BSU

hoppestokken

Forumet er livet
Sensommerbarna 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
Sparer dere i BSU? Og BSU 2.0/pluss/super el? Når begynte dere å spare? Rekker dere å spare opp max innen dere når max alder?
 
Sparer i BSU ja :) Har spart rett under 100.000 nå, så jeg er litt treig.
 
Ja jeg sparer, 200 000 nå, men rekker ikke mer.
 
Har ikke spart på noen år nå, har 70 000kr stående, forhåpentligvis får jeg spart mer der når jeg er ferdig utdannet :)
 
Har ikke spart på noen år nå, har 70 000kr stående, forhåpentligvis får jeg spart mer der når jeg er ferdig utdannet :)

Jeg hadde vel ikke mer enn 25-30 000 da jeg var ferdig studert. Nå, 4 år senere, har jeg ca 160 000,-. Åpnet en BSU pluss konto nå i år for å kunne spare litt mer med god rente. Satser på ca 400 000 innen jeg når max alder.
 
Jeg hadde vel ikke mer enn 25-30 000 da jeg var ferdig studert. Nå, 4 år senere, har jeg ca 160 000,-. Åpnet en BSU pluss konto nå i år for å kunne spare litt mer med god rente. Satser på ca 400 000 innen jeg når max alder.
Så flink:) håper jeg også klarer det :)
 
Så flink:) håper jeg også klarer det :)

Det klarer du! Jeg ser litt på BSU-sparingen som en regning. Dvs at jeg setter av de pengene uansett hvor god/dårlig råd jeg føler jeg har den mnd frem til kontoene er fylt opp. Når de er fylt opp kan jeg begynne å spare til litt morsommere ting [emoji16]
 
Ja, sparer maksimalt beløp hvert år nå, men kommer ikke til å nå makstaket siden jeg ikke sparte nok i begynnelsen. Begynte å spare tidlig i 20årene.
 
Det klarer du! Jeg ser litt på BSU-sparingen som en regning. Dvs at jeg setter av de pengene uansett hvor god/dårlig råd jeg føler jeg har den mnd frem til kontoene er fylt opp. Når de er fylt opp kan jeg begynne å spare til litt morsommere ting [emoji16]
Så lurt:)
 
Hvor gammel er du nå da?

Er bare 24, så har jo 10 år igjen :) Kjøpte hus uten å sprette opp BSUen, så satser på å ha en god sum å nedbetale lånet med når jeg blir 34 :)
 
Foreløpig har jeg 263.000 på den, og er 29år :) jeg hadde pluss tidligere, men måtte sprette den for å få lån til bolig. Heldigvis kunne jeg beholde og spare videre på den originale :)
 
Rakk ikke spare fullt før jeg ble for gammel siden de økte maxbeløpet for noen år siden. Men har en sånn ekstra bsu i tillegg. Tenker å betale ned på huslånet når renta går opp.
 
Back
Topp