Brystvegring, hva gjør man da?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Ammehjelper-bloggen!

Babyen som har vært så glad i puppen nekter plutselig å spise. Den snur seg vekk og skriker. Det kalles brystvegring, og er sårt og vondt når det skjer. Men det går over. Her er triksene som hjelper.

Har du opplevd brystvegring? Hvordan håndterte du det? Tok det lang tid før det gikk over?
 
Med førstemann kom brystvegringen ved 4mndalder...
Sårt og tøft når det står på, men tilbød bryst så ofte det lit seg gjøre og var tålmodig så fikk vi i mat til slutt :) tok en stund, og når vegringen var over kom nysgjerrigheten for omgivelsene :banghead: Men vi fikk det til
 
Jepp! Hun er akkurat blitt 3 mnd og skjedde vel først for rundt en mnd siden allerede. Opplevde ikke det før sånn 9 mnd alderen med storebror, hvis jeg husker rett.
For meg så hjelper jeg å gå og bysse litt mens jeg ammer. Ikke alltid det hjelper. Da må jeg pumpe og gi på flaske :p men det er siste utvei og da er det også hvis jeg syns det har gått for lang tid uten at hun har fått noe i seg.
 
Last edited:
Vi hadde en periode rundt 8-9 uker. Tenkte det var en del av utviklingstrinnet. Måtte faktisk sitte på do å amme et par dager, da det er eneste rom uten vindu, så jeg fikk det helt mørkt..
 
Back
Topp