Budsjett(?) bursdag?

1gangs:)

Glad i forumet
Hvor mye ca bruker dere på en Bursdag til barna og hva legger dere i det, enkelt eller gjenomført med barnets fav. karakter??
, tenker da typ familie besøk :)
 
Familiebesøk gjøres enkelt. Vanlige glass og asjetter, og et par kaker. Kanskje noe lett mat.
Kostnader blir kun det ingrediensene koster.
 
Vi kjøper vanlige engangskopper, engangsfat og bestikk (noe vi egentlig alltid har liggende uansett), serverer pølse med brød eller pizza (kommer an på tilbud osv) og kaker. Har vi det i skapet fra før, lager vi også gelé. Tror vi lander på rundt 500 kr totalt. Får ofte noen til å bake en kake også, så sparer jo litt der.
 
Helt enkel servering med kaffe, fruktfat og kaker. Baker sjelden kakene selv, da jeg "bestiller" hos besteforeldre og tanter (barnet får da lov å ønske seg favorittkaken)

Barnebursdagen koster MYE mer, så greit å gjøre familiebursdagen billig :)
 
Vi legger ganske mye i familiebursdagen, serverer middag og lager kaker selvfølgig, kjøper inn snacks osv. Så kanskje 2000kr inkl alt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Familieselskap har bestandig vært kaffe og kaker her, er ikke ballonger (med mindre det kommer etter barnebursdagen) eller noe tema der.
 
Vanligvis har vi bare kaker og kaffe/brus i familiebursdager. Så blir det gjerne noe frukt og snacks. Ballonger, servietter og gjerne en blomst/bukett og noe lys alt etter som barnet selv har ønske om. Så det går gjerne opp mot 1000 kr alt etter som hvor mye bakevarer jeg har i skapet samt at jeg må bruke alternativer for melk.
 
Så enkelt og greit for de aller fleste, men har dere da barnebesøk som dere gjør mer utav?
Vi har ikkje barnebesøk, minste er for liten (i mine øyne) og har nett begynt i bhg så har ikkje så mange venner enda ;) så vi gjør litt utav fam. Besøk lager kake med favoritt figur og kjøper fat og kopper av samme, så pleier vel ligge på alt fra 1000-2000 kommer an på hva vi har fra før osv :)
 
Så enkelt og greit for de aller fleste, men har dere da barnebesøk som dere gjør mer utav?
Vi har ikkje barnebesøk, minste er for liten (i mine øyne) og har nett begynt i bhg så har ikkje så mange venner enda ;) så vi gjør litt utav fam. Besøk lager kake med favoritt figur og kjøper fat og kopper av samme, så pleier vel ligge på alt fra 1000-2000 kommer an på hva vi har fra før osv :)
Her feirer vi barnebursdag (jenta er 6år), og det koster fort mellom 2-3000kr. Da velger vi ofte lekeland (veldig kjekt når vi ikke har plass til 18barn hjemme). Derfor gjør vi det helt enkelt med familebursdagen. Barnet virker fornøyd :)
 
Back
Topp