Bunad på 17. mai?

Uff. Min var trang i fjor. Tviler på den passer. Også jeg som alltid har bunad. Elsker den. Den er ikke særlig justerbar, og med sølvbelte er det tapt sak om jeg ikke får det igjen. Har utsatt å prøve. Men tviler. Særs trist. Hadde bunad i fjor da, 5 mnd etter fødsel. Hadde forøvrig på den 3 mnd etter fødsel i dåpen. Men den er noe herk å amme i, så spørs om det ikke blir bunad neste år heller.

Kjenner jeg blir litt trist. Hehe. Kunne sydd den ut, men det er liksom et nederlag og aaaalt for seint nå. Nei, søren. Tror jeg springer og prøver den...

Oppdatert: Den passet!! Hurra. Den er trang, men håper den kan passe i noen timer. Vi bor veldig nærme sentrum av 17. mai-feiringen, så kan gå hjem og skifte når det måtte passe. Tenker å ha en kjole i bakhånd :)

Åh, så utrolig flaks! Håper den fortsatt passer 17. mai!
 
Jeg får ikke mage før seeeeent, samt en bunad med relativt høyt liv så plassmessig nadas problemas, MEN jeg er så dårlig, kvalmen og kaldsvetting så jeg tror bunaden kommer til å gi meg helt klaus [emoji15] Har en tung bunad som også er «to bunader oppå hverandre».. Kjipt, elsker å gå i bunaden min [emoji173]️

Det hørtes vel tøft ut, ja. Har faktisk ikke tenkt på det med varmen, men jeg er også kjempevarm så kanskje bunad er uaktuelt pga det også.
 
Jeg står over bunaden i år. Kan tenkes den passer tidlig på dagen, men blir så oppblåst i løpet av dagen så tror det uansett blir utrolig ubehagelig etterhvert

Ja, det er det heg tenker også, at jeg kanskje kan gå den på på morgenen, men så blir det vondt utover dagen.
 
jeg hadde samme termin 2016 (2. november), da passet alle mine kjoler fremdeles på 17. mai, kanskje bortsett fra den mest tettsittende uten stretch :) Satser på at bunaden passer i år (hadde ikke sist), har heldigvis pittelitt å gå på, for magen har allerede begynt å vise seg litt denne gangen...

Oi, nesten ingen av mine klær passer. Magen har virkelig kommet her. :)
 
Klarte å knekke veskelåsen... må være ett tegn fra åven...
 
Skulle egentlig endelig sy ut bunaden min nå i vår. Tror vi utsetter det til neste år... [emoji23]
 
Oi, nesten ingen av mine klær passer. Magen har virkelig kommet her. :)
Skal sies den kom ganske sent til meg, var liten ganske lenge, så eksploderte det de siste to mnd... Denne gangen har jeg allerede begynt med gravidbukser og navlen min popper halvveis når jeg har full blære, hehe
 
Skal sies den kom ganske sent til meg, var liten ganske lenge, så eksploderte det de siste to mnd... Denne gangen har jeg allerede begynt med gravidbukser og navlen min popper halvveis når jeg har full blære, hehe

Jeg synes også at navlen min ser litt «sprengt» ut om kvelden. Trodde det var altfor tidlig, men da er vi flere. :) Har brukt gravidbukser i mange uker, jeg også, får ikke på vanlige bukser selv om jeg har gått ned i vekt.
 
Jeg synes også at navlen min ser litt «sprengt» ut om kvelden. Trodde det var altfor tidlig, men da er vi flere. :) Har brukt gravidbukser i mange uker, jeg også, får ikke på vanlige bukser selv om jeg har gått ned i vekt.

jeg må si jeg synes det er litt stas da, gleder meg til å se ordentlig gravid ut, og er litt deilig med gravidbukser :)
 
jeg må si jeg synes det er litt stas da, gleder meg til å se ordentlig gravid ut, og er litt deilig med gravidbukser :)

Veldig stas er det! Gleder meg skikkelig til vi har fortalt nyheten og jeg kan vise fram magen istedenfor å (forsøke å) gjemme den i digre gensere,
 
Jeg er også litt usikker på om jeg skal gidde å prøve. Faren er jo at jeg prøver en dag magen er liten (den varierer litt) og så passer den og plutselig på 17. mai blir det kjempeubehagelig når jeg har spist og den strammer på magen...

Der fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips ! :)
 
Bunaden har vert trang noen år allerede, så det hadde vert glemmesak nå hvertfall! Skal marsjere i uniform, type smoking på 17.mai. Er veldig spent på om jeg klarer å kneppe igjen knappene i skjorta over magen[emoji85]
 
Skal ikke ha bunad. Vet ikke hva jeg skal ha, har mange kilo for mye fra før så har noen kjoler med plass til mage osv, så håper en av de passer over puppene fortsatt.
 
Back
Topp