Brystvegring..hvor lenge kan det vare?

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Jenta på snart 10 uker har hatt brystvegring i 3 dager nå og det er fryktelig slitsomt og frustrerende :(
Hun gir tydelig tegn til å være sulten, men gråter hysterisk og står omtrent i bro av sinne så snart hun ser puppen.
Vi har prøvd alt av ammestillinger inkludert å amme mens jeg går og bysser, men ingenting fungerer. Jeg har fått i henne mat et par ganger ved at jeg lurer i henne puppen mens hun sover/halvsover.
Hun spiser på natten heldigvis og har gode tissebleier, så virker jo ikke som hun lider noen nød, men det er fryktelig vondt å se henne så hysterisk og ikke få til å hjelpe henne. Har lest på ammehjelpens sider, men ikke funnet noen løsning foreløpig, så må bare håpe at det går over snart.

Puppen er jo det som alltid fungerer mot alt! Når det plutselig ikke fungerer så føler jeg meg så maktesløs :sorry:

Noen som har opplevd det samme?
Hvordan løste det seg? Hvor lenge varte det?
Gjorde du noe for å opprettholde produksjonen når baby ikke ville spise?
 
Her er det av og på. Hun er 5 måneder, og vi har holdt på i et par-tre uker vil jeg tro. Hun får bare holde på. Det er viktig å ikke stresse, da gjør du problemet verre. Jeg aner ikke hva man kan gjøre med det, men det går vel over tenker jeg. Det er ingenting galt ellers som gjør at hun ikke vil ha mat. Hun følger kurven sin fint så hun får I seg nok.
 
Du kan pumpe og/eller håndmelke for å holde produksjonen oppe, og nattamming er det mest effektive.

Vær påpasselig med å ikke holde henne bak hodet/nakken når hun skal ammes, og følg med på signalene hennes så hun ikke er desperat før du legger henne til. Hun kan gjerne få ligge det konstant om hun vil.
Håndmelke ut litt først, så det ikke kommer så mye og fort, det kan hjelpe.
Også må du nesten bare holde ut, enn så krevende det er. <3
 
så godt at hun spiser bra på natten! Da vil det nok gå seg til, også får hun jo det hun trenger. Brystvegring er tungt, men det pleier å gå over!

Amming i bæresele har fungert når min har hatt brystvegring. Også tror jeg det er lurt, selv om det er vanskelig, å prøve å ikke stresse med det. Gjør amming hyggelig selv om det ikke er det akkurat nå, så snur det snart!
 
Her er det av og på. Hun er 5 måneder, og vi har holdt på i et par-tre uker vil jeg tro. Hun får bare holde på. Det er viktig å ikke stresse, da gjør du problemet verre. Jeg aner ikke hva man kan gjøre med det, men det går vel over tenker jeg. Det er ingenting galt ellers som gjør at hun ikke vil ha mat. Hun følger kurven sin fint så hun får I seg nok.
Du kan pumpe og/eller håndmelke for å holde produksjonen oppe, og nattamming er det mest effektive.

Vær påpasselig med å ikke holde henne bak hodet/nakken når hun skal ammes, og følg med på signalene hennes så hun ikke er desperat før du legger henne til. Hun kan gjerne få ligge det konstant om hun vil.
Håndmelke ut litt først, så det ikke kommer så mye og fort, det kan hjelpe.
Også må du nesten bare holde ut, enn så krevende det er. <3
så godt at hun spiser bra på natten! Da vil det nok gå seg til, også får hun jo det hun trenger. Brystvegring er tungt, men det pleier å gå over!

Amming i bæresele har fungert når min har hatt brystvegring. Også tror jeg det er lurt, selv om det er vanskelig, å prøve å ikke stresse med det. Gjør amming hyggelig selv om det ikke er det akkurat nå, så snur det snart!

Takk for tips og råd! :)

Skal prøve å beholde roen så godt det lar seg gjøre og håpe at det for seg om ikke så lenge.

Fikk lurt i henne litt i dag ved å gå rundt med henne og bysse mens hun nesten sovnet, så vi får fortsette å prøve det. Har avlyst alle planer denne uken og tar det rolig her hjemme så får vi la henne styre dagene fremover.
 
Back
Topp