hørt om ei som ikke var fornøyd med Quinny'en på grus og vinterføre...
 


Kvælpklein! skrev:
Jeg valgte MB Urban Jungle med hensyn til plass i bilen og at den må løftes en del. Den er jo bare 11 kg, uten bagen da. Jeg har gjort litt research i forhold til hvordan den er på vinterføre og på grusvei, og de som har denne vogna er fornøyde. Jeg valgte også bort TFK'n pga utseende. MB'n er mye nettere:-)
  Jeg gikk for trehjuling da jeg allerede er dritt lei firhjulsvognene i barnehagen, der jeg jobber. Mye lettere og kjøre, disse trehjulingene! Kjenner det i skuldrene, etter og ha drevet og "svingt" på firhjulingene. Jeg gidder ikke å vri sånn på vogna for å svinge med den!

Har hørt om ei som ikke var fornøyd med Quinny'en på grus og vinterføre...


Var og så idag. Først på Barnas hus og Barnevognhuset i Ullevålsveien og så på Barnas hus i Sandvika og Babyshop på Slependen. Jeg har ikke kjøpt noe enda, men har kanskje kommet noe nærmere hva jeg vil ha. Synes foreløpig Mountain buggy og Emmaljunga (modellene som var litt nette og het noe med city).

Eneste jeg er skeptisk til med Mountain buggy, er at liggedelen virker så liten. Jeg er redd den skal bli trang med vognpose og alt som skal oppi på vinteren. Det er jo vinter/vår denne delen vil være i bruk. Hva tenker dere om dette?

Mange av Emmaljungavognene synes jeg blir så utrolig klumpete, men de er sikkert gode å ligge i. Likte best de netteste typene som het noe med city. Noen som har erfaringer med disse?

Jeg fikk ikke sett noe på Quinny. Tenkte mest på den freestylevogna, da jeg har sett den i bruk før, og syntes den var fin. Er det noen som vet hvor jeg kan se på dette merket?




 
Back
Topp