Bubblys dagbok

Så hyggelig å høre! Nytt hus og tre søte små. Selvom de er litt kranglete nå tenker jeg de har mye glede av hverandre og ikke minst kommer til å ha det når de blir større [emoji5] Jeg gleder meg til å være "dumme mamma" [emoji6] kommer nok til å bli det og siden sambo er så utrolig snill [emoji12]

Hvorfor var du sykemeldt så lenge? Var det mange symptomer som ballet på seg? Jeg ser for meg at dersom jeg blir litt bedre i juni/juli så tar vi sommerferie da. Vi tenker bilferie i Norge og kjøre til svigers i Nord-Norge. Og da er vel kanskje magen så stor at jeg blir sykemeldt igjen i august. Så blir vel ikke mye jobbing uansett før de små kommer (om bare ca. 6-7 mnd!) [emoji847]

Dumme mamma er nok en del av gamet ja, og såpass tåler vi! ;)
De første ukene var jeg sykmeldt pga at jeg hadde mistet en del ganger tidligere, så da ville legene at jeg skulle ta det mest mulig med ro. Ettersom tiden gikk og vi så at det mest sannsynlig kom til å gå bra, gikk sykmeldingen over til å gjelde pga tungt arbeid og liten mulighet til å tilrettelegge.
Har egentlig hatt forholdsvis enkle svangerskap, sluppet unna den verste kvalmen blant annet, men har i to av tre svangerskap slitt med mye og sterke kynnere, og har fått svangerskapshypertensjon mot slutten av rugetida. :p

Tviler på at du kommer deg ut i jobb igjen ja, men like greit. Sååå gøy er det da ikke å jobbe. ;)

Snill mann du har forresten! :) Blir helt rørt over at disse mennene pusler, steller og duller med sine gravide kvinner. Det er neimen ikke bare bare for dem dette heller. :Heartred
God bedring! Håper den verste kvalmen slipper taket snart! :Heartred
 
Det er grusomt ja. Var innlagt to ganger, men klarte meg stort sett hjemme. Kunne ikke legge meg ned å "være syk" heller, har jo en fra før. Men det gikk bra. Ble kvitt tannsten faktisk, haha! Noe godt kom det ut av 5-15 ganger med oppkast daglig

Så nydelige tøfler og pledd! Heldige babyer som får på seg de om noen mnd [emoji173]️

Uff... skjønner ikke hvordan du tok deg av den lille når du var så dårlig. Det er beundringsverdig! Jeg klarer knapt å ta vare på meg selv, og jeg er ikke i nærheten av så dårlig du var.

Ja, de tøflene er herlige [emoji7] Gleder meg til det kommer matchende klær og lue. For det gjør det nok garantert! [emoji6]
 
De var utrolig søte! :) Heldige tvillinger som får en bestemor som er så flink å strikke! :)

Ja, de blir nok ganske bortskjemte sånn sett! Svigermor strikker som en maskin! [emoji847]
 
Dumme mamma er nok en del av gamet ja, og såpass tåler vi! ;)
De første ukene var jeg sykmeldt pga at jeg hadde mistet en del ganger tidligere, så da ville legene at jeg skulle ta det mest mulig med ro. Ettersom tiden gikk og vi så at det mest sannsynlig kom til å gå bra, gikk sykmeldingen over til å gjelde pga tungt arbeid og liten mulighet til å tilrettelegge.
Har egentlig hatt forholdsvis enkle svangerskap, sluppet unna den verste kvalmen blant annet, men har i to av tre svangerskap slitt med mye og sterke kynnere, og har fått svangerskapshypertensjon mot slutten av rugetida. :p

Tviler på at du kommer deg ut i jobb igjen ja, men like greit. Sååå gøy er det da ikke å jobbe. ;)

Snill mann du har forresten! :) Blir helt rørt over at disse mennene pusler, steller og duller med sine gravide kvinner. Det er neimen ikke bare bare for dem dette heller. :Heartred
God bedring! Håper den verste kvalmen slipper taket snart! :Heartred

Ja da skjønner jeg! Jeg er veldig glad for at jeg er sykemeldt siden vi har en del lim og kjemikalier vi jobber med. Kan selvsagt bruke maske, men man blir jo eksponert fordet. Har også tunge løft av og til (skal sies at ingen andre gravide på jobb har blitt sykemeldt eller omplassert pga kjemikalier eller annet).
Savner å jobbe litt, mest siden jeg savner kolleger, men tenker at det er best at jeg er hjemme og ruger. Er jo livredd for å miste også.

Sambo er helt fantastisk! Og etter å lese om noen som ikke får så mye forståelse i termin-forum, så blir jeg ekstra takknemlig for han jeg har [emoji6] Jeg visste jo fra før at jeg er heldig, men nå syns det ekstra godt.
 
Vi er i sjokk!! [emoji43][emoji43]
Herregud, griner nå også jeg. Plutselig var det TO foster på skjermen med hvert sitt bankende hjerte!! [emoji176][emoji176]
For en lykke! Og en skrekkblandet fryd!! [emoji28] Double trouble [emoji7][emoji7] Vi skal bli tvillingforeldre!
fbebb4ece31c5573cf84fa022456606d.jpg

Herremin for en glad nyhet! Jeg husker vi drømte oss bort om tvillinger og var sikre på at det ble det! Så er det du som får dobbelglede! Aå utrolig koselig og rørende! Kom noen gledestårer her [emoji7][emoji173]️
 
Herremin for en glad nyhet! Jeg husker vi drømte oss bort om tvillinger og var sikre på at det ble det! Så er det du som får dobbelglede! Aå utrolig koselig og rørende! Kom noen gledestårer her [emoji7][emoji173]️
Hihi! Ja tenk det! Jeg hadde ALDRI trodd at vi skulle være SÅÅÅÅ heldige! :) Nå bare håper jeg at dette svangerskapet går rolig for seg uten noen komplikasjoner. Og så gleder vi oss så innmari til julegavene våre kommer <3 <3
 
Hvordan er formen nå vennen? <3
 
Hvordan er formen nå vennen? <3

Takk for at du spør! [emoji4]

Veldig lite energi, og kvalme spesielt på morgen og kveld nå. Midt på dagen litt bedre.
Fikk dessverre skikkelig hodepine i går og er ikke kvitt den enda, så prøver å ikke være så mye online som jeg vanligvis er.

Har forøvrig også måttet avsløre nyheten til hele slekta til både sambo og meg [emoji6] Svigerfar var så stolt at ryktet spredde seg fort, så da bestemte vi oss for å komme ham i forkjøpet med sambos søstre osv. Da måtte min familie vite også [emoji12] Alle er overlykkelige så det er jo veldig gøy!

Har også fått time til jordmor neste uke, og håper både på bekreftelse av graviditeten og å bli henvist videre til sykehuset for videre oppfølging [emoji4]
 
Det er nesten ikke overraskende at du er litt utmatta og kvalm, du lager jo tross alt to mennesker inni kroppen din ❤️
Skikkelig synd med hodepinen da :(

Så hyggelig at alle er så glade på deres vegne! Nå må dere nok tåle å bli midtpunktet i familien i en tid fremover ;)

Lykke til hos jordmor! Du blir nok godt ivaretatt skal du se :)
 
Ringte sykehuset... var ikke så mye hjelp å få. De måtte få henvisning av fastlegen, og jeg sa at fastlegen ikke ville sende henvisning før uke 14... Så hun sa jeg kunne kontakte jordmor i kommunen min og få henvisning derfra også.
Jeg nevnte kvalme med vektnedgang på 5 kg, og hun sa det var vanlig både med kvalme og vekttap... [emoji849] Man blir jo litt frustrert.

Jeg er bare veldig glad jeg ikke kaster opp den lille maten jeg spiser, og jeg prøver å variere så mye jeg kan.

Unnskyld. Jeg glemte å svare deg videre jeg.

Det som er problemet her nå er at fastlegen ikke gjør jobben sin, og sykehuset er for firkanta. For førsteprioritet av kvalmestillende skal jo fastlegen ta seg av. Og ja, det er nokså vanlig med kvalme og vekttap, men det er ikke grunn til å droppe medisin. Det blir nesten som å si: "Det er vanlig med kraftig hodepine, så du trenger ikke prøve paracet eller ibux, selv om vi vet at det kan hjelpe for mange." Jeg blir kjempesint for at man fortsatt i 2017 må krangle seg til kvalmestillende ved svangerskapskvalme selv om det både finnes nasjonal veileder som anbefaler dette og man vet at det er trygt, og det gjør jo svangerskapet bedre for mor og baby. Blæ!
 
Hihi! Ja tenk det! Jeg hadde ALDRI trodd at vi skulle være SÅÅÅÅ heldige! :) Nå bare håper jeg at dette svangerskapet går rolig for seg uten noen komplikasjoner. Og så gleder vi oss så innmari til julegavene våre kommer <3 <3

Jeg har stor tro at dette går supert! [emoji6]masse masse lykke til fremover
[emoji7][emoji173]️bare å glede seg til den struttende flotte gravidmagen kommer snikende plutselig [emoji7]tenk to herlige små! Ntååååå! Smelt! [emoji173]️
 
Det er nesten ikke overraskende at du er litt utmatta og kvalm, du lager jo tross alt to mennesker inni kroppen din [emoji173]️
Skikkelig synd med hodepinen da :(

Så hyggelig at alle er så glade på deres vegne! Nå må dere nok tåle å bli midtpunktet i familien i en tid fremover ;)

Lykke til hos jordmor! Du blir nok godt ivaretatt skal du se :)

Hodet mitt var nok ikke så glad å all tlf og TV-tittinga. Ble litt mye. Men nå er hodet bedre [emoji5]
Kvalmen er lik, men jeg føler jeg har mer energi på dagtid og orker mer mat, heldigvis! Har gått opp 200g på to dager og skikkelig fornøyd med det [emoji16]
Blir bra med jordmor, gleder meg skikkelig! En ny milepæl på en måte [emoji847]
 
Unnskyld. Jeg glemte å svare deg videre jeg.

Det som er problemet her nå er at fastlegen ikke gjør jobben sin, og sykehuset er for firkanta. For førsteprioritet av kvalmestillende skal jo fastlegen ta seg av. Og ja, det er nokså vanlig med kvalme og vekttap, men det er ikke grunn til å droppe medisin. Det blir nesten som å si: "Det er vanlig med kraftig hodepine, så du trenger ikke prøve paracet eller ibux, selv om vi vet at det kan hjelpe for mange." Jeg blir kjempesint for at man fortsatt i 2017 må krangle seg til kvalmestillende ved svangerskapskvalme selv om det både finnes nasjonal veileder som anbefaler dette og man vet at det er trygt, og det gjør jo svangerskapet bedre for mor og baby. Blæ!

Takk for svar [emoji4][emoji171]

Sukk, ja.... det blir jo helt feil å ikke gi medisiner som skal funke, når man har en plage.... Hadde vært kjekt liksom hvertfall å kunne ta en tablett en gang i blandt bare for å komme meg ut litt.
Men nå skal jeg til jordmor på onsdag og håper hun kan hjelpe meg på ett eller annet vis. Ihvertfall å henvise meg til sykehuset. Så får vi se når jeg blir innkalt dit, og hva de kan gjøre.

Jeg føler meg heldigvis litt bedre på dagtid nå. Sambo lagde suppe til meg og pølser til seg selv i forrigårs. Jeg ville prøve pølse og det gikk kjempebra! [emoji847] Så nå har jeg spist nesten 2 hele pølser til middag i to dager og begynt å gå litt opp i vekt. Er så takknemlig!
 
Jeg har stor tro at dette går supert! [emoji6]masse masse lykke til fremover
[emoji7][emoji173]️bare å glede seg til den struttende flotte gravidmagen kommer snikende plutselig [emoji7]tenk to herlige små! Ntååååå! Smelt! [emoji173]️


"Bare" 10 dager til uke 12, så nå håper jeg kroppen min begynner å spille litt på lag med meg, samtidig som jeg kan føle meg tryggere på at de to små har det bra.
Gleder meg veldig til å se magen vokse, foreløpig er den ganske dvask og flat [emoji12]

Jeg er så lykkelig altså [emoji4][emoji176] Tenk at jeg er gravid! [emoji847]
 
Er såå glad på dine vegne Bubbly [emoji173] skal du ha ny ul etterhvert?

Takk søte Poppi! [emoji8]
Jeg håper jeg skal få ny ul snart hvertfall.
Nå fikk jeg snike litt i køen hos eneste jordmor vi har her i bygda (som skal slutte snart [emoji15]), så håper inderlig hun henviser meg til sykehuset så de kan følge meg opp. Vil tro sykehuset vil sjekke forholdene der inne selvom jeg vet det er twins fra før, så håper jeg kommer inn ganske fort [emoji6]
 
Du skal ha litt ekstra oppfølging med tvillinger søta, så regner med det blir ekstra kontroller og ul[emoji173] [emoji4]
 
Du skal ha litt ekstra oppfølging med tvillinger søta, så regner med det blir ekstra kontroller og ul[emoji173] [emoji4]

Jaaaaa! Håper det!! [emoji1374][emoji4] Har forstått det sånn at det blir mye kontroller på slutten, etter uke 20 eller noe. Men vil jo gjerne ha noen ekstra i starten også [emoji6]
 
Jaaaaa! Håper det!! [emoji1374][emoji4] Har forstått det sånn at det blir mye kontroller på slutten, etter uke 20 eller noe. Men vil jo gjerne ha noen ekstra i starten også [emoji6]
Satser på noen ekstra i starten også[emoji173] [emoji8]
 
Back
Topp