Bubblys dagbok

Hvordan går det?

Så hyggelig at du spør Starbucks!! [emoji3]

Har kommet til uke 32+3 i svangerskapet og det går veldig bra med jentene våre [emoji847][emoji176][emoji176] De vokser akkurat som de skal foreløpig, men nå begynner det å bli trangt inni der tror jeg. Magen føles hvertfall passe stor nå! [emoji38]
Nederste jenta (tv1) har lagt seg med hodet ned for noen uker sida og ligger stort sett stille med unntak av litt spenstige spark opp i ribbeina. Mens øverste jente (Tv2) romsterer fælt og har byttet stilling mellom hver gang vi er på kontroll. Har hatt en skremmende opplevelse i svangerskapet (kort livmorhals i uke 23), men med jobb-nekt og sofa-plikt har den blitt lang igjen og er ikke lenger noe fare for for tidlig fødsel.
Det virker som at jentene trives og at vi kommer til å gå hvertfall til uke 37. Det er hvertfall følelsen og det håpet jeg har [emoji5][emoji1374]

Jeg har en dagbok inne på desember der jeg oppdaterer med jevne mellomrom [emoji5]:

Bubblys dagbok - dobbel glede

http://forum.babyverden.no/index.ph...hreads/Bubblys-dagbok---dobbel-glede.1890468/
 
Magebilder gjennom graviditeten hittill:
d4538b89d7cafa648d1fa74fbc6fa098.jpg
 
Du ser jo veldig flott ut da[emoji2][emoji177]

Tusen takk! [emoji8]
Begynte plutselig å vokse veldig fort, men det er kanskje ikke så rart [emoji6]
 
Åh, så koselig å lese! Så fin mage [emoji7] [emoji173]
 
Kjempefin mage. Hadde aldri gjettet at du skal ha tvillinger! Min mage med en gjest ombord er minst like stor som din , om ikke større :joyful:.

Godt at det går bra med deg og at livmorhalsen er lang nok! Fy, så skremmende :nailbiting:! Som om ikke det har vært nok på vegen din fra før :bored:. Håper alt går smoooth herifra! Nå er i hvertfall barna dine store nok til at alt vil gå bra og det er jo godt å vite!
Måtte de holde seg inne forbi uke 37!
 
Så fin mage! Og så utrolig fort tiden har gått! Synes ikke det er lenge siden du nettopp var blitt gravid:happy:
 
Kjempefin mage. Hadde aldri gjettet at du skal ha tvillinger! Min mage med en gjest ombord er minst like stor som din , om ikke større :joyful:.

Godt at det går bra med deg og at livmorhalsen er lang nok! Fy, så skremmende :nailbiting:! Som om ikke det har vært nok på vegen din fra før :bored:. Håper alt går smoooth herifra! Nå er i hvertfall barna dine store nok til at alt vil gå bra og det er jo godt å vite!
Måtte de holde seg inne forbi uke 37!

Jeg er litt treig med å svare inne her [emoji85]
Ja, det var virkelig noen nervepirrende uker fra uke 23 og utover. Men nåååå i uke 33 føler jeg meg kjempeklar for å slippe ut leieboerne [emoji6] Bare noen dager igjen nå så er lungene ferdig utviklet og de vil klare seg bra i den store verden. Skal jo prøve å knipe igjen en stund til, men nå har jm funnet protein i urinen, ødem i beina og økende blodtrykk, så hun følger meg tett to ganger i uka. Det er jeg veldig glad for!
Er ikke magen min større enn din altså? Jeg syns min er så stor og tung nå. Er vondt å bevege seg og bare det å snu seg i senga [emoji28]
Så nå er det fortsatt bare sofa-surfing fremover og håpe de blir inni der så lenge som mulig med så lite plager for mor som mulig [emoji6]
Når er terminen din? Må jo nærme seg med stormskritt nå?
 
Så fin mage! Og så utrolig fort tiden har gått! Synes ikke det er lenge siden du nettopp var blitt gravid:happy:

Takk! [emoji847] Ja, tiden gikk plutselig veldig fort!
 
Hvordan er formen din Bubbly? :smug:

Takk for at du spør!
Fortsatt pottetett, hoster og er skikkelig forkjøla.... 3 uker i dag. Jeg skjønner ikke at det er mulig å være forkjøla så lenge jeg... men det er vel som jordmor sier, at immunforsvaret er svekket pga graviditeten. Er oppe 3-4 ganger om natta, ender ofte opp i stua, men det går greit... Jeg tror at kroppen samtidig trener på spedbarnsperioden med lite søvn nå jeg... [emoji28][emoji15]
 
Jeg er litt treig med å svare inne her [emoji85]
Ja, det var virkelig noen nervepirrende uker fra uke 23 og utover. Men nåååå i uke 33 føler jeg meg kjempeklar for å slippe ut leieboerne [emoji6] Bare noen dager igjen nå så er lungene ferdig utviklet og de vil klare seg bra i den store verden. Skal jo prøve å knipe igjen en stund til, men nå har jm funnet protein i urinen, ødem i beina og økende blodtrykk, så hun følger meg tett to ganger i uka. Det er jeg veldig glad for!
Er ikke magen min større enn din altså? Jeg syns min er så stor og tung nå. Er vondt å bevege seg og bare det å snu seg i senga [emoji28]
Så nå er det fortsatt bare sofa-surfing fremover og håpe de blir inni der så lenge som mulig med så lite plager for mor som mulig [emoji6]
Når er terminen din? Må jo nærme seg med stormskritt nå?

Har termin 29. Jan.

Huff, er ikke greit med protein og økende blodtrykk kombinert med ødemer. Ødemer i seg selv er ikke farlig sier min jordmor.

Godt du blir fulgt opp skikkelig! Bare et par uker til nå Bubbly!
Håper du slipper mer baluba nå og at det holder til uke 37. Det blir det beste for alle, men som du sier så går nok alt bra fra nå av uansett!

Siiiiiste innspurt!

Heia, heia! Tenk, to på en gang til og med :Heartbigred
 
Har termin 29. Jan.

Huff, er ikke greit med protein og økende blodtrykk kombinert med ødemer. Ødemer i seg selv er ikke farlig sier min jordmor.

Godt du blir fulgt opp skikkelig! Bare et par uker til nå Bubbly!
Håper du slipper mer baluba nå og at det holder til uke 37. Det blir det beste for alle, men som du sier så går nok alt bra fra nå av uansett!

Siiiiiste innspurt!

Heia, heia! Tenk, to på en gang til og med :Heartbigred

Oppi gravid-hjernen min lå du foran meg, med termin i November [emoji1] Men hvis du har termin i slutten av januar kan du neppe ha større mage enn meg [emoji85] Da blir det tungt for deg på slutten!

Nei, ødem er visst ikke farlig, men veldig ubehagelig til tider. Joggeskoene er snørt opp på maks åpning og likevel er det trangt og vondt. Går ikke lenger enn til postkassa eller bilen da [emoji38]

To på rappen [emoji1376][emoji1] «instant family» til jul [emoji847]
[emoji176] Vi er så fantastisk heldige!!! [emoji176]
 
Takk for at du spør!
Fortsatt pottetett, hoster og er skikkelig forkjøla.... 3 uker i dag. Jeg skjønner ikke at det er mulig å være forkjøla så lenge jeg... men det er vel som jordmor sier, at immunforsvaret er svekket pga graviditeten. Er oppe 3-4 ganger om natta, ender ofte opp i stua, men det går greit... Jeg tror at kroppen samtidig trener på spedbarnsperioden med lite søvn nå jeg... [emoji28][emoji15]
Huff, så slitsomt at det sitter så lenge i! Heldigvis en god grunn til nedsatt allmenntilstand, men hallooo du må jo være sykt sliten! Sender masse god bedring støv :angelic: (babystøv får du jo nok av uansett :hilarious:)
 
Huff, så slitsomt at det sitter så lenge i! Heldigvis en god grunn til nedsatt allmenntilstand, men hallooo du må jo være sykt sliten! Sender masse god bedring støv :angelic: (babystøv får du jo nok av uansett :hilarious:)

Veldig sliten nå ja! Skulle gjerne heller generert litt overskudd til jentene kommer, men virker ikke som at jeg skal få lov til det [emoji28]
Tusen takk for god-bedring-støv [emoji3][emoji92] Det setter jeg pris på.
Babystøv prøver jeg å dele generøst ut selv [emoji6]
 
Veldig sliten nå ja! Skulle gjerne heller generert litt overskudd til jentene kommer, men virker ikke som at jeg skal få lov til det [emoji28]
Tusen takk for god-bedring-støv [emoji3][emoji92] Det setter jeg pris på.
Babystøv prøver jeg å dele generøst ut selv [emoji6]

Hei! :) Så koselig å høre din historie og at det går bra med deg :) Jeg skal og ha IVF behandling med oppstart medisiner i desember...veldig spent på hvordan det går. Håper du har det fortsatt bra.
 
Hei alle skjønne damer! [emoji8]
En rask oppdatering:
Det ble bestemt sånn ca kl 10 i går at jeg skulle forløses med keisersnitt samme dag pga sv.forgiftningen. Ca kl. 14.20 i går ble jentene født. Tv1 veide ca 2150g, og Tv2 veide ca 2069g. Begge er 47cm lange. Tv2 måtte på cpap de første timene, men allerede natt til i dag fikk hun slippe og kunne puste på egenhånd.
Jeg har vært og er skikkelig dårlig, siden de sliter med å finne smertestillende til meg som fungerer, og blodtrykket til tider er veldig høyt fortsatt. Men det positive er at forkjølelsen begynner å bli bedre, hevelsene er ikke like vonde og jeg klarer å sove (!) masse!! [emoji1]
Sambo har fått ett eget rom her og tar seg av jentene på nyfødt-intensiven (de skal visst flyttes i dag tror jeg). Han er superflink og mater, skifter bleie og ordner og steller, mens jeg ligger her og prøver å bli bedre.
Så! [emoji16] Vi er to mektig stolte foreldre til to nydelige prinsesser som jeg bare elsker over alt på jord [emoji92][emoji176][emoji176][emoji92]
 
Gratulerer så mye Bubbly[emoji173]️ Og så godt at det går bra med tvillingene [emoji2] Ønsker det masse god bedring og så må du kose deg med denne helt spesielle tiden [emoji8]
 
En stor gratulasjon her også❤️❤️
 
Back
Topp