Brystspreng - hjelp?

Chaplo

Blir kjent med forumet
Hei, babyen min er 3 dager gammel og jeg har nå fått skikkelig brystspreng. Det fungerer greit å amme på den ene puppen, men den andre er nesten umulig. Babyen får ikke tak, og bare sklir av puppen. Noen råd? :)
 
Jeg har baby på 4 dager og sliter med det samme. Prøver å massere og håndmelke litt i dusjen og legger varmeflasker på brystene for å lindre. Cottermans grep som blir tipset om over hjelper veldig. Skulle ønske jeg visste om det før brystvortene mine var helt skrelt av :dead:
Veldig vondt å amme nå, så håper det gir seg snart!
God bedring til deg!
 
Det er helt vanlig at puppene sprenger 3-6 dagen etter fødsel, da er de også ekstremt hovne. Dette blir bedre i løpet av noen få dager når de ikke er så hovne lenger.
 
For brystspreng kan jeg annbefale en varm dusj å melke ut litt så det letter litt på trykket. Men som hu over meg skriver det er bare noen dager så er det over :)
 
Signerer ang cottermannsgrep.

Brystene er sprengt de første dagene fordi melkekjertlene er hovne, det gir seg snart
 
Funket bra med håndmelking og Cottermansgrep. Ble nødt til å bruke håndpumpe på det ene brystet da det var ekstremt sprengt, pumpet ut 150 ml (!!). Det hjalp utroolig mye, og brystene er nå mye mykere og lettere å amme fra :)
 
Eg måtte bruke brystskjold på den ene puppen i begynnelsen :) nå går det helt fint uten ( han er snart 3 mnd)
 
Back
Topp