Bursdagskaos *oppdatert med bilder*

Nøste77

Gift med forumet
For et styr!!!!
Alt var planlagt og kjøpt inn til Linneas feiring på torsdag og fredag, og så må vi jaggu flytte selskapene over til mamma!
Lynet slo nemlig ned hos naboen på lørdag, så derfor har vi ikke vann her hjemme..
Vi har felles brønn, og pumpa går på deres strøm. Det kom ny pumpe igår, men da den ble koblet til, så sa det bare poff, og så røyk strømledningen. Hadde visst fått seg en skade den og, men ikke synlig.
Det kommer visst ny ledning imårra, men jeg tør ikke gamble på at det blir ferdig, så da tar vi det heller på andre sida av elva
Jeg lager kaker og div. her hjemme, så slipper vi det rotet der borte

Nå holder jeg på å lage gelé. Det tar si tid, for det skal jo være 3 farger i samme glass må skjønne! Men nå står iallefall første farge i kjøleskapet, og det er snart klart for neste. Og så skal jeg lage regnbuemuffins senere. Imårra blir det å lage fruktspyd. Linnea har valgt noe så enkelt som pølser i brød/ lompe, så det er jeg glad for akkurat nå. Og de foreldrene som kommer, de får det samme.
På fredag skal vi ha kylling og pastasalat, sjokoladekake, eplekake, is, frukt og evnt. muffinsrester.
Gleder meg til å lage muffinsene. Håper bare de blir like fine som på bildene
 
Huff så kjipt å være uten vann da.
Men greit å ha familien i nærheten når slikt skjer.
Så mye godt du skal lage, må få se bilder.
Lykke til med bursdagslagene.
 
der skjedde det igjen - jeg ser ikke hovedinnlegget jeg, bare svaret til fru
 


Nøste77 skrev:
For et styr!!!!
Alt var planlagt og kjøpt inn til Linneas feiring på torsdag og fredag, og så må vi jaggu flytte selskapene over til mamma!
Lynet slo nemlig ned hos naboen på lørdag, så derfor har vi ikke vann her hjemme..
Vi har felles brønn, og pumpa går på deres strøm. Det kom ny pumpe igår, men da den ble koblet til, så sa det bare poff, og så røyk strømledningen. Hadde visst fått seg en skade den og, men ikke synlig.
Det kommer visst ny ledning imårra, men jeg tør ikke gamble på at det blir ferdig, så da tar vi det heller på andre sida av elva
Jeg lager kaker og div. her hjemme, så slipper vi det rotet der borte

Nå holder jeg på å lage gelé. Det tar si tid, for det skal jo være 3 farger i samme glass må skjønne! Men nå står iallefall første farge i kjøleskapet, og det er snart klart for neste. Og så skal jeg lage regnbuemuffins senere. Imårra blir det å lage fruktspyd. Linnea har valgt noe så enkelt som pølser i brød/ lompe, så det er jeg glad for akkurat nå. Og de foreldrene som kommer, de får det samme.
På fredag skal vi ha kylling og pastasalat, sjokoladekake, eplekake, is, frukt og evnt. muffinsrester.
Gleder meg til å lage muffinsene. Håper bare de blir like fine som på bildene



Ser du det når jeg quoter det, Lenemor?
Nå er snart geléen ferdig. Mangler bare den siste fargen. Skal si det tok tid med den første! Tror den sto i kjøleskapet i 6-7 timer før jeg kunne legge på neste farge....
Og muffinsene ble sååååå vellykka  Skal se om jeg får lagt inn et bilde.
Så kommer det flere bilder imårra når alt er klart

 


Trillemor82 skrev:
oj.. for noen fantastiske muffins.. hvordan lagde du de??? :)



Kjempeenkelt faktisk
Du lager muffinsrøre, fordeler den i boller, eller som meg; 1/2 liters plastglass fra CB
Deler da i det antall farger du vil bruke. Så blander du inn farge. Jeg brukte Wilton, for de gir så fin farge, og ikke minst: det er ikke smak i de!!!!
Og så bare putter du alle eller noen farger oppi muffinsformene og steker som vanlig.
Du kan søke på Rainbow cupcakes på YouTube også
 
Her er noen bilder, som lovet



 
Ja, nå fikk jeg lest, og jeg fikk beundret og jeg fikk sukket og oiet - så flink du er!! Jeg vil også prøve regnbuemuffins, kanskje det er noe å servere i bursdagen til August?
 
Det er det helt sikkert, Lenemor
Da første jente tok et bit i bursdagen til Linnea, så trillet latteren rundt bordet. De var visst veldig morsomme disse muffinsene
Takk for koselige kommentarer. Det er gøy å få til ting selv om det er veldig enkelt
 
Kunsten er å få enkle ting til å se vanskelige ut
 
Så flink du er alt så kjempe godt ut og de muffinsen var kjempe tøffe.
 
Back
Topp